• 4
  • 5
2013-04-18, 20:59
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPringles3
TS, har du testat att "knäcka" underarmarna?

Har blivit mycket enklare för mig att göra det nu, fått in tekniken - och fasiken va skönt det är och hjälper verkligen. Har lite hantlar hemma som jag testar med, ont som bara den innan jag har knäck, och inge smärta alls efteråt. Give it a shot!

Hur gör du detta?
Citera
2013-04-18, 23:18
Medlem
1 msk gurkmejja och 2 dl vatten, 1 gång om dagen tills det går över och fortsätt en månad till.
Funkade för mig, kör tugnt nu med skivstång utan någon smärta.
Citera
2013-04-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Hur gör du detta?

Tänk dig att du har någon i handen, typ en vattenflaska. Handflatan nedåt. Då finns det två håll att vrida åt, vilket beror ju på vilken hand du använder. Du ska iallafall, med hjälp av den andra handen, vrida åt det hållet som ej känns naturligt. Ta ett fast grepp och vrid hyffsat långsamt.

En teknik som kommer in efter ett par knäckningar. Jag kör en sån innan varje pass där underarmarna kommer få jobba och har inte problemet längre.

Mvh
Citera
2016-11-15, 09:33
Medlem
Tar upp en gammal tråd, har haft ont i vänster underarm, det kommer någon gång vartannat år och tar väldigt lång tid att få bort, kan gå månader. Gör ont vid allt som belastar biceps ffa bicepscurl m hantel.

Det är en ganska specifik punkt där det gör ont, inte på ett "bra" sätt utan modell nervsmärta, känns skada. Det är 5-6 cm ner från armvecket, på insidan av armen, någonstans i muskulaturen, känns som något i kläm.

Någon som känt samma, och som har tips på hur man kan komma tillrätta med detta?
Citera
2016-11-15, 11:01
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Kokoluring

Du har troligen medial epikondylit (golfarmbåge)
Det får man lättast genom överbelastning av handledens och fingrarnas böjmuskler. I gymmet kommer det av sämre utförande av biceps/triceps och dragövningar, där du böjer och aktiverar underarmarna onödigt mycket.
Citera
2016-11-15, 12:10
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Tar upp en gammal tråd, har haft ont i vänster underarm, det kommer någon gång vartannat år och tar väldigt lång tid att få bort, kan gå månader. Gör ont vid allt som belastar biceps ffa bicepscurl m hantel.

Det är en ganska specifik punkt där det gör ont, inte på ett "bra" sätt utan modell nervsmärta, känns skada. Det är 5-6 cm ner från armvecket, på insidan av armen, någonstans i muskulaturen, känns som något i kläm.

Någon som känt samma, och som har tips på hur man kan komma tillrätta med detta?
En klämd N. ulnaris? Negativ påverkan på lillfingret och ev. delar av ringfingret?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in