Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-26, 12:49
  #1
Medlem
NeutronStars avatar
SD är ett mansdominerat parti och har bara knappt 4% av kvinnorösterna. Endast 15% av SD:s riksdagsledamöter är kvinnor.

Egentligen drabbas kvinnor i minst lika hög grad av massinvandringen som vi män. Varför prioriterar inte kvinnor denna fråga? Är det av känslomässiga "tycka synd om"-skäl? Är det den traditionella familjesynen som skrämmer? Abortfrågan?

Vore intressant med lite synpunkter från er kvinnliga* FB-are, både ni som gillar och dissar partiet.

*dvs. inte manliga.
__________________
Senast redigerad av NeutronStar 2013-03-26 kl. 12:58.
Citera
2013-03-26, 12:52
  #2
Medlem
mindtricks1s avatar
De flesta kvinnor är dåligt insatt i politik.

Sen är det aldrig fel med överrasknings sex.
Citera
2013-03-26, 12:52
  #3
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
För att många vill kunna välja bland arab och negerkuk här i vårat sexuellt frigjorda samhälle. Jag skämtar inte, jag tror på allvar att det här är en stark anledning.

Ok, tack för din synpunkt, men jag är mest intresserad av vad damerna själva tycker (antar du är man)!
Citera
2013-03-26, 12:53
  #4
Medlem
oryxocrakes avatar
Jag är kvinna och kommer rösta SD, jag är inte jätteinsatt i politik och känner inte att jag egentligen sympatiserar med något av våra partier, men jag kommer rösta SD för att symbolisera att jag tycker vi behöver en rejäl förändring i invandringspolitiken.
Citera
2013-03-26, 12:53
  #5
Avstängd
ProfessorMcGoobys avatar
TS: Mitt svar är könsrollerna.

Invandringsfrågor, kriminalitetfrågor osv = Manliga frågor
Vårda barn frågor, miljöfrågor osv = Kvinnliga frågor.

Finns alltid undantag men könsrollerna brukar vara de som styr.
Citera
2013-03-26, 12:54
  #6
Medlem
bowler hats avatar
Inom högerextrema kretsar har ju alldrig kvinnor haft så mycket att säga till om, kvinnor "är" ju bara till för att föda deras ariska barn och laga maten, bara titta hur det såg ut i tex Tyskland under 2vk
Citera
2013-03-26, 12:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bowler hat
Inom högerextrema kretsar har ju alldrig kvinnor haft så mycket att säga till om, kvinnor "är" ju bara till för att föda deras ariska barn och laga maten, bara titta hur det såg ut i tex Tyskland under 2vk

Du har fel. Vi respekterar kvinnor mest.
Citera
2013-03-26, 12:57
  #8
Medlem
Stigmatiserat att rösta SD. Vad andra tycker om en spelar generellt sett större roll för kvinnor. Det är nog en stor bidragande orsak i vart fall.
Citera
2013-03-26, 13:03
  #9
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Jag är kvinna och kommer rösta SD, jag är inte jätteinsatt i politik och känner inte att jag egentligen sympatiserar med något av våra partier, men jag kommer rösta SD för att symbolisera att jag tycker vi behöver en rejäl förändring i invandringspolitiken.

Någon aning om varför så få av dina medsystrar resonerar som du?
Citera
2013-03-26, 13:39
  #10
Medlem
Jag har röstat på SD i de senaste valen och kommer fortsätta med det.

Varför? Jo, för att när jag går utanför min dörr förstår jag knappt vad någon säger. Vissa ställen i den här staden går man bara inte in på som svensk, t ex vissa caféer eller frisörer. Folk tittar på en som att man var dum i huvudet och man känner sig riktigt malplacerad. Och när man t ex klipper sig står invandrarna och pratar sitt språk över huvudet på en. Så jävla fittigt att snacka när folk inte förstår, hur ska jag kunna veta att de inte snackar skit om mig? Är det inget hemligt de säger kan de ju prata svenska. Så jag sitter där och känner mig dum och får sen betala för det. Fantastisk service!

Jag begär inte att man ska gasa ihjäl alla blattar men det räcker nu. Höj kraven: lär dig svenska och sök jobb. Gör du grövre brott ska du slängas ut och aldrig mer få komma tillbaka. Gör du lättare brott ska det finnas en maxgräns, begår du brott tre gånger ska du ut.
Sverige är så jävla mjäkigt och det ska gulligullas med alla invandrare hela tiden men svenskar som verkligen behöver hjälp får ingen hjälp. Min mamma har jobbat i hela sitt liv och nu har hon skadat sig så pass att hon inte ens klarar av att sköta sitt eget hem. Får hon hjälp? Nej, hon bllir utförsäkrad och tvingas leva på sina sparpengar + pensionspengar. Jag ger min egen mamma pengar för att hon inte ska gå under ekonomiskt. Ska det behöva vara så?
Citera
2013-03-26, 21:25
  #11
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Jag är förvisso man, men svaret är enkelt. SD behöver mogna politiskt och attrahera kvinnor genom att främja deras intressen. Exempelvis bör de genast stryka den kvinnofientliga idéen att inskränka kvinnors rättigheter till abort från 18:e till 12:e veckan.

För er som undrar har jag röstat SD de senaste 3 valen.
Citera
2013-03-27, 02:03
  #12
Medlem
Som en tidigare FB:are poängterade tror jag att anledningen är stigmatiseringen, då man är rädd för vad omgivningen ska tycka om man öppet deklarerar sitt politiska ställningstagande. Sedan kan jag tro att många kvinnor till viss del håller med angående SD:s migrationspolitik, men man prioriterar andra frågor. Men beror inte SD.s ökade opinionssiffror mycket på att just fler kvinnor väljer att sympatisera med SD? Rätta mig om jag har fel men består inte 8-10% av den kvinnliga väljarkåren av SD-röster? Jag har för mig att jag har sett de siffrorna i opinionsrapporter.

Är någon medveten om medlemsantalet i SD-kvinnor? Går det framåt för dem? Det är ett sidospår från ämnet, men jag är jävligt nyfiken!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback