2013-03-25, 12:55
Medlem
Guitarsmokes avatar
Åsa Linderborgs text i Aftonbladet är en brutal sågning av Miljöpartiet. De framställs som ulvar i fårakläder, borgerlig medelklass som vill leka vänster, "ansvariga för att den svenska arbetsmarknaden börjar likna ett apartheidsystem" och hycklande antirasister som egentligen bara gör SD:s jobb.

MP som tidigare har varit medias gullegris och godhetens högborg pekas nu ut av extremisten Åsa Linderborg som ett farligt parti fyllt av rasister.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article16471496.ab

PK-gudarna kräver ständigt nya offer och nu vill de se blod från det näst yngsta partiet. Eftersom MP för den politik de för har de lätt att attrahera väljare men kan även förlora merparten av sina väljare mycket fort. Stödet för MP står och faller med förtroendet för deras godhet.

Så om detta är starten på ett drev mot partiet så kommer Fridolin och Ferm finna att de är mycket ensamma. Det otroliga stöd de har hos journalister runt om i landet baseras ju även det på partiets godhetsstatus. Det gör dem nästan immuna från angrepp från mindre goda partier, politiker, journalister eller andra makthavare. Men när kritiken kommer från de som är ännu godare än dem så blir skadebonusen enorm.

Samtidigt bör det nämnas att om godhetens väktare anfaller varandra riskerar de alla att mista sitt godhetsförtroende. Åsa Linderborg spelar ett högt spel. Kommer hon att lyckas?

Diskussion: Ser vi början på en medial slakt av MP?
Citera
2013-03-25, 13:01
Medlem
pelle49s avatar
Knappast att vi ser början på en medial slakt av de gröna. Men kanske en intern vänsterdebatt som leder till ingenting, iallafall inget av värde för svenska folket. Ett folk som inte bryr sig ett smack om vad Åsa Linderborg tycker. Jag säger som Edvard Persson; ja låt dom bara gå på, vi klarar oss nog ändå.
Citera
2013-03-25, 13:02
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Nja, nu verkar ju sågningen snarare handla om att godhetens apostlar inte tycker deras godhetsparti är tillräckligt goda. En journalistkår som har MP-pamfletten på nattduksbordet lär knappast börja hyvla sitt eget parti från klar himmel.

Det enda det kommer leda till är väl att MP blir än mer verklighetsfrånvända och extrema i sin politik och närmar sig Centerns vansinne; dvs basera sin politik mer eller mindre från journalistmupparnas krönikor. Vilket kanske är en förhoppning.

Kan inte C och MP slå sina huvuden ihop och bilda "Godhetspartiet" eller något annat absurt? Sverige är inte tillräckligt stort för två vansinnespartier.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2013-03-25 kl. 13:04.
Citera
2013-03-25, 13:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Åsa Linderborgs text i Aftonbladet är en brutal sågning av Miljöpartiet. De framställs som ulvar i fårakläder, borgerlig medelklass som vill leka vänster, "ansvariga för att den svenska arbetsmarknaden börjar likna ett apartheidsystem" och hycklande antirasister som egentligen bara gör SD:s jobb.

MP som tidigare har varit medias gullegris och godhetens högborg pekas nu ut av extremisten Åsa Linderborg som ett farligt parti fyllt av rasister.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article16471496.ab

PK-gudarna kräver ständigt nya offer och nu vill de se blod från det näst yngsta partiet. Eftersom MP för den politik de för har de lätt att attrahera väljare men kan även förlora merparten av sina väljare mycket fort. Stödet för MP står och faller med förtroendet för deras godhet.

Så om detta är starten på ett drev mot partiet så kommer Fridolin och Ferm finna att de är mycket ensamma. Det otroliga stöd de har hos journalister runt om i landet baseras ju även det på partiets godhetsstatus. Det gör dem nästan immuna från angrepp från mindre goda partier, politiker, journalister eller andra makthavare. Men när kritiken kommer från de som är ännu godare än dem så blir skadebonusen enorm.

Samtidigt bör det nämnas att om godhetens väktare anfaller varandra riskerar de alla att mista sitt godhetsförtroende. Åsa Linderborg spelar ett högt spel. Kommer hon att lyckas?

Diskussion: Ser vi början på en medial slakt av MP?

Kul läsning, inte helt fel heller. Bra att invandringsvänliga hugger varandra i strupen.
Citera
2013-03-25, 13:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Nja, nu verkar ju sågningen snarare handla om att godhetens apostlar inte tycker deras godhetsparti är tillräckligt goda. En journalistkår som har MP-pamfletten på nattduksbordet lär knappast börja hyvla sitt eget parti från klar himmel.

Det enda det kommer leda till är väl att MP blir än mer verklighetsfrånvända och extrema i sin immigrationshållning och närmar sig Centerns vansinne; dvs basera sin politik mer eller mindre från journalistmupparnas krönikor. Vilket kanske är en förhoppning.

