Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-14, 11:46
  #253
Medlem
Phobiazis avatar
Köpte nyss remastered på steam rean, inte hunnit testa ännu då det där miserabla livet kom ivägen.
Vad tycker ni om RA1 på denna - bra eller 'meh' ?

Hoppas de släpper en på R2 framöver för det har jag fasiken kört sedan det kom ut, tröttnar inte.
Citera
2021-09-22, 19:31
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Köpte nyss remastered på steam rean, inte hunnit testa ännu då det där miserabla livet kom ivägen.
Vad tycker ni om RA1 på denna - bra eller 'meh' ?

Hoppas de släpper en på R2 framöver för det har jag fasiken kört sedan det kom ut, tröttnar inte.

Tycker det är riktigt schysst faktiskt! Skarp fin grafik samtidigt som man behåller nostalgikänslan. Jag gillar det skarpt som sagt. Red Alert 1 är ett av mina favoritspel när det kommer till strategispel på 90-talet (tillsammans med Starcraft, Warcraft, Tiberian Sun och Red Alert 2).

Vad var det som hände i ditt liv som gjorde att du inte kunde lira det?
Citera
2021-09-22, 19:32
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
ahhhh teslacoils hur kul som helst , inte spelat på länge men är det i tiberium sun man har raket gubbar alltså kan skjuta raketer istället för att kasta handgranater för dom var worthles

Hoppas även de gör en remake av Tiberian Sun och Red Alert 2...
Citera
2021-09-22, 20:45
  #256
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Köpte nyss remastered på steam rean, inte hunnit testa ännu då det där miserabla livet kom ivägen.
Vad tycker ni om RA1 på denna - bra eller 'meh' ?

Hoppas de släpper en på R2 framöver för det har jag fasiken kört sedan det kom ut, tröttnar inte.
Hur har det gått för dig att spela spelet då?
För mig så har jag kört en bana sen så kraschar spelet pga Windows 10!
Citera
2021-11-28, 20:13
  #257
Medlem
Bazecoons avatar
Lirar Red alert 1 igen efter en tids uppehåll. Nu kör man ju den remastared versionen. och det är både trevligare och bättre ljud. Men ibland kan man inte låta bli nostalgin ta an, Jag brukar ibland trycka på space och få den gamla original grafiken, Trotts att den är sämre. Vilken Grafik gillar ni mest? original grafiken eller den uppdaterade? Original ljuden mot den uppdaterade?
__________________
Senast redigerad av Bazecoon 2021-11-28 kl. 20:22.
Citera
2021-12-08, 23:02
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Lirar Red alert 1 igen efter en tids uppehåll. Nu kör man ju den remastared versionen. och det är både trevligare och bättre ljud. Men ibland kan man inte låta bli nostalgin ta an, Jag brukar ibland trycka på space och få den gamla original grafiken, Trotts att den är sämre. Vilken Grafik gillar ni mest? original grafiken eller den uppdaterade? Original ljuden mot den uppdaterade?

Den uppdaterade är ju finare och bättre! Men jag förstår precis vad du menar när du pratar nostalgi. Command and Conquer Red Alert var det första strategispelet jag fick till datorn så det har en särskild plats i mitt hjärta tillsammans med Warcraft 2, Command and Conquer och Starcraft…
Citera
2021-12-09, 23:25
  #259
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Den uppdaterade är ju finare och bättre! Men jag förstår precis vad du menar när du pratar nostalgi. Command and Conquer Red Alert var det första strategispelet jag fick till datorn så det har en särskild plats i mitt hjärta tillsammans med Warcraft 2, Command and Conquer och Starcraft…

Håller med. Och respektive färger är finare med. Den gröna färgen är så grymt cool. Jag har tänkt på det evun tidigare men vet inte om du eller andra har märkt att hard inte är så svårt i skirmish? Eller så är man så inkörd och duktig så det kan vara en vanegrej?
Citera
2022-08-12, 09:28
  #260
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag laddade ned Red Alert från Origin som jag alltid gjort sedan jag köpte spelet och spelat det. Nu när jag startar upp spelet så kommer det ljud i bakgrunden men ingen bild på min dator. Varför detta för?
Citera
2022-08-12, 10:31
  #261
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag laddade ned Red Alert från Origin som jag alltid gjort sedan jag köpte spelet och spelat det. Nu när jag startar upp spelet så kommer det ljud i bakgrunden men ingen bild på min dator. Varför detta för?

Command & Conquer Ultimate Collection är enligt Origin för Windows Vista och 7. Gissningsvis är det moderna Windows (W10/W11) som krånglar.

Red Alert 1 är freeware och denna sida har patchade versioner för att fungera på W10. Det finns också en patch för redan existerande installationer ("View All Downloads"):

https://cncnet.org/red-alert
Citera
2022-08-12, 11:51
  #262
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag laddade ned Red Alert från Origin som jag alltid gjort sedan jag köpte spelet och spelat det. Nu när jag startar upp spelet så kommer det ljud i bakgrunden men ingen bild på min dator. Varför detta för?

Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Command & Conquer Ultimate Collection är enligt Origin för Windows Vista och 7. Gissningsvis är det moderna Windows (W10/W11) som krånglar.

Red Alert 1 är freeware och denna sida har patchade versioner för att fungera på W10. Det finns också en patch för redan existerande installationer ("View All Downloads"):

https://cncnet.org/red-alert
Samma gäller för The First Decade.
Citera
2022-08-12, 18:06
  #263
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Command & Conquer Ultimate Collection är enligt Origin för Windows Vista och 7. Gissningsvis är det moderna Windows (W10/W11) som krånglar.

Red Alert 1 är freeware och denna sida har patchade versioner för att fungera på W10. Det finns också en patch för redan existerande installationer ("View All Downloads"):

https://cncnet.org/red-alert

Märkligt eftersom jag tidigare kunnat spela på denna datorn med att ladda ned från Origin där jag köpte spelet ifrån hösten 2018 Helt plötsligt får jag bara ljud från spelet när jag startar det men ingen bild.

Citat:
Processor Intel(R) Core(TM) i5-8265U CPU @ 1.60GHz 1.80 GHz
Installerat RAM-minne 8,00 GB (7,85 GB går att använda)
Systemtyp 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor
Utgåva Windows 11 Home
Citera
2022-08-12, 20:29
  #264
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Märkligt eftersom jag tidigare kunnat spela på denna datorn med att ladda ned från Origin där jag köpte spelet ifrån hösten 2018 Helt plötsligt får jag bara ljud från spelet när jag startar det men ingen bild.

Hmm, det låter i och för sig skumt om det tidigare fungerade. Jag tänker att det kan ha att göra med att du uppgraderade till W11, men om du körde W10 innan och det fungerade så är de två såpass lika att det inte borde göra någon skillnad.

Är det alltså Red Alert 1 och inte 2? Hos tvåan är detta tydligen ett ökänt problem. Den här sidan beskriver en fix:

https://www.alfintechcomputer.com/re...on-windows-11/

Fast det enklaste borde väl vara att installera en version från cncnet.org.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback