2013-03-27, 20:36
Medlem
Äh Nu får ni mig att fega ur, säljer allting imorgon bitti.
Citera
2013-03-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

Why?
Citera
2013-03-27, 20:47
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skenetbedrar
Äh Nu får ni mig att fega ur, säljer allting imorgon bitti.

No guts, no glory.
Citera
2013-03-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
No guts, no glory.

Haha. TS har ju helt klart cojones större än alla flashbacks medlemmars cojones tillsammans!
Citera
2013-03-27, 21:29
Medlem
Jag vet ju att det är hög risk jag spelar på. Men jag har ju inte bara chansat hej vilt.

PetroGrand har snart bolagsstämma, där vad jag fått höra mycket gott ska presenteras.
Nokia är ju Nokia, alltså vem som helst kan komma på en god idé men det är ju större sannolikhet att idén slår igenom om den spås hos någon som har musklerna till att bära den. Vet att Nokia lider just nu, men som sagt. Nu tycker ni väl att jag är tokig men Nokia är min långvariga investering.
Commodity Quest är väl min största gissning och jag köpte loss på 3.5 kr per andel, även dem ska ha bolagsstämma snart, pålitlig källa: flashback.

BEAR alltså jag vet ju knappt vafan det här är. Men for dummies guiden förklarar det som att det går upp när börsen går ner. Bolagen jag satsat på ovanför hör ju knappast till börsens fanor, så rasar börsen ligger dessa redan på golvet och kommer sannerligen gynnas av det.

Det hade alltså varit motsägelsefullt att investera i andra aktier med dessa certifikat.
Citera
2013-03-27, 21:32
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Nu har jag även köpt 5 000 st andelar i Petrogrand.

Vart då? Du vet att börsen varit stängd sen 17.30 va?
Citera
2013-03-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Vart då? Du vet att börsen varit stängd sen 17.30 va?

Såg det nu att köpet inte gått igenom, men ordern ligger där till imorgon iaf.
Citera
2013-03-27, 21:47
Medlem
jegerkats avatar
Citat:
Har köpt följande aktier idag och det är mina första köp någonsin gjorda. Har inte gått någon förlust ännu, totalt sett, men är mitt tänk och mina köp dumma?

Certifikat
BEAR OMX X10 BNP 500 st
BEAR OMX X12 C 200 st

Har ytterligare 37 417 kr att handla för, tips?

Herregud.

Poängen med dessa aktier är att man tradar. Man tradar med väldigt stora pengar. Det verkar som att du ej har förstått vad det innebär.

Hävstång x12 är ruskigt farliga aktier. Det finns väldigt många personer som har satt sig i den fällan. Och inte för att vara den men i och med att du aldrig har handlat med certifikat men framförallt aktier så lär du hamna där också. Stiger börsen med en 1 % så har du torskat 12 %. Stiger det med 3 % blir 36 % back. Osv osv....

Att använda Flashback som sin källa för sina aktieplaceringar så är det tack och adjö. Däremot så är det ett bra forum där du kan diskutera och sprida nytta.

Men visst sitt kvar med dina cerifikat, det går säkert bra....
Citera
2013-03-27, 21:58
Medlem
Låter som jag är körd.
Citera
2013-03-27, 22:00
Medlem
jegerkats avatar
Citat:
Såg det nu att köpet inte gått igenom, men ordern ligger där till imorgon iaf.

Japp, så tillvida att någon är villigt att sälja för den kursen du valde att köpa till. Annars så ligger den kvar i ett par dagar.

Om du vill så kan du få köpa ett par Shamaran aktier av mig. Du får köpa dem för 16 kr st. Jag har rikligt många aktier där så det är bara att braka loss så att säga.

Citera
2013-03-27, 22:10
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegerkat
Japp, så tillvida att någon är villigt att sälja för den kursen du valde att köpa till. Annars så ligger den kvar i ett par dagar.

Om du vill så kan du få köpa ett par Shamaran aktier av mig. Du får köpa dem för 16 kr st. Jag har rikligt många aktier där så det är bara att braka loss så att säga.

Haha kan man genomföra en sån handel mellan er två, att nuvarande kurs står i ~2.20 och TS köper dina för 16kr st? blir det inte för stor diff? jag menar att ~+800% är en stor kursrörelse ändå annars får han gärna köpa mina för 12, så köper jag tillbaka på 2.20 igen direkt efter.

På sikt, om allt går som vi tror, är det en relativt god affäre för TS ändå
Citera
2013-03-27, 22:14
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
BEAR alltså jag vet ju knappt vafan det här är. Men for dummies guiden förklarar det som att det går upp när börsen går ner. Bolagen jag satsat på ovanför hör ju knappast till börsens fanor, så rasar börsen ligger dessa redan på golvet och kommer sannerligen gynnas av det.

Det hade alltså varit motsägelsefullt att investera i andra aktier med dessa certifikat.

Hade jag varit du och nybörjade så hade jag satsat både på BEAR och BULL i samma certifikat, aldrig ensamt om man inte har en janne vad det innebär med aktiehandel.

Tror knappt att TS vet innebörden av att baissa och haussa en aktie, då ska man absolut inte röra BEAR/BULL. Jag brände mig rejält på liknande instrument (Minilong) en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in