Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-06-20, 05:27
  #25
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Snälla det heter Rökmix och inte Spice, Spice är ett märke på en viss rökmix

/Mvh

Är ditt enda jävla mål att skriva meningslösa inlägg om vad spice är? Det räcker fan.
Citera
2013-06-20, 05:54
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trip.McTrip
Är ditt enda jävla mål att skriva meningslösa inlägg om vad spice är? Det räcker fan.


Bara för att du är en pantad fjortis så innebär inte det att terminologi är oviktigt. Dagens SC har inga likheter med de SCs som fanns i Spice. Då kan ni lika gärna kalla det cannabis... Eller heroin...
Citera
2013-09-09, 01:32
  #27
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Källor tack.

Rökmixar kan vara farligt.

Sluta överdramatisera, inget allvarligt har hänt de flesta som rökt/röker det, förutom fjortisar som "nojat" för de blivit höga.

Att många cannabinoider är potenta och påverkar CB-receptorerna mer än cannabis är ingen nyhet - betyder inte att det behöver vara skönare för det.

De som röker in sig på rent pulver eller överpotenta mixar får skylla sig själv. Cannabis har också flera bieffekter, förstår inte vart haschtomtarna fått för sig att cb är riskfritt?


Bidra till en legalisering av cb istället för att smutskasta syntetisk cb som är resultatet av sveriges narkotikapolitik.


Att komma med ett påstående som att "spice förstör hjärnan" känns lika troligt som att cannabis är dödsknark. Att det förmodligen inte är nyttigt är en annan femma.

Förstår att de som är vana vid utbankat kasst gatuhasch blir för höga av spice, rök in er på några strains som har höga THC-halter (och mindre CBD) så kommer "rökmixarna" kännas mycket mer som vanligt röka.

Själva grejen med RC-droger är ju att de har liten till ingen forskning kring sig. M.a.o är ni som röker skiten labbråttorna, och ni betalar för det. Helt sanslöst. Iallafall, av denna anledning är det svårt att komma med en peer reviewed-artikel kring det, men du kan läsa runt här på flashback om folk som berättat om feta ATs på rökmixar, hur de fått depersonalisationssyndrom i perioder, overklighetskänslor, och psykoser. Samtidigt så skrattar de åt det i sann "det-händer-inte-mig-men-jag-har-spytt-om-jag-inte-röker-en-dag-anda".

Jag förstår VERKLIGEN inte grejen. För det första, om du måste gå över till potentiellt livsfarliga (http://www.pediatricsdigest.mobi/con...8/6/e1622.full , http://edition.cnn.com/2013/02/04/he...pt/index.html) okända substanser för att de har LIKNANDE rus till cannabis för att du t.ex går på pissprov, så ja, då ÄR du psykiskt beroende. För det andra, om du inte MÅSTE det eller är psykiskt beroende, varför inte bara ta risken och stanna med cannabis? Seriöst, nån tusenlapp i böter är absolut ingenting mot hjärnskador.
Citera
2013-09-11, 12:57
  #28
Medlem
Man undrar vad folk egentligen har rökt för jag har då aldrig känt av några biverkningar och jag har testat en del olika kemikalier. Kan hända att ögonen blir något tyngre om man rökar kvällen innan jobb/skola men inte mer än det.
Däremot känner jag en del positiva effekter som ökat självförtroende, lugnare beteende, mer uppmärksam och allmänt gladare runt människor.

Mvh
Citera
2013-09-12, 02:59
  #29
Medlem
vakna nån gång flummputtar! visst ni kommer sluta som äckel pundare med urblåst hjärna...frivilligt...men sluta glamorisera denna döds drog,ni blir inte gamla tyvärr det är inte som cannabisen på 70 talet...det r inte det utan fullständigt livsfarligt...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback