• 1
  • 2
2013-03-25, 19:24
Moderator
v50s avatar
En elev på en högstadieskola i uppsala har blivit sexuellt utnyttjad på en skoltoalett av en annan elev som går på en annan skola, polisen rubricerar det som våldtäkt mot barn. GM skall ha skickat hotfulla sms till BO varpå h*n valde att berätta om händelsen.

Citat:
En elev på en högstadieskola i Uppsala ska ha blivit utsatt för sexuella övergrepp på en toalett i källaren på skolan. Den misstänkte är en elev vid en annan skola, skriver Nyheter 24.
– Jag kan bekräfta att vi har en förundersökning om våldtäkt mot barn som har ägt rum på en skola i Uppsala, säger Lisa Sannervik, presstalsperson vid polisen i Uppsala län, till Expressen.se

Citat:
"Elev blir sexuellt utnyttjad av en elev från annan skola flera gånger. Sker på en toalett i källaren i skolan. Händelserna framkommer när eleven blir hotad av gärningsmannen via sms", står det i anmälan enligt Nyheter 24

Citat:
– Vi utreder två anmälningar, den ena gäller våldtäkt mot barn och den andra gäller förberedelse till våldtäkt mot barn, säger Lisa Sannervik, presstalesperson vid Uppsalapolisen, till Nyheter24.

http://www.expressen.se/nyheter/elev...a-skoltoalett/

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle16485728.ab

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...-kallartoalett
Senast redigerad av v50 2013-03-25 kl. 19:26.
Citera
2013-03-25, 19:29
Medlem
Opibusques avatar
Jag sätter min högra och vänstra pungkula på att gärningsdjuret är en rasfrämling med MENA/afrikanskt ursprung. Nån som vill sätta emot?

OnT: Väldigt hemskt, men en alltför vanlig sak i dagens mångkulturella Sverige. Våran landsfader, den människoätande kannibalnegern Reinfeldt, kommer kunna sova gott inatt med vetskap om denna händelse.
Citera
2013-03-25, 19:43
Bannlyst
Våldtäkt på skoltoalett igen? Det är väldigt omständligt att knulla på en sådan toa, såvida det inte är en handikapptoalett vilket man får utgå ifrån. Det är lite mer svängrum därinne, dock är golvet hårt mot knäskålarna.

Jag sätter 50 papp på att det är någon ifrån MENA.
Citera
2013-03-25, 19:49
Medlem
Med tanke på "våldtäkt mot barn" och GM är från "en annan skola" handlar det troligen om någon från en gymnasieskola, kanske i närheten?
Citera
2013-03-25, 19:52
Medlem
TröttSvensks avatar
Våldtäkt - Skola - Hot via SMS - Minderårig flicka

Ja man behöver ju inte vara någon detektiv från Scotland Yard för att gissa att det är ett MENA barn, antagligen en sån som säger att han är 17 fast han är 25.
Citera
2013-03-25, 20:26
Medlem
Pestdoktors avatar
Någon som vet vilken skola det gäller?
Citera
2013-03-25, 20:30
Medlem
Deficios avatar
Om man bortser från hoten, är det inte möjligt att det är ett par, killen 16 år och tjejen 14 år gamla har haft sex på toaletten?

Rubriceringarna är missvisande.
Citera
2013-03-25, 20:31
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Jag sätter min högra och vänstra pungkula på att gärningsdjuret är en rasfrämling med MENA/afrikanskt ursprung. Nån som vill sätta emot?

OnT: Väldigt hemskt, men en alltför vanlig sak i dagens mångkulturella Sverige. Våran landsfader, den människoätande kannibalnegern Reinfeldt, kommer kunna sova gott inatt med vetskap om denna händelse.

Normalt brukar det ta några inlägg innan den första Mena-klyshan kommer... Inlägg som såna här tillför inte ett skit. Vill du beklaga dig över invandringen finns det andra trådar, annars kan du väl iaf vänta tills GM är identifierad??
Citera
2013-03-25, 20:44
Medlem
Det här luktar mena-invandrare lång väg. Skulle bli mycket förvånad om svenne-Johan är gm. Många hundralappar på muslimsk kvinnosyn igen.

Snart måste vi ha separata skolor för flickor och pojkar med vakter men då får ju muslimerna som de vill tyvärr.
Senast redigerad av Vadimi 2013-03-25 kl. 20:48.
Citera
2013-03-25, 20:47
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malevolenceincarn8
Våldtäkt på skoltoalett igen? Det är väldigt omständligt att knulla på en sådan toa, såvida det inte är en handikapptoalett vilket man får utgå ifrån. Det är lite mer svängrum därinne, dock är golvet hårt mot knäskålarna.

Jag sätter 50 papp på att det är någon ifrån MENA.
Jag brukade knulla en hel del på toaletterna när jag gick på högstadiet... Så det är inga problem. Du får tänka på att man var lite mer böjbar på den tiden. Good times...
Citera
2013-03-25, 20:52
Medlem
lazycowboys avatar
Hoppas på ett minst lika stort mediadrev som när de hällde ett glas vatten på en elev på Lundsbergs skola.
Citera
2013-03-25, 20:58
Medlem
RockyTs avatar
De verkar ju haft någon form av förhållande?
Är det annars troligt att det kunnat ske vid upprepade tillfällen?
Sen har säkert killen fortsatt, fast hon dragit sig ur och inte ville mera.
Mitt antagande av den luddiga redogörelsen i pressen, och inget mera
Hoten kan i så fall fört med sig misstanken om våldtäkt i andra hand.
Killen bör väl vara 18 om inte sexuellt utnyttjande av minderårig, ens kommit på tal, eller kan hoten höja rubriceringsvärdet på den sexuella gärningen, i kombination?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in