2013-03-27, 22:20
Medlem
Jag säljer allting imorgon och hoppas inte förlusten blivit för sto.
Citera
2013-03-27, 22:32
Medlem
jegerkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Haha kan man genomföra en sån handel mellan er två, att nuvarande kurs står i ~2.20 och TS köper dina för 16kr st? blir det inte för stor diff? jag menar att ~+800% är en stor kursrörelse ändå annars får han gärna köpa mina för 12, så köper jag tillbaka på 2.20 igen direkt efter.

På sikt, om allt går som vi tror, är det en relativt god affäre för TS ändå

Finnansinspektionen hade nog knackat på min dörr imorn kl 09.01 och undrat vad fan jag håller på med.
Citera
2013-03-27, 22:34
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skenetbedrar

Man måste våga för att vinna! Men man ska ha kunskap med, det är det felet många gör som nybörjare att man läser vad andra skriver på ett forum, man ser det man vill se; är det nån som skriker RALLY IMORN!! så ska du se det som att det är dom som vill ha upp kursen för deras egen vinning, så att dom ska tjäna pengar på att Du köper.

Du ser RALLY, köper aktien, givetvis till överpris och han som sagt RALLY säljer till dig till överpris, kursen går ner, du säljer i förlust, till ett för lågt pris, han som skrek RALLY köper din förlågt prissatta aktie.. så börjas det om på nytt, dock har han tjänat på din okunskap, du förlorat ditt kapital.

Nokia, ja va tror du om dom? Nokias konkurrenter är IOS och Android. Ja, va vet du om dom? är det några du känner till? iPhone 5 och Samsung Galaxy Sx tex. Nokia kör Windowa nu för tiden, jag känner att Nokia har bra konkurrens där, eller hur?

Det säger inte att Nokia är en dålig investering, många söker sig till nya plattformar. Men räcker det för att Nokia ska gå med vinst? Det är din uppgift att ta reda på. Läs på forum, det gör jag med.

Det du ska tänka på är att läsa det du kan, men gör en egen bedömning på läget. Bilda en egen uppfattning.

Kom ihåg; Det är dina pengar det handlar om.
Citera
2013-03-27, 22:37
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Hade jag varit du och nybörjade så hade jag satsat både på BEAR och BULL i samma certifikat, aldrig ensamt om man inte har en janne vad det innebär med aktiehandel.

Tror knappt att TS vet innebörden av att baissa och haussa en aktie, då ska man absolut inte röra BEAR/BULL. Jag brände mig rejält på liknande instrument (Minilong) en gång i tiden.
Minifutures med knock är ju dock ett jävla påhitt
Citat:
Nja, inget fel i din portfölj eller i ditt tänk. FÖRUTOM att du har just 12x häv, hade du haft runt 1-1,5x hade jag nästan klappat dig på ryggen över bästa nybörjarportföljen, hedgea med bear är skitsmart nu när vi står så högt . Så växla ned häven lite och experimentera dig fram. Liksom, man lär sig inte köra bil genom att övningsköra i en formel 1-bil

Tänk på att vi har långhelg fredag till måndag vilket gör att börserna stänger imorgon och öppnar på tisdag, och tro mig, det är INTE kul att vara låst i en aggressiv produkt såpass lång tid när det är så mycket som kokar i världen

Jag gillar att du tar egna beslut, bara det kommer ta dig längre än gemene småsparare. Så fortsätt läsa på så kommer det bli asbra i slutändan
Citera
2013-03-27, 22:39
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegerkat
Finnansinspektionen hade nog knackat på min dörr imorn kl 09.01 och undrat vad fan jag håller på med.

Det är om vi ska värva TS till Shamaran, tror det är en bättre investering på några års sikt än att sitta med hävstångs cert. Kan bli go hävstång i Snm med när väl produktionen kommer igång, politiken stabiliserats.

Olja hittas hela tiden i området, känns som det är större chans att man stöter på olja än inte Jag hade hellre satsat på Shamaran än Bull/Bear iaf, Men det är min personliga åsikt.
Citera
2013-03-27, 22:42
Medlem
Civile99s avatar
Citat:

Gör dig av med certifikaten omgående men behåll aktierna, och köp andra aktier för pengarna du får ut från certifikaten. Som sagt är det vansinne att börja sin placeringskarriär med ett 12x hävstångscertifikat risken är stor att du blir bränd och förlorar stora pengar.

Har du tur kanske börsen faller i morgon, det brukar ju som regel oftare vara nedgångar över helger än motsatt så kanske du tjänar dig en liten hacka i morgon.
Citera
2013-03-27, 22:42
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Minifutures med knock är ju dock ett jävla påhitt

Det är den jävla skiten som styr kursen i en del bolag (läs AOI) många gånger där kursen bara åker ner för att knocka minisar för att sedan åka upp igen som inget har hänt. fattar inte att det får pågå.
Citera
2013-03-27, 22:54
Medlem
jegerkats avatar
Till dig Ts. som jag skrev i Pm jag svarade på. Köp aktier med bra utdelning. Hm tele2 och andra större bolag som alltid kommer att finnas.

Avanza zero är nog den bästa fonden som finns när man är nybörjare inom värdepappershandel.
Om du t.ex. Månadspar en 500 hundring och efter ett tag kommer du jobba upp ett riktigt bra sparkapital. Helt kostnadsfritt.

Fördelen är att man lär sig att ligga långt samt att girigheten inte tar över. Iofs så kan jag vara riktigt girig emellanåt och just därför finner jag aktier som h&m och tele2 föga roande. Även fast dem är bra för dig.
Citera
2013-03-28, 09:23
Medlem
Då har börsen öppnat och portföljen ser nu ut som följande:

Aktier
Commodity Quest, 10 000 st andelar
Nokia, 1 500 st andelar
PetroGrand, 5 000 st andelar

Certifikat
XACT BEAR, 290 st andelar

Fonder
Avanza Zero, 25 000 kr
Citera
2013-03-28, 09:34
Medlem
1979s avatar
Citat:
Då har börsen öppnat och portföljen ser nu ut som följande:

Aktier
Commodity Quest, 10 000 st andelar
Nokia, 1 500 st andelar
PetroGrand, 5 000 st andelar

Certifikat
XACT BEAR, 290 st andelar

Fonder
Avanza Zero, 25 000 kr

Hoppas du att OMX30 går upp eller ner?
Citera
2013-03-28, 09:36
Medlem
Bear X10 och X12 certifikaten tycker jag du ska göra dig av med, som många tidigare påpekat är det extremt högd risk och utöver det så blir dom urholkade över tid. Vill du ha lite framtidsaktier med fin risk/reward enligt mig kan jag rekommendera Norse, Dignitana, Shamaran och Jays.
Citera
2013-03-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Hoppas du att OMX30 går upp eller ner?

Eller hur! Det är därför jag överväger att ta bort Avanza Zero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in