Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Att dalta och gulla med hunden löser ju knappast problemet. Syftet med att rycka tag i hunden är att visa på att ägaren i mitt fall husse har makten över hunden. Att göra motsatsen dvs att lägga sig för hunden får ju snarare motsatt effekt, m.a.o det leder till en bortskämd och odisciplinerad jycke som ställer sig över människan.
Inte alls. Vi har i min familj uppfostrat flera hundar som vi har till jakt och tränat "problem"hundar som sedan omplacerats och inte hos en enda av dom har vi behövt använda något slags våld eller höja rösten för att skapa ett hierarki-system i flocken, d.v.s "visa vem som bestämmer".
Du kan med hjälp av korta och precisa kommandon lära in allt. Med korta kommandon menar jag ljud, handrörelser och vissa ord.
Löjligt med människor som måste använda sig av sådana tekniker och få andra att göra det - bara för att man inte vet hur man tränar en hund ordentligt.
Antar att du är en sån kille som skäller på hunden genom att skrika deras namn (t.ex "Nej, Fido! Fy dig, Fido!") åt dom med när de gör något dumt?