2013-03-25, 09:20
Medlem
Dixetias avatar
Tjosan.
Jag har magkatarr och går på Omeprazol(20 mg) men har fått sådan konstig och jobbig 'värk' i magen sen dess. Vet att ont i magen är en biverkning, men jag tänkte kanske att det gör ont i 'magsäcken' då, och inte tarmarna som jag verkar ha ont i nu. Det gör inte akut ont sådär men det är jobbigt och gå omkring och känna som att man har 3 kilo seg gröt i tarmen... Har varit väldigt psykiskt stressad sista tiden(därav Omeprazolen och magkatarren) så det kan ju vara IBS också men tänkte fråga ifall någon annan upplever smärta i själva buken av läkemedlet eller om det isåfall är i magsäcken?
Citera
2013-03-25, 09:24
Medlem
Hej! Äter också Omeprazol 20mg. Jag får inte alls ont i magen av dem. Om jag skulle glömma att ta det så får jag dock ont. Du tror inte att dina magsmärtor är en följd av din katarr och stress?

Hoppas att det löser sig. Magsmärtor är ju oerhört handikappande att gå runt med.
Citera
2013-03-25, 09:31
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taugenichts
Hej! Äter också Omeprazol 20mg. Jag får inte alls ont i magen av dem. Om jag skulle glömma att ta det så får jag dock ont. Du tror inte att dina magsmärtor är en följd av din katarr och stress?

Hoppas att det löser sig. Magsmärtor är ju oerhört handikappande att gå runt med.

Jag vet faktiskt inte, magontet började efter att jag började med Omeprazolen och jag är fortfarande lite illamående som när jag har katarren men katarren känns inte av nu längre i princip, så jag tror ytterligare det är en biverkning från Omeprazol. Men det KAN absolut vara stressrelaterat.

Ja, verkligen.
Citera
2013-03-25, 13:13
Medlem
Goldmanns avatar
Kan vara en biverkning. Några få får gaser och lite illamående av Ome. Sätt ut Ome några dagar så får du se. Minskar det då är det Ome är det samma så är det ngt annat. Tex IBS som du säger att du har.
Citera
2013-03-25, 13:29
Medlem
Rompetrolls avatar
Ofta är det ett bra tips att ringa 1177 sjukvårdsupplysning om man är osäker på åkommor och medicin.
Men visst kan du få bra tips här också.

Jag tar också Omeprazol periodvis men utan biverkningar.
Anledning stress och tidigare magsår.
Citera
2013-03-25, 13:45
Bannlyst
Jag får också ont i magen av Omeprazol. Den dödar ju syrapumparna, så det är inget konstigt om man känner när den gör verkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in