När vänstern inte kan slå den externa fienden börjar man leta fiender och syndabockar internt inom dom egna vänsterleden, och beskyller varandra för att inte vara "tillräckligt vänster". Det kommer att leda till en radikalisering till förhoppningsvis alla i sin iver att inte vara "höger" går till vänster om KPML(r) och självdör.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-03-25 kl. 13:07.
Citera
2013-03-25, 14:33
Medlem
HerrPs avatar
Extrema grupperingar faller nästan alltid samman i inre strider. på samma sätt som extremhögerns olika så partier och grupperingar slåss inbördes kommer nu de här flummarna att göra samma sak. Ganska enkel matematik. Om man vill stärka den egna gruppen så får man roffa medlemmar från de som står en närmast. Kommunister och miljöpartister är rätt lika varandra. det är lättare för Åsa att vinna medhåll av miljömuppar som av nån orsak är lite sur över sitt nuvarande parti än av nån annan skara i samhället.
Citera
2013-03-25, 14:37
Medlem
Sent ska syndaren vakna. Hon har vissa poänger men har hon först nu börjat begripa vad hela den svenska invandringspolitiken egentligen går ut på?

Tillgång och efterfrågan. Tillgång och efterfrågan. Tillgång och efterfrågan. Marknadsekonomins grundprincip.

Har hon varit så naiv att hon har låtit sig luras av de "Nya moderaterna" när de talar sig varma om mer eller mindre fri invandring? (Vilka ser gärna att det finns en lågavlönad trädgårdsmästare och husa när de kommer hem från jobbet?)

Varför tror hon att centerpartiet i helgen hyllade fri invandring? (Vilka äger skog och mark och vilka röstar småföretagarna på i ganska stor omfattning?)

Är frk. Linderborg så politiskt naiv så att hon tror att det är bara att vifta med någon form av papper som det står kollektivavtal på så ordnar sig allt? ( Få ungdomar är fackanslutna idag.)

Herre Gud Min Skapare!

Under tiden står där arbetsköparna och kupongklipparna och gnuggar sina händer medans nyttiga idioter av alla de sorter agerar lydiga knähundar. De gick rakt i fällan.

Om de, vilka de än är, protesterar så visar vi bara upp rasistkortet så blir de omedelbart tysta.

Så ska en smart samhällsomvandling göras och i det fallet är jag faktiskt imponerad av alliansens trick.

Personligen lider jag inte av det som håller på att ske, snarare kommer jag att gynnas ekonomiskt, men våra egna ungdomar och vårt land kommer att skadas oerhört av denna cyniska politik.
Citera
2013-03-25, 15:08
Medlem
02-02-2012s avatar
MP gör en sak som vänstermuppar har svårt att acceptera och det är att de skyddar de områden där de är starka. Det finns en anledning till att södermalm inte har en enda flyktingförläggning jag känner till. Jag gissar att det ser likadant ut i andra områden i stockholm där MP är starka. De är även noga med att inte bråka med studenter som är viktiga väljare för dem, för jag tror många överger MP när de skaffar sitt första jobb och "kommer ut i verkligheten". MP är nog ett av de skickligaste partierna i riksdagen som trots att de har under 7½% lyckas driva sin politik och skydda sina väljare från effekterna av den.

Den klassiska vänstern bygger på en solidaritetsprincip där alla skall ta del i vad som sker och ställa upp för något gemensamt mål som inte MP spelar med i. MP är fullt medvetna om vad följderna blir av att placera en flyktingförläggning i skatteskrapan och låter därför bli och deras väljare vet detta. Det här är något som jag tror retat många inom vänstern en lång tid då de gång på gång själva fått dra det tunga lasset medan MP mer leker runt i media, man kan säga att MP går på fest men tar inte med någon egen dricka eller hjälper till att städa när festen är slut. De drar med sig de snygga brudarna på efterfest och tackar för sig.

Om proppen går ur vänstern kan ni komma att se betydligt mer bitska skrivelser från dem om MP och vad de haft för sig.
Citera
2013-03-25, 17:22
Medlem
Jag tror inte Lindeborgs artikel förändrar bubbelbornas inställning till MP. MP kommer fortfarande att vara medias gullungar. Så länge media inte, på nyhetsplats, neutralt och objektivt granskar MP:s politik på samma villkor som andra partier granskas, samt låter statsvetare mfl kommentera politiken har ingen förändring skett.

"Så länge Reva bara drabbade folk i fattiga förorter som Bergsjön, var det ingen som brydde sig". Detta är nästan den mest intressanta delen i Lindeborgs artikel. Samma argument kan anföras mot just bubbelborna på Södermalm. "Så länge ingen flyktingförläggning uppförs i min närhet, och så länge inga grova brott begås mot mig och mina gelikar, ska vi negligera alla problem kopplade till migration och agitera för gullande med grovt kriminella".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in