Tjenare tjenare FB!
Det ligger till så här att jag kan i princip fascineras över ALLT. Om jag tänker på en bilmotor t.ex. Så får jag genast upp en känsla i huvudet hur otroligt och fascinerande den är. Att metallbitar placerade i rätt ordning har skapat något som kan utvinna sådan enorm kraft, och så vidare.
Detsamma gäller med i princip vad som helst. Vatten, träd, blommor, naturen i sig (vilket innefattar typ allt) rymden, stjärnor, tid, mat, dryck, matematik, generell logik, listan är oändlig.
Undrar vad detta kan bero på? Jag har aldrig träffat en människa i hela mitt liv som har kunnat hålla med om det jag känner.
Det är inget problem för mig, för jag trivs med att kunna vidga mitt sinne till den bredden, men vissa i min närhet undrar ibland om jag inte är riktigt klok. Dock stör det heller inte mig, för jag vet att dom bara är ovetande och ej förstår saker på det sättet som jag gör. Synd. För dem.
Men jag blir ändå nyfiken på om det kan t.ex. vara Asperger eller liknande, då min mamma lider av AS till en halv-mild grad, och det kanske har satt sina spår.
Det var min enkla lilla historia hoppas den leder till bra frågor eller svar
Mvh
Jomal