Höll på att sätta mitt kvällskaffe i halsen när jag hittade detta på AB. Det är en artikel om hur våldtäkterna har ökat men Aftonbladet nämner ingenstans det nya tillskottet från mellanöstern.
Citat:
Kvinnor och flickor tvingas anpassa sin vardag på grund av rädslan eller *insikten om att de när som helst kan bli våldtagna. I våldtäktskulturen är alla kvinnor potentiella offer och där skuldbeläggs offret, om hon inte lever upp till våldtäktkulturens krav på hur kvinnor ska skydda sig.
Även de mest välmenande förmaningar om hur man ska klä sig, bete sig och se ut för att inte bli våldtagen blir naturliga inslag i vardagen i våldtäktskulturen.
Våldtäkt verkar vara något man får räkna med om man går ut på stan.
Citat:
Alla män är potentiella våldtäktsmän - och rädslan att få sin manlighet ifrågasätt finns ständigt där. Man ska ta sig för, vara hård, kall, sexuellt aggressiv.
Vi ser våldtäktskulturen manifesteras varje dag, och det som hänt i Steubenville är inte unikt för den staden eller den amerikanska mellanvästern. I Sverige har vi våra egna Steubenvilles, men här heter staden saker som Bjästa eller Sundbyberg. Här kan populära killar som spelar amerikansk fotboll vara populära killar som spelar hockey.
Och nu sitter säkert många feminister framför sin dator och ser artikeln medans de nickar instämmande.
Länk:
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle16471220.ab
Hoppas jag placerade det rätt och att ingen hann före nu bara, jag gjorde en del sökande men hittade inget ämne om denna krönika.