• 1
  • 2
2013-03-27, 05:12
Medlem
Den som har följt media den senaste tiden har inte kunnat undgå den massiva och till synes samordnade attacken, där landet bokstavligen utmålas som en kombination av Tredje Riket och Sydafrika under Apartheid av våra kära vänner journalisterna.

Dessutom verkar landet vara sprängfyllt av diverse Anne Franks som dock lämnat dagboksskrivandet till förmån för Twittrande och Bloggande.

Intensiteten i denna kampanj verkar ligga på samma nivå som järnrörskampanjen med ”dagliga” avslöjanden och ledarartiklar som hela tiden flyttar på gränsen för vad man trodde vara lågvattenmärket i det extrema landet Sverige.

Vad jag skulle önska är två saker.

#1. Att vi i denna tråd samlar länkar till de olika ”rasistchock”-artiklarna och ledarartiklarna.

#2. En diskussion om den pågående kampanjen.

När det gäller diskussionen om den pågående kampanjen tror jag att den beror på strategibyte bland journalisterna.

Tidigare har journalisterna försökt att förinta Sverigedemokraterna genom direkta attacker. Deras hat mot SD är otroligt starkt och detta blev så uppenbart under ”järnrörskampanjen” att det istället slog tillbaka.

Det ohejdade hatet mot Sverigedemokraterna blev så tydligt att det istället bidrog till uppvaknanden bland det sovande folket och nästan en fördubbling av SDs väljarsympatier.

Jag tror att journalisterna med anledning av detta bakslag har valt att byta strategi. Istället för att försätta SD i en underdog-position igen med risk för att öka deras väljarsympatier ytterligare har man istället ställt in siktet på Moder Svea.

Avsikten är att leda i bevis att Sverige är det nya Sydafrika under Apartheid och att den finns en osynlig, strukturell vardagsrasism som gör livet till ett levande helvete för alla icke-etniska svenskar.

Huruvida denna strategi är framgångsrik återstår att se. Dock kan man konstatera att SD:s uppgång har planat av och att SD ligger väsentligen lägre än motsvarande partier i grannländerna, trots att problemen i Sverige är större.
Citera
2013-03-27, 06:03
Medlem
testpilotens avatar
Den pågående propagandakampanjen har gått för långt.
Jag tycker inte att vi ska acceptera detta längre.
Om det finns möjligheter att vidta rättsliga åtgärder ska det göras.
Förslag från insatta i juridiken välkomnas.
Detta har slagit hårt både mot enskilda och hela vårt samhälle. Det bubblar under ytan och folk är trötta på denna mediehets som skapar ännu större polarisering och oro.

I dagens Sverige finns ingen egentlig rasism.
Rasiststämpeln har blivit ett sätt för politiker och medier att flytta fokus från de verkliga samhällsproblemen.
Citera
2013-03-27, 06:35
Medlem
lampross avatar
Jag håller med dig TS att MSM blivit helt vansinniga nu.

Men istället för att gynna dem med klick bör man ignorera dem. Länka istället till svenskvänliga sajter. Sajten Riktiga Nyheter http://www.kimmoa.se/rn/ är en samling uppdaterade länkar från Fria Tider, Realisten, Robsten, Exponerat mm mm.

Länka till sådana sajter och ge dem trafik istället för MSM. MSM är ett levande lik, vem vill förknippa sig med det? De är desperata nu, de är på defensiven. De måste bekämpas. Gör det genom att sluta gynna dem, sluta ge dem klick. Jag skiter i om det finns tjänster som länkar utan att ge klick. MSM ska bara dö, sluta länka till dem, låt dem vissna på grenen.
Citera
2013-03-27, 07:38
Bannlyst
Problemet med journalistik är inte att den inte vill visa sanningen, det vil den, men Media och Redaktioner vill inte samma, Media har ju blivit en maktfaktor i Sverige och världen, den har sån brutal påverkan på allt.

Så det måste till mkt mer om den enskilda eller flera skall ut och förändra,
Citera
2013-03-27, 07:54
Medlem
02-02-2012s avatar
Sista rycket före fallet, det bästa ni kan göra är att sluta konsumera deras dynga och försöka f andra att gör det. I takt med att papperstidningarna försvinner kommer det att uppstå ett vakum för nyheter och då är det vitkigt att nymedia sugs in och tar en del av detta. Något annat finns inte att göra för makten kommer att skydda gammelmedia så länge de är effektiva och kan penetrera folket. Frågan hur effektiva deras kampanjen är kan man tvista om, min misstanke är att ett ärligt snack med barnen kommer att vara en ögonöppnare som jag tror det är svårt för gammelmedia att göra något åt.

Ge dem inte klick, posta inte länkar och se till att era vänner och bekanta gör det samma. Att ens starta en tråd som alla snyftrunkare skall sitta och gråta i är kontraproduktivt.
Citera
2013-03-27, 18:59
Medlem
Vedklyvens avatar
Ja råkar man sätta på Radio/TV så pågår det något invandrarlipande och rasistbeskyllningar.

Igår kväll råkade jag slå på TV1 Go´kväll. Då satt Beppe Starbrink där mad några PK-gäster och förfasade sig över att inte Tobias Billström fått sparken. Hur länge ska dom hålla på och suga på den karamellen?
Citera
2013-03-27, 19:03
Medlem
Såg en invandrare som knappt kunde prata svenska, men han kunde säga att han var polariserad från svenska samhället....

Är det tredje glosan i SFI utbildningen?
Citera
2013-03-27, 19:18
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Det har de väl gjort de senaste 50 åren?
Bara det att den här nya generationen verkar helt efterblivna i sitt propagerande så att det blir propaganda som motverkar sitt syfte.

Landsförvisning är melodin och hängning för de värsta så klart.
Citera
2013-03-27, 20:59
Medlem
antitotaliterians avatar
Samla länkar, men ge dem inte klick.
Gör som det står i min signatur, lägg till adressen före länken utan mellanslag, så att de blir en och samma länk. Gör det redan när ni postar länken så att de som bara klickar på den inte genererar inkomster till de länkade sidorna.
Citera
2013-03-27, 22:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
Den pågående propagandakampanjen har gått för långt.
Jag tycker inte att vi ska acceptera detta längre.
Om det finns möjligheter att vidta rättsliga åtgärder ska det göras.
Förslag från insatta i juridiken välkomnas.
Detta har slagit hårt både mot enskilda och hela vårt samhälle. Det bubblar under ytan och folk är trötta på denna mediehets som skapar ännu större polarisering och oro.

I dagens Sverige finns ingen egentlig rasism.
Rasiststämpeln har blivit ett sätt för politiker och medier att flytta fokus från de verkliga samhällsproblemen.

Nej, det finns så gott som ingen rasism i Sverige, även om journalisterna och vissa utifrån kommande grupper gör sitt bästa för att åstadkomma sådant. kanske de lyckas om de beter sig tillräckligt illa.

Rasistkortet är givetvis avsett som en politisk härskarteknik. Den är mycket effektiv och den som drar kortet först vinner i regel. Men på längre sikt minskar kraften i kortet för varje gång det används, särskilt om det sker så ofta att ingen "uppladdning" hinner ske mellan gångerna. Det kan vara det som sker nu, dvs att PK-maskineriet håller på att skjuta upp sin sista ammunition och är på väg att passera kulminationspunkten. Diskrepansen mellan vad som journalisterna trumpetar ut, och hur allmänheten uppfattar vardagen blir allt större, och det håller givetvis inte i längden.

http://mindcancer.com/teaparty/shout_racist.png
Citera
2013-03-27, 23:26
Medlem
Innerstadsjournalisterna har en enormt sjuk syn på vanligt folk utanför innerstan. Lika sjuk som Hitlers syn på judar. - Svenska folket (utanför innerstan) är evigt onda varelser som ständigt måste övervakas, tillrättavisas och straffas. Hela mediekåren har anammat Expos sjuka och paranoida syn på vanligt folk. Svenskt heritage måste krossas annars bygger svenskarna gaskammare omedelbart. Avsikten med den elitstyrda massinvandringen är enbart för att utrota svensk kultur och gemenskap. Massinvandringen påstås lösa problem som faktiskt aldrig ens existerat. Kulturmarxisterna radikaliseras. Massinvandringen är kulturmarxisternas slutgiltiga lösning. Innerstadspressen styr politikerna idag.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2013-03-27 kl. 23:28.
Citera
2013-03-27, 23:50
Medlem
Korvensteins avatar
Det är helt vansinnigt. Jag klickar inte på annat än lokaltidningsblaskors nyheter idag (i värsta fall läser jag en artikel via unvis.it) och det märks ändå hur sjukt det är därute. Man ser löpsedlarna och förstasidorna och sedan läser man här istället och det går inte tolka det annat än att det är all in som gäller nu. Det här är nog det värsta jag varit med om hittills, eventuellt bortsett från järnrörsincidenten. Antingen blir det diktatur eller så faller de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in