Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 04:13
  #433
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Vad får dig att tro att jag inte tänker själv? O varför skulle jag skuta försöka vara god?
Du ska inte sluta försöka vara god. Du ska inse att det du gör är destruktivt och inte leder till något gott i slutändan. Du förstör dina medmänniskors liv och försätter hela Sverige i en situation som inte går att reda ut med mindre än att börja med massutvisningar.
Citera
2015-06-22, 06:02
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Precis så, SD tycker att svenskar ska få hjälp först, jag tycker att de som är mest utsatta ska få hjälp först. Jag vet typ ingenting om vad andra länder har för partier men jag skulle tycka att de varit lika själviska om de prioriterat sig själva framför de som har de värre så som SD gör

Den hjälpen du snackar om är offentliga medel som svenska medborgare först arbetat ihop och sedan betalt in till staten i skatt.

Idag har vi en skola i fritt fall, ett försvar som kan skydda Stockholm i en vecka max (resten av landet står utan), antalet sjukhussängar har minskat till en bråkdel av det vi hade på 80-talet och vi ligger lägst bland jämförbara länder i Europa, vi har extremt låga pensioner, vägnätet är slut och rättsväsendet är ett skämt, polisen lägger ner i princip alla tillgreppsbrott utan att ens försöka. Osv

Så vad i helvete ska jag betala världens nästa högsta skatter för, när samhället inte finns där när JAG behöver det, utan alla pengar går till någon som aldrig gjort ett handtag? Fattar du inte att ett sådant system rasar så fort folk inser vad fan det är som pågår?

Och när det rasar, så har du dömt dina barn, barnbarn osv att leva med betydligt sämre chanser till bra liv och troligtvis under religiöst förtryck från de muslimer som då kommer vara i majoritet. Hur jävla god kommer du känna dig när ditt barnbarn kommer hem och har fått stryk för hon inte vill bära burka?
__________________
Senast redigerad av icefrontier76 2015-06-22 kl. 06:15.
Citera
2015-06-22, 09:04
  #435
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Historiskt sett är det alltid män som är pionjärer och sluter upp bakom en ny politisk rörelse. Idén om kamp i motvind är mycket mer tilltalande för män än för kvinnor helt enkelt. Kvinnorna kommer att följa efter i sinom tid när vägen är enklare att vandra som vanligt. Historien upprepar sig alltid.
Äh. Suffrageterna och den tidiga kvinnorörelsen gjorde väl inget annat?

Blir lätt en ond cirkel tror jag: för många grabbar i SD -> grabbig stämning -> kvinnor tilltalas inte lika mycket och skräms till viss del iväg. På det diverse muppar på nätet som utger sig för att vara sverigedemokrater och är starka antifeminister men egentligen är misogyna snarare än konservativa och vill sitta hemma och titta på porr och ha en sexdocka som kommer med pizza och häller upp öl åt dem utan att någon ska moralisera. Var lite gentlemän istället. Finns många tjejer/kvinnor som längtar efter att få bli mammor och tycker att familjerna ska få bestämma själva, att kvinnor som upplevs som mer typiskt kvinnliga ska få samma respekt som andra etc, som den moderna feminismen misslyckas med att inkludera.
__________________
Senast redigerad av Extasis 2015-06-22 kl. 09:06.
Citera
2015-06-22, 09:19
  #436
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Precis så, SD tycker att svenskar ska få hjälp först, jag tycker att de som är mest utsatta ska få hjälp först. Jag vet typ ingenting om vad andra länder har för partier men jag skulle tycka att de varit lika själviska om de prioriterat sig själva framför de som har de värre så som SD gör

Det du säger innebär i praktiken att all typ av hjälp som det svenska folket har tillgång till avskaffas. Sjukhus, äldrevård, skola osv osv. Allting.

Det finns trots allt ett väldigt stort antal som vida överstiger antalet i den svenska befolkningen som behöver mer hjälp än vad svenskar behöver. Enligt din logik "de som är mest utsatta ska få hjälp först" blir just effekten att vi helt enkelt inte får några som helst medel över till att hjälpa svenskar med någonting.

Vet du inte t ex att över 500 miljoner människor i världen är flyktingar och att antalet arbetsföra svenskar ligger på runt 4-5 miljoner människor; du menar alltså att dessa 4-5 miljoner människor inte bara ska sätta dessa 500 miljoner människor först utan dessutom alla övriga som också på något vis behöver hjälp?

Det känns inte riktigt som om du har tänkt igenom saker ordentligt.
Citera
2015-06-22, 10:57
  #437
Medlem
El Duderino, talande dikt av Fröding Du hittat. Ställer man stoden ute skiter fåglarna på den.

Jag har röstat på typ SD-partier sedan tidigt 90-tal. Framstegspartiet fanns innan Ny Demokrati. Därefter har jag varit SD trogen. Jag är kvinna, äldre och min levnad har öppnat mina ögon.

Jag tror inte att SD prioriterar män, men bakom varje framgångsrik man finns....... Ja mångas liv som kvinna är ju sådant, att man arbetar heltid, el nästan, och har efter det hemmet och barn att sköta. Förr vårdade kvinnan även sin friska man så att han kunde hålla på, tex aktivera sig i politik.

Numera är det väl slut på denna jargong, men något av detta finns nog kvar.

Kvinnor har kanske svårare att tolerera dessa påhopp som de SD-aktiva utsätts för. Jag tror att männen har lättare för att skaka av sig. Kanske det blir fler kvinnor som vågar visa offentligt att de stöttar SD i kommande valarbeten. Nu när partiet har blivit så stort, för det fortsätter nog att växa, inte enbart i OU.

Kom igen tjejer!!!
Citera
2015-06-23, 09:14
  #438
Medlem
Kanske det beror på att dem flesta kvinnor inte vill tillhöra detta inskränkta parti, dem få kvinnliga medlemmarna som är med i detta partis huvudsak fråga är miljövänliga hundbajspåsar och skatt på katter. Det säger ju en hel del om dessa kvinnliga medlemmar.

Det finns två typer av människor, dem med lite hjärna och dem med normalt fungerande hjärna som inte har nedsatt kognitiv förmåga, den första i ovanstående påstående ger sina röster till SD.
Citera
2015-12-08, 19:12
  #439
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Precis så, SD tycker att svenskar ska få hjälp först, jag tycker att de som är mest utsatta ska få hjälp först. Jag vet typ ingenting om vad andra länder har för partier men jag skulle tycka att de varit lika själviska om de prioriterat sig själva framför de som har de värre så som SD gör

Oj oj oj, titta absolut inte utanför Sveriges gränser och se att politiker i andra länder satsar på sitt eget folk före andra, det oavsett vart på den politiska skalan dem ser sig tillhöra.
Citera
2015-12-08, 20:35
  #440
Medlem
Pga deras politik och deras ideologi. Den är skit helt enkelt. Nationalism är inget för mig. Inte anti-hbtq heller. Tycker inte om hur dom kategoriserar oss medborgare i olika nationer inom staten. Tycker ej om att enbart den svenska 'nationen' är den staten är till för enligt deras principprogram. Gillar inte deras motioner. Tycker ej om deras politik helt enkelt. Den är skadlig och rättsvidrig.
Citera
2016-09-28, 10:22
  #441
Medlem
Ördögs avatar
ETC-intervjun med Paula Bieler kan med fördel diskuteras även i denna tråd.

Uppdrag: Locka fler kvinnor till SD
http://www.etc.se/inrikes/uppdrag-lo...vinnor-till-sd
(FB) Varför släpps inte Paula Bieler fram inom SD?
__________________
Senast redigerad av Ördög 2016-09-28 kl. 10:24.
Citera
2020-01-18, 11:02
  #442
Medlem
Emolls avatar
Varför räds unga kvinnor att rösta på SD?

-SD är näst största parti bland kvinnor i alla åldrar enligt SCBs mätning, där man har 18.7% bland kvinnor: https://www.dagensarena.se/innehall/...bland-kvinnor/

-Men när vi kollar på yngre kvinnor, mellan 18-30 år, så ligger SD på endast 6.5%(!) enligt SVD/SIFO. Samtidigt som Vänsterpartiet ligger på närmare 20%, samt Centerpartiet på 17.2%: https://www.friatider.se/unga-svensk...v-nsterextrema

Tänkte vi skulle bena ut vad detta egentligen beror på?

Unga kvinnor dras alltså till partier som MP, V och C allra mest.

Men varför dras man just till dessa?
Vad är det som gör unga kvinnor så politiskt extrema till vänster?
Varför skiljer det sig så extremt mellan unga män och kvinnor?


Det finns ett talesätt som lyder "Röstar man inte vänster som ung så saknar man hjärta, röstar man inte höger som gammal så saknar man hjärna".

Det FINNS kvinnor som på fullaste allvar tror att de kommer bli förpassade till köket om SD får makten. Hur sjukt det än låter. Men dessa finns. När jag hör unga kvinnor ge sin syn på SD så är det en bild jag inte känner igen på långa vägar. Det är som att de aldrig ens bemödat sig att objektivt lära sig om partiet.

Vi kan tala om att unga kvinnor i hög grad är NPC:er, politiskt obildade(ointresserade), dras till symbolpolitik och är emotionellt styrda. Vilket givetvis stämmer i någon utsträckning. Men varför är kvinnor mer godtagbara till detta än män?

EDIT: Länkar ett klipp här som beskriver lite hur unga kvinnor tänker: Spola fram till 8:55 https://www.youtube.com/watch?v=_bD_byeTOSw
__________________
Senast redigerad av Emoll 2020-01-18 kl. 11:12.
Citera
2020-01-18, 11:04
  #443
Medlem
För att det unga tjejer generellt fruktar mest är att inte vara socialt accepterade.
Normen sätts av media, dvs media och skola bestämmer vad unga och unga tjejer i synnerhet tycker.
Citera
2020-01-18, 11:07
  #444
Medlem
De har väl läst inlägg här på Flashback. Det är hur många sd gubbar som helst som hatar kvinnor.
Har själv en 65 årig kamrat , sd gubbe, som åker till Thailand och knullar luder. Den kvinnosynen är nog inte så uppskattad hos unga välutbildade damer.
Ledande företrädare i sd sprang ju omkring på stan med järnrör. Det är nog inget som går hem bland unga kvinnor.
Sammanfattningsvis , sd attityder som de kommer till uttryck uppskattas inte.
__________________
Senast redigerad av Filantrop007 2020-01-18 kl. 11:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback