• 1
  • 2
2013-03-24, 13:52
Medlem
darebuilders avatar
Hallå det är så att jag för 3 veckor sedan va på akuten och det visade sig att jag hade blod i avföringen så fick medicin som gjorde att syret i magen sänktes.

Men jag har fortfarande mörkt svart avföring.

Idag när jag va på toa så va första delen av avföringen som kom ut helt kolsvart det svartaste man kan tänka sig, och resten va normalt typ. låt oss säga att 80% va svart i alla fall.

Jag undrar dom har inte bett mig komma tillbaka och kolla upp det igen eller något jag har varit ovanligt trött dom senaste 2 veckorna, och känner mig svag i armarna.

Jag hade även infektion i stor tån så äter antibiotika också.

Någon som har varit med om samma sak eller? jag har inte spytt eller något på dom här veckorna.
Citera
2013-03-24, 13:54
Medlem
Du har inte ätit järntabletter?
Citera
2013-03-24, 13:55
Bannlyst
Om du inte vid tillfället ätit järntabletter, så bör du nog snarast uppsöka läkare igen.
Citera
2013-03-24, 13:55
Medlem
SisterFisters avatar
Ring sjukvårdsupplysningen istället för att fråga här på Flashback, det kan ju vara akut!
Citera
2013-03-24, 13:56
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Du får väl titta på din kost. Vad äter du?
Citera
2013-03-24, 13:56
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Du har inte ätit järntabletter?

Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Om du inte vid tillfället ätit järntabletter, så bör du nog snarast uppsöka läkare igen.

Har inte ätit någon form utav röbettor eller järntabletter.
Citera
2013-03-24, 13:57
Medlem
super-runars avatar
Blod i avföring som fortfarande är röd kommer ofta från tarmarna, medan svart blod indikerar en blödning i magsäcken. Du borde snacka med en läkare, låter som magsår. Mycket stress på senaste?
Citera
2013-03-24, 13:58
Medlem
Blodpudding?

Skriv istället vad du ätit senaste 24 timmarna.
Citera
2013-03-24, 14:00
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterFister
Ring sjukvårdsupplysningen istället för att fråga här på Flashback, det kan ju vara akut!
jag har inget körtkort och mina föräldrar orkar inte för jag har varit och besökt sjukhuset/vårdcentralen mycket på det senaste, har haft bröstsmärtor, opererade bort nageltrång, blev överkörd av en fyrhjuling igår så kan inte sträcka ut benet och har fruktansvärt ont.

mvh
Citera
2013-03-24, 14:01
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Blodpudding?

Skriv istället vad du ätit senaste 24 timmarna.

Det jag har ätit är, HAMBURGARE igår kl 4, max hamburgare en trippelcheese kl 24:00, yoghurt med flingor kl 12:30 idag.
Citera
2013-03-24, 14:02
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super-runar
Blod i avföring som fortfarande är röd kommer ofta från tarmarna, medan svart blod indikerar en blödning i magsäcken. Du borde snacka med en läkare, låter som magsår. Mycket stress på senaste?

Har mycket ångest och stress, just då när jag besökte så va det färskt blod dvs man såg att det va blod i avföringen så jag gick till akuten och då sa dom att det va blod. och på senaste har det inte varit så mer utan det har bara varit väldigt väldigt mörkt eller kolsvart.

mvh
Citera
2013-03-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Hallå det är så att jag för 3 veckor sedan va på akuten och det visade sig att jag hade blod i avföringen så fick medicin som gjorde att syret i magen sänktes.

Men jag har fortfarande mörkt svart avföring.

Idag när jag va på toa så va första delen av avföringen som kom ut helt kolsvart det svartaste man kan tänka sig, och resten va normalt typ. låt oss säga att 80% va svart i alla fall.

Jag undrar dom har inte bett mig komma tillbaka och kolla upp det igen eller något jag har varit ovanligt trött dom senaste 2 veckorna, och känner mig svag i armarna.

Jag hade även infektion i stor tån så äter antibiotika också.

Någon som har varit med om samma sak eller? jag har inte spytt eller något på dom här veckorna.

Det låter som om du har blod i magen, sök genast hjälp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in