Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det är förstås tråkigt för din del. Men man måste trots allt förstå butiken. Skulle du ta emot en smutsig och repig produkt som ny?
Lite är ju ditt ansvar med, du skulle jämfört dem innan du försökte montera den nya. Dessutom skulle du ju varit in med den inom öppet-köp perioden. Det enda jag kan tycka var lite väl småsint av dem är att hävda att det är en elektronikprodukt och därmed inget öppet köp på, förvisso är det säkerligen deras policy, men en startmotor är ju rätt robust och knappast nåt man har sönder sådär bara, dessutom lätt att kontrollera.
Självklart ligger det lite på min sida också, det sa jag ju till dem också... Bortskrapad färg fanns det när jag tog bort plasten, lite smuts såg jag på en annan öppnad innan jag tog min inplastade ifrån hyllan, 7 dagar såg jag först när jag kollade kvittot.
Det dumma är att jag jämförde den massor när jag plockat upp den, men bara "baksidan" och så, jag reflekterade tyvärr inte mycket över på att den "pinnen" var kortare på den nya än den gamla.
Samt, jag litade blint på biltemas databas.
Så jag åkte på vinst och förlust när jag ville lämna tillbaka den, men räknade inte med bemötandet...