2013-03-27, 20:39
Medlem
Jag har nu ansökt om att få OKQ8 Visa med den populära återbäringen på 1%.
Om jag t ex sätter in 50 000 på Paypal med kortet, och sedan tar ut pengarna till ett bankkonto eller liknande.

Kommer det att registreras som ett köp på 50 000 då? Om ja, då bör man kunna göra detta flera gånger om jag inte är ute och cyklar?
Citera
2013-03-27, 22:30
Medlem
JapanKinas avatar
Tar inte Paypal en avgift samt utsätts du inte för en ofördelaktig växlingskurs vilket borde resultera i mindre än 1%.
Citera
2013-03-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Tar inte Paypal en avgift samt utsätts du inte för en ofördelaktig växlingskurs vilket borde resultera i mindre än 1%.

Samt att OKQ8 har en avgift på 50 kr per automatuttag ifall jag inte missminner mig, det är nog dessutom tveksamt ifall det går att ta ut alla 50 000 på ett uttag.

Däremot så antar jag att det borde vara möjligt att gå till valfri butik med öppet köp och handla för 50 000 och sen återlämna varorna.
Citera
2013-03-28, 11:49
Medlem
Varför ta ut hela summan på ett kreditkort ?

Har du 50 000 på ditt kreditkort så har du 50 000 i plånkan liksom. Ska du betala någon i cash kan du överföra från kortet till deras konto.
Citera
2013-03-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Varför ta ut hela summan på ett kreditkort ?

Har du 50 000 på ditt kreditkort så har du 50 000 i plånkan liksom. Ska du betala någon i cash kan du överföra från kortet till deras konto.

Eftersom att OKQ8 VISA har en återbäring på 1%.
Citera
2013-03-28, 12:20
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Samt att OKQ8 har en avgift på 50 kr per automatuttag ifall jag inte missminner mig, det är nog dessutom tveksamt ifall det går att ta ut alla 50 000 på ett uttag.

Det blir dock inte registrerat som ett uttag. Det borde bli registrerat som ett köp.

Citat:
Däremot så antar jag att det borde vara möjligt att gå till valfri butik med öppet köp och handla för 50 000 och sen återlämna varorna.

Eller varje gång man handlar be att få ta ett par hundralappar utöver beloppet. Detta borde registreras som ett köp men ändå får man bonus på pengar som man inte gör av med.
Citera
2013-03-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefireman
Det blir dock inte registrerat som ett uttag. Det borde bli registrerat som ett köp.

Eller varje gång man handlar be att få ta ett par hundralappar utöver beloppet. Detta borde registreras som ett köp men ändå får man bonus på pengar som man inte gör av med.

Det har du rätt i, tack för tipset
Gav mig en till fundering: Om jag nu går på ICA och handlar och tar ut tex 2 000 i samband med köpet. Då kan jag ta dessa kontanter och sätta in på Nordea. Med andra ord borde jag tjäna 20 kr på det?
Senast redigerad av brandbileN 2013-03-28 kl. 12:39.
Citera
2013-03-28, 15:36
Medlem
Fimpa bankens visa och kör enbart med Okq8 kortet ?
Citera
2013-03-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaRose
Fimpa bankens visa och kör enbart med Okq8 kortet ?

Det är väl det jag tänkt göra, men jag jobbar på Nordea så därför tänker jag behålla en viss del där. Dels för att också kunna betala lite räkningar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in