Sent ska syndaren vakna. Hon har vissa poänger men har hon först nu börjat begripa vad hela den svenska invandringspolitiken egentligen går ut på?
Tillgång och efterfrågan. Tillgång och efterfrågan. Tillgång och efterfrågan. Marknadsekonomins grundprincip.
Har hon varit så naiv att hon har låtit sig luras av de "Nya moderaterna" när de talar sig varma om mer eller mindre fri invandring?

(Vilka ser gärna att det finns en lågavlönad trädgårdsmästare och husa när de kommer hem från jobbet?)
Varför tror hon att centerpartiet i helgen hyllade fri invandring?

(Vilka äger skog och mark och vilka röstar småföretagarna på i ganska stor omfattning?)
Är frk. Linderborg så politiskt naiv så att hon tror att det är bara att vifta med någon form av papper som det står kollektivavtal på så ordnar sig allt?

( Få ungdomar är fackanslutna idag.)
Herre Gud Min Skapare!
Under tiden står där arbetsköparna och kupongklipparna och gnuggar sina händer medans nyttiga idioter av alla de sorter agerar lydiga knähundar. De gick rakt i fällan.
Om de, vilka de än är, protesterar så visar vi bara upp rasistkortet så blir de omedelbart tysta.
Så ska en smart samhällsomvandling göras och i det fallet är jag faktiskt imponerad av alliansens trick.
Personligen lider jag inte av det som håller på att ske, snarare kommer jag att gynnas
ekonomiskt, men våra egna ungdomar och vårt land kommer att skadas oerhört av denna cyniska politik.