2013-03-24, 15:03
Medlem
PI88s avatar
Skall vi ha sådan här kultur? http://www.exponerat.info/annerstedt...#ixzz2OSJeI33G

Exponerat vill uppmärksamma sina läsare på att Annerstedt Flodin AB säljer t.ex. konservburkar med ”salta biten” som innehåller halalslaktat kött. Detta står, enligt en uppmärksam läsare, endast finstilt, och är lätt att missa. Bör detta företag gynnas?
Senast redigerad av PI88 2013-03-24 kl. 15:05.
Citera
2013-03-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PI88
Skall vi ha sådan här kultur? http://www.exponerat.info/annerstedt...#ixzz2OSJeI33G

Exponerat vill uppmärksamma sina läsare på att Annerstedt Flodin AB säljer t.ex. konservburkar med ”salta biten” som innehåller halalslaktat kött. Detta står, enligt en uppmärksam läsare, endast finstilt, och är lätt att missa. Bör detta företag gynnas?

Det gör MacDonalds också, vem bryr sig? Dessutom ägs Annerstedt Flodin AB av SCAN AB.
Citera
2013-03-24, 15:21
Medlem
PI88s avatar
Jag bryr mig för det är djurplågeri till 100%. Vi lever i Sverige med vår kultur!
Citera
2013-03-24, 15:43
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Jag bryr mig för det är djurplågeri till 100%. Vi lever i Sverige med vår kultur!

Du käkar väl vanligt svensk jävla griskött där de små kultringarna kastreras utan någon som helst bedövning? Sluta skylla på djurplågeri och erkänn att du är en hater istället.
Citera
2013-03-24, 16:02
Medlem
PI88s avatar
Äter bara grönsaker inga djur

Äter inte upp mina vänner
Citera
2013-03-24, 16:09
Medlem
PI88s avatar
Halal är det som är tillåtet enligt islamisk rätt /…/ ordet används bland annat om kött som slaktats i enlighet med den islamiska lagens dietföreskrifter.

Inte ett ord alltså om hur djur inte bedövas, hur de hängs uppochned, får halspulsådern avskuren och tvingas genomlida en lång och ångestfylld dödskamp som ofta slutar med att djuret kvävs av sitt eget blod, allt under det att slaktaren rabblar sina ”bismillah”.

Det är ”kött i Allahs smak”. Man undrar hur den är funtad som vill dyrka en Gud som av allt att döma är psykopat.
Citera
2013-03-24, 16:30
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Halal är det som är tillåtet enligt islamisk rätt /…/ ordet används bland annat om kött som slaktats i enlighet med den islamiska lagens dietföreskrifter.

Inte ett ord alltså om hur djur inte bedövas, hur de hängs uppochned, får halspulsådern avskuren och tvingas genomlida en lång och ångestfylld dödskamp som ofta slutar med att djuret kvävs av sitt eget blod, allt under det att slaktaren rabblar sina ”bismillah”.

Det är ”kött i Allahs smak”. Man undrar hur den är funtad som vill dyrka en Gud som av allt att döma är psykopat.

Istället för att hetsa mot islam och muslimer så kan man fokusera på bedövningen istället men självklart inte då det just handlar om hets. Vi vet redan att ni rasister kör med mantrat halal = djurplågeri i just det syftet, ni skiter fullständigt i om djuren blir bedövade eller hur skäktningen egentligen går till. Du är inte den första som skapat en tråd om halalslakt eller vill tipsa om dessa heeemska företag som säljer kött av djur som blivit brutalt plågade i den hemska religionen islams namn..
Senast redigerad av stopbitching 2013-03-24 kl. 16:35.
Citera
2013-03-24, 16:56
Medlem
PI88s avatar
Fel av dig, jag är ej rasist
Citera
2013-03-24, 17:14
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Fel av dig, jag är ej rasist

Förlåt mig då, kulturfascist kanske är en bättre benämning. Eller du kanske tillhör dessa spån som talar om "öppen svenskhet".
Citera
2013-03-24, 17:38
Medlem
Vid Halalslakt i Sverige så bedövas djuren.
Citera
2013-03-24, 19:44
Medlem
PI88s avatar
Ingen bedövning för salta biten, köttet från Brasilien. (Står på burken och det är Annerstedt Flodin AB som fixar det).
Senast redigerad av PI88 2013-03-24 kl. 19:47.
Citera
2013-03-24, 20:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Det blir nog bättre såhär

Kultur: allmänt --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto