• 1
  • 2
2013-03-27, 14:28
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Helt underbart! Studenter ochså som kör hydro i gaderoben Tror att om ca 25år är ganjan legaliserad go for it.
Citera
2013-03-27, 17:33
Medlem
BenAsslicks avatar
Killen får skylla sig själv, man becknar inte till minderåriga.
Citera
2013-03-28, 00:10
Medlem
Känns som de gör det till värsta stora grejen. Finns typ 2000000000000000000000000000 andra langare i Lund liksom, ta 10+ av dom sen kan de börja snacka.
Citera
2013-03-28, 03:37
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIPPOZIPPO
Helt underbart! Studenter ochså som kör hydro i gaderoben Tror att om ca 25år är ganjan legaliserad go for it.

Hoppas verkligen det blir tidigare än 25år... typ max 10-15.

Och för jävligt att något sådant här händer (även om jag då tycker att folk under 18 ska hålla sig från droger speciellt dom under 16 ..) Hoppas nu att danmark ändrar lagen snart så det påverkar sverige lite mer
Citera
2013-03-28, 05:14
Medlem
Greenballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
Hoppas verkligen det blir tidigare än 25år... typ max 10-15.

Och för jävligt att något sådant här händer (även om jag då tycker att folk under 18 ska hålla sig från droger speciellt dom under 16 ..) Hoppas nu att danmark ändrar lagen snart så det påverkar sverige lite mer

Fatta pengar staten skulle få in via skatt och hur mycket organiserad brottslighet skulle förlora. Anders borg borde ju dregla vid tanken.
Citera
2013-03-28, 21:09
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Enl. artikeln på sydsvenskan så skiljer sig cannabis och marijuana enligt polisgubben som var med i ett klipp. Säger ju en hel del om polisen i Lund. Att detta sedan var ett "stort" tillslag är bara för komiskt.

Man är bra dum om man annonserar via sms och skit, då vill man ju åka fast.
Citera
2013-03-29, 10:46
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
I de flesta fall skulle jag hålla med dig till 100%, men om detta har drabbat Lundastudenter så tycker jag nog ändå att det varit väl spenderade skattepengar.
Men seriöst, vem fan bryr sig om några kids röker gräs? Det är knappast som att dom kommer kosta samhället några större belopp till följd av sitt miss/bruk? Detta är anledningen till att jag föraktar polisen och deras sjuka prioriteringar. Att haffa nån jävla tomte som röker gräs prioriteras högre än riktiga polisiära insatser som faktiskt gagnar samhället! Det enda som sker är man trakasserar ungdomar på det här sättet är att dom polariseras och bli asociala! Är de verkligen vad vi vill eftersträva? Jag pissar på snuten! Inte för att jag är kriminell, utan för att polisjävlarna motarbetar ett friskt och fungerande samhälle! Vidrigt. Sen ska dom tuta i föräldrarna att deras barn knarkar och måste straffas för det, vilket slår kilar mellan generationer och fuckar upp hela vår vilja att förstå varandra och fungera tillsammans.
Senast redigerad av Nido6 2013-03-29 kl. 10:52.
Citera
2013-03-29, 11:03
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Men seriöst, vem fan bryr sig om några kids röker gräs? Det är knappast som att dom kommer kosta samhället några större belopp till följd av sitt miss/bruk? Detta är anledningen till att jag föraktar polisen och deras sjuka prioriteringar. Att haffa nån jävla tomte som röker gräs prioriteras högre än riktiga polisiära insatser som faktiskt gagnar samhället! Det enda som sker är man trakasserar ungdomar på det här sättet är att dom polariseras och bli asociala! Är de verkligen vad vi vill eftersträva? Jag pissar på snuten! Inte för att jag är kriminell, utan för att polisjävlarna motarbetar ett friskt och fungerande samhälle! Vidrigt. Sen ska dom tuta i föräldrarna att deras barn knarkar och måste straffas för det, vilket slår kilar mellan generationer och fuckar upp hela vår vilja att förstå varandra och fungera tillsammans.
Jaja. Du ogillar lagen och snuten och jag ogillar lundastudenter, då var det utrett.
Vem har mer fakta? FUP?
Citera
2013-03-29, 12:05
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jaja. Du ogillar lagen och snuten och jag ogillar lundastudenter, då var det utrett.
Vem har mer fakta? FUP?
Det om detta med andra ord.
Citera
2013-03-29, 14:26
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Det om detta med andra ord.

det är inte polisen du ska förakta för detta, det är politikerna som ger polisen i uppdrag att ge sig på dessa, dessa gör exat vad de ska göra enligt gällande lagar och förordningar, så hata politikerna istället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in