2013-03-26, 11:48
Medlem
Carlsonns avatar
Hej.
Har precis ftt en Apple tv, vet rligt talat inte vilken Apple tv det r men br vl vara AT3 om jag kpte den fr en vecka sedan? Hur som helst vill jag spegla bilden frn min Mac till Apple Tv, jag har en MBA som kptes 20/12-12.

Jag har googlat hur mycket som helst p detta och ser mycket om Airplay men hittar ingenstans vart man kan ladda hem detta? r Airplay det bsta programmet fr att spegla macen till Apple tv? Vill bara ha ett enkelt och simpelt program som kan hjlpa mig med detta.
Citera
2013-03-26, 11:57
Vilken mac har du? Nr r den kpt?
Citera
2013-03-26, 12:00
Medlem
Rassas avatar
Airplay Mirroring har du redan om du kr Mac OS X Mountain Lion. Se till att datorn och AppleTV r anslutna till samma trdlsa ntverk, g till Systeminstllnigar-->Bildskrm i datorn och bocka fr "Visa skrmdubbleringsalternativ i menyraden" Nr datorn hittar AppleTV s klickar du bara p ikonen i menyraden och vljer AppleTV dr.

Om du vill strmma filmer s slr du p hemmadelning i iTunes. Observera att du mste konvertera filmerna till rtt format och sedan lgga in dom i iTunes. Handbrake r ett bra program fr detta, tex.
Citera
2013-03-26, 12:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsonn
Hej.
Har precis ftt en Apple tv, vet rligt talat inte vilken Apple tv det r men br vl vara AT3 om jag kpte den fr en vecka sedan? Hur som helst vill jag spegla bilden frn min Mac till Apple Tv, jag har en MBA som kptes 20/12-12.

Jag har googlat hur mycket som helst p detta och ser mycket om Airplay men hittar ingenstans vart man kan ladda hem detta? r Airplay det bsta programmet fr att spegla macen till Apple tv? Vill bara ha ett enkelt och simpelt program som kan hjlpa mig med detta.
Jag tror det krvs 10.8 p Mac'en fr att spegla med AirPlay, kr bara 10.7 sjlv, men det finns nog ngon instllning under "Bildskrmar" som styr detta.
Citera
2013-03-26, 16:45
Medlem
Carlsonns avatar
Okej, jag kr 10.8.2. Men om man kan spegla via det du sa, varfr mste man d konvertera? r det inte bara sl upp vlc s visar det p tvn? Det r det jag r ute efter.
Citera
2013-03-26, 16:48
Medlem
Citat:
Okej, jag kr 10.8.2. Men om man kan spegla via det du sa, varfr mste man d konvertera? r det inte bara sl upp vlc s visar det p tvn? Det r det jag r ute efter.
Airplay r inget program utan en funktion i mountain Lion, kolla under systeminstllningar / bildskrmar
Citera
2013-03-26, 16:52
Medlem
Carlsonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Airplay Mirroring har du redan om du kr Mac OS X Mountain Lion. Se till att datorn och AppleTV r anslutna till samma trdlsa ntverk, g till Systeminstllnigar-->Bildskrm i datorn och bocka fr "Visa skrmdubbleringsalternativ i menyraden" Nr datorn hittar AppleTV s klickar du bara p ikonen i menyraden och vljer AppleTV dr.

Om du vill strmma filmer s slr du p hemmadelning i iTunes. Observera att du mste konvertera filmerna till rtt format och sedan lgga in dom i iTunes. Handbrake r ett bra program fr detta, tex.

Funka ju prima! Tack! Frstr dock inte varfr jag skulle konvertera filmerna, gr ju utmrkt att sl p dom som dom r och bara spegla bilden.
Citera
2013-03-26, 16:59
Medlem
Citat:
Funka ju prima! Tack! Frstr dock inte varfr jag skulle konvertera filmerna, gr ju utmrkt att sl p dom som dom r och bara spegla bilden.

Korrekt, speglar du s visar ju TV'n via Airplay vad din datorskrm visar. S kr du en film med VLC s visas den p din TV oavsett om ATV3 inte klarar filmformatet. Det r ju din dator som d har kndat fram en bild och inte ATV3.
Citera
2013-03-26, 21:13
Medlem
Carlsonns avatar
Ngot som jag inte frstr r att nr jag kr Airplay p en tv i hemmet s gr bde ljud och bild ver till tvn men nr jag bytte och provade p en annan tv s gick bara bilden ver men inte ljudet, ngon som kan veta varfr?
Citera
2013-03-27, 07:16
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ngot som jag inte frstr r att nr jag kr Airplay p en tv i hemmet s gr bde ljud och bild ver till tvn men nr jag bytte och provade p en annan tv s gick bara bilden ver men inte ljudet, ngon som kan veta varfr?

Vlj vilken enhet som ska spela upp ljudet i Systeminstllningar-->Ljud.
Citera
2013-06-03, 20:10
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Vlj vilken enhet som ska spela upp ljudet i Systeminstllningar-->Ljud.

Har ofta samma problem, fattar inte varfr. Kollar alltid att ljud ut r p rtt "ut" (Dvs till ATV) men skulle kunna sga att det funkar mer sllan n 50% av fallen nd. S det knns lite halvbra att behva ha bilden (ven den ofta med lagg) och ljudet frn MBA:en...

Nn aning om hur att fixa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in