• 1
  • 2
2013-03-24, 18:14
Medlem
Ni som vid krog-/ klubbbesök blivit tagna för narkotikapåverkan (främst CS), varför blev ni det och hur gick det till? Pratade för mycket med folk, dansade för vilt, käkspänningar etc.? Var hände det, i kön eller när ni redan varit inne ett tag?

Skulle även vara intressant att veta hur många gånger ni endast blivit avvisade eller tillsagda trots att vakten förstått att det inte bara är alkohol med i bilen, jämfört med hur många gånger vakterna gått hela vägen och tillkallat polis.

Nu är det väl inte allt för många värdar och vakter som hänger i CS-delen av forumet, men finns det någon sådan som läser detta så får ni gärna berätta hur ni brukar göra
Citera
2013-03-24, 18:16
Medlem
Har aldrig torskat när jag varit ute men kan tänka mig att man har rätt uppspärrade ögon?
Citera
2013-03-24, 18:18
Medlem
simpglajds avatar
samma här vart ute på pubar/krogar många gånger påverkad, men aldrig tagen av det, bara inte noja så märker ingen.
Citera
2013-03-24, 18:18
Medlem
en sak som jag har funderat på: om man skulle bli busted inne på klubben men inte har något på sig, kan man inte bara hävda att man fick en öl av en random snubbe som då måste ha drogat en?
Citera
2013-03-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidinho
en sak som jag har funderat på: om man skulle bli busted inne på klubben men inte har något på sig, kan man inte bara hävda att man fick en öl av en random snubbe som då måste ha drogat en?

Ja borde gå att dra den valsen om du inte har tidigare drogproblematik.
Citera
2013-03-24, 18:25
Medlem
Av utredningen i målet framgår att entrévärden M.Å. den aktuella natten tittade under en av toalettdörrarna som var kapad i nederkant. Han såg då en person, som senare visade sig vara F.S., stå vänd mot en pappershållare i toalettbåset och fattade då misstanke om att denne stod och inhalerade narkotika med pappershållaren som underlag. När F.S. kom ut från toaletten följde M.Å. efter och konfronterade honom med sina misstankar. F.S. uppgav då för M.Å. att han ”snortat” kokain inne i toalettbåset. Polis tillkallades och kroppsvisiterade F.S. Man hittade då en påse som senare, efter analys, visade sig innehålla 0,73 gram kokain.

https://lagen.nu/dom/nja/2008s653

Vakten alltså...
Citera
2013-03-24, 18:28
Medlem
kungl1gts avatar
Jag och en polare åkte ut från krogen p.g.a "tydlig narkotikapåverkan" för ett tag sen, och det absolut roligaste var att jag inte hade tagit något. Jag stod ett bra tag och ifrågasatte på vilka grunder dem kastade ut mig.

Dem hade inte så mycket till svars förutom "din stirriga blick, du rör dig precis som om du vore narkotikapåverkad" och argument som "efter ett tag som OV på krog så ser man direkt på folk som har tagit något". Jag hade druckit x antal öl innan och diskuterade ett bra tag innan testosteronet kokade över för dessa OV:s, och utskickade blev vi båda två.
Citera
2013-03-24, 18:30
Jag har aldrig torskat på krogen.
Men på vissa klubbar så brukar vakterna snoka in i toaletterna då och då speciellt om dom har misstankar om att någon brukar narkotika på deras toaletter.
Uniformerade poliser brukar då och då också gå in i klubbarna och ta en titt.
Finns även civil-klädda poliser som cirkulerar på klubbarna i speciellt syfte för att sätta dit folk som brukar narkotika.
Citera
2013-03-24, 20:14
Medlem
pajjpens avatar
Iofs inte CS men åkte dit efter att kärringen i garderoben hade varit och rotat i min jacka och hittat en 10a röka. Dumt som fan att ha med det, jag vet, men men..
Citera
2013-03-24, 20:15
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajjpen
Iofs inte CS men åkte dit efter att kärringen i garderoben hade varit och rotat i min jacka och hittat en 10a röka. Dumt som fan att ha med det, jag vet, men men..

rätt snopet
Citera
2013-03-25, 13:28
Medlem
Bombastas avatar
Aldrig torskat när jag varit ute. Jag anser ju personligen att de som är riktigt fulla drar åt sig bra mycket mer uppmärksamhet än jag gör när jag går på CS. Undvik ögonkontakt med vakter är ett bra tips. Tänk på att när det är mörkt (eller krogbelysning överlag) så är allas pupiller ganska utvidgade när de är alkoholpåverkade, så länge du inte går med ögonen uppspärrade som en tok bör man vara rätt lugn
Citera
2013-03-25, 16:26
Medlem
Presentpappers avatar
Så länge man åtminstone inte ser ut såhär ska ni nog vara lugna.

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in