Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Social påfrestning att ta kontakt med okända människor, klarar det för det mesta i vardagen när jag måste interagera med människor inom service eller liknande men nu när det kommer till mitt eget psyke så känner jag extremt utblottad och bara att tänka på det ger mig ont i magen just nu.
Även om det är sjukt svårt så är det viktigt att du fixar hjälp. Jag vet inte om du har Asbergers men att du inte kan ta kontakt med en läkare pga de problem du just nämnt så tyder det på att något är på tok i alla fall.
Jag har varit med om en person tidigare i mitt liv som inte kunde söka hjälp trots att han ville. Ibland måste man göra saker man inte vill, trots att det är svinjobbigt. Tänk på att du i alla fall "inte dör" av att söka hjälp och att trots att det är jobbigt så kommer det att vara över när du gjort det. Du behöver bara ringa ett samtal till vårdcentralen och be om en läkartid som du behöver av psykiska skäl.
Det är inget fel i att blotta sig för läkare, de är högst professionella och har förståelse för dina problem. Du kommer att bollas vidare med dina problem till rätt vård, t.ex psykiatrin där de gör en utredning och pratar med dig om dina problem och ditt liv. Allt kommer att ske till din fördel för att hjälpa dig, inte för att förstöra för dig eller förvärra. Trots att det är tungt måste du försöka våga ta steget. Kanske du kan be din tjej ringa och fråga hur ni ska gå till väga för att du ska få hjälp? Hon kan ju förklara situationen.
Enda andra sättet jag kan komma på är via internet och det finns inte kvalitativ vård på internet direkt utan bara råd och tips och info mest. Du behöver prata med någon kunnig om just dina problem.
Vet inte om detta hjälpte men..... Lycka till!