2013-03-24, 22:23
  #37
Medlem
Kriminella som kriminella. Spelar ingen roll om de är invandrare eller svenskar. Varje land skall ta hand om sina egna kriminella. Därför skall kriminella invandrare omdelbart utvisas vid första tecken på kriminell attityd. Svenska medborgare tar vi hand om själva vilket självfallet även gäller invandrare som fått medborgarskap. Med nolltolerans kommer den överväldigande majoriteten av kriminella vara utvisade långt innan de är aktuella för medborgarskap.

Sannolikt är beror MENAA:s enorma kriminalitet (som jag uppfattat det är en majoritet av dessa kriminella) både på etnicitet och usel kultur. Socioekonomisk status lär också bidra.

Sveriges integrationspolitik har inte misslyckats. Den har lyckats så bra det överhuvudtaget är möjligt efter förutsättningarna. Det är inte integrationen i sig det är fel på utan omfattningen av invandringen.
Citera
2013-03-24, 22:42
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Ämnet och diskussionen är ju en aning tabu så det är nog så att vi inte lär se offentliga riskbedömningar av invandrare på länge.
Till vilket syfte frågar du? Invandrare är överrepresenterade som gm vid brott. 5 babbar är fler än 4 problem så att säga.
Hittade en hyfsat kortfattad och lättläst beskrivning om hur försäkringsbolag gör riskbedömningar.
http://www.se.takenew.info/riskbedomning-for-forsakringsbolag

Om vi låtsas att risken att en invandrare begår brott är fem gånger högre än att en svensk begår brott så faller det i sin rimlighet att vi svenskar blir mer och mer kritiska mot att Sverige importerar problem.

Sälvklart måste vi göra en riskbedömning med avseende på kriminalitet när vi skall bestämma om vi skall ta emot invandrare eller inte. MENAA, där troligen en majoritet är kriminella, skall vi inte ta emot alls p g a detta. Med tanke på de extrema riskerna är det upp till dem som vill ta emot fler MENAA att bevisa bortom allt rimligt tvivel att inte en majoritet av dessa är kriminella. Det är inte läge att fortsätta chansa.
Citera
2013-03-24, 22:51
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Sälvklart måste vi göra en riskbedömning med avseende på kriminalitet när vi skall bestämma om vi skall ta emot invandrare eller inte. MENAA, där troligen en majoritet är kriminella, skall vi inte ta emot alls p g a detta. Med tanke på de extrema riskerna är det upp till dem som vill ta emot fler MENAA att bevisa bortom allt rimligt tvivel att inte en majoritet av dessa är kriminella. Det är inte läge att fortsätta chansa.
Nej majoriteten av människorna från Mellan Östern och Nordafrika är inte kriminella, att ens påstå något sånt idiotiskt borde göra att du tvingades gå om grundskolan.
Citera
2013-03-24, 23:02
  #40
Medlem
Citat:
Om vi låtsas att risken att en invandrare begår brott är fem gånger högre än att en svensk begår brott så faller det i sin rimlighet att vi svenskar blir mer och mer kritiska mot att Sverige importerar problem.
Men varför just kategorin invandrare, det finns många andra kategorier som har en överrepresentation, var ska man sluta? Det här är tankegångar som historiskt har gett mycket tråkiga resultat.

Svenskar borde istället fundera på varför det finns en överrepresentation och vad man kan göra åt den. Det är möjligt att man också behöver göra bättre bakgrundskontroller på de som kommer hit, men det ändrar inte att alla bör ha rätt att få sin sak prövad och ett individuellt bemötande. Hur kul skulle du tycka att det var om du kom till en arbetsintervju och någon sa till dig: Allt ser bra ut men vi ser att du rött hår och det är statistisk säkerställt att rödhårig stjäl mer från sina arbetsgivare så vi kan inte ta den risken.
Citera
2013-03-24, 23:28
  #41
Medlem
SFC1977s avatar
Dom ska få sin sak prövad och få sin rättmätiga straff.
Citera
2013-03-25, 06:36
  #42
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmopol
Men varför just kategorin invandrare, det finns många andra kategorier som har en överrepresentation, var ska man sluta? Det här är tankegångar som historiskt har gett mycket tråkiga resultat.

Svenskar borde istället fundera på varför det finns en överrepresentation och vad man kan göra åt den. Det är möjligt att man också behöver göra bättre bakgrundskontroller på de som kommer hit, men det ändrar inte att alla bör ha rätt att få sin sak prövad och ett individuellt bemötande. Hur kul skulle du tycka att det var om du kom till en arbetsintervju och någon sa till dig: Allt ser bra ut men vi ser att du rött hår och det är statistisk säkerställt att rödhårig stjäl mer från sina arbetsgivare så vi kan inte ta den risken.

Varför just invandrare? En anledning till det är att många s.k. rasister och andra som vill begränsa invandringen använder just invandrares överrepresentation som gm vid brott som ett av de starkaste argumenten vid diskussioner.

Både jag och min fru har nekats jobb pga att vi är/var småbarnsföräldrar. Vi lär knappast vara ensamma om det.
Manliga förskolelärare har genom tiderna nekats att byta blöjor för att dom är just män. En riskbedömning är gjord baserad på statistik och fördommar.
Ungdomars försäkringspremier är högre just för att det är statistiskt säkerställt att ungdomar är mindre varsamma i trafiken. Likväl får jag som gift lägre premie för att det är statistiskt säkerställt att familjefädrer är mer varsamma i trafiken.
Ditt exempel med rödhåriga kan mycket väl liknas med ovanstående. Det finns säkert många fler exempel.
Citera
2013-03-25, 07:39
  #43
Medlem
kapgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Hej.

I första hand vänder jag mig till er som gärna vill att Sverige fortsätter med mer eller mindre öppna gränser. Alltså ni som inte vill att Sverige kraftigt ska begränsa invandringen.
[list=1][*]Vad anser ni om kriminella invandrare?[*]Hur tycker ni att Sverige ska hantera kriminella invandrare?[*]Tror ni att kriminella invandrare är en stor bidragande orsak till den främlingsfientlighet/rasism som är vardag i Sverige och densamma som diskuteras flitigt här på Flashback?

1.de ska utvisas om det handlar om våldtäkt,våldsbrott, eller ständigt återkommande mindre allvarliga brott tex. ekonomisk brottslighet,
2. som ovan, alla ska få en chans när det gäller våldsbrott, alla kan göra ett dumt misstag, därefter utvisning direkt, våldtäkt alltid utvisning eftersom våldtäktsmän praktiskt taget alltid är vaneförbrytare
3.absolut, ingen vill ha dem här, inte invandrarna själva, inte de infödda svenskarna, alla förlorar på att dessa idioter förstör, hade det varit möjligt så utvisa gärna också de svenskfödda våldtäktsmännen på samma båt

varför?det är inte ekonomiskt försvarbart att en så liten region som skandinavien ska tvingas ta hand om så pass många kriminella, det har inget med ras eller religion att göra, jag hade reagerat likadant om kriminella danskar eller norrmän hade myglat sig hit, utvisa vaneförbrytarna och våldtäktsmän och lägg de resurserna på att invandrare som sköter sig ska komma tillrätta och känna sig välkomna istället, ungefär 99,9% av de invandrare som sköter sig tycker likadant
Citera
2013-03-25, 08:08
  #44
Medlem
Sverige2025s avatar
  • Det skall vara svårare att bli Svensk medborgare, därav skall man kunna utvisa fler som begår brott. Brott som skall se allvarligt på är våldsbrott, våldtäkt, djurplågeri , kätteribrott emot kristna = Livstid utvisning med klan och allt.
  • Utvisa dem och ha speciella fängelse för dem, där standard är på samma nivå som i hemlandet, så man inte skämmer bort dem.
  • Oja! Om Sverige utvisade folk som saknar blodsband med Sverige när det har snattat en snickers, så skulle vi få ett mycket tryggare och bättre samhälle.


Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Hej.

I första hand vänder jag mig till er som gärna vill att Sverige fortsätter med mer eller mindre öppna gränser. Alltså ni som inte vill att Sverige kraftigt ska begränsa invandringen.
  1. Vad anser ni om kriminella invandrare?
  2. Hur tycker ni att Sverige ska hantera kriminella invandrare?
  3. Tror ni att kriminella invandrare är en stor bidragande orsak till den främlingsfientlighet/rasism som är vardag i Sverige och densamma som diskuteras flitigt här på Flashback?

En del av er invandringsförespråkare är måna om att man ska se till individen och inte invandrare som en grupp. Så därför:
I denna tråd skall inte invandrare som grupp diskuteras i första hand utan indivden. I denna tråd är individen/ individerna kriminella invandrare.

Att invandrare har en större fallenhet att hamna brottregister än svenskar vet vi alla skulle jag tro, men för säkerhets skull så länkar jag till Ikaros-listan, en lista med livstidsdömda fångar i Sverige samt lite fakta om asylsökande i grannlandet Danmark.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13634324.ab
http://www.swedenconfidential.info/2012/04/27/de-164-livstidsdomda-i-sverige/
http://www.exponerat.info/enorm-kriminalitet-bland-asylsokare-polis-uppmanas-frihetsberova-alla/
Citera
2013-03-25, 08:12
  #45
Medlem
Sverige2025s avatar
Varför skall man få en chans när det gäller våldsbrott för? Våldsbrott är extra allvarlig form av brott.

Det skall vara nolltolerans emot all form av brottslighet om man kommer hit som invandrare från MENA / Somalia. Kan man inte följa lagen, så har man ingenting i Sverige att göra.


Citat:
Ursprungligen postat av kapgar
1.de ska utvisas om det handlar om våldtäkt,våldsbrott, eller ständigt återkommande mindre allvarliga brott tex. ekonomisk brottslighet,
2. som ovan, alla ska få en chans när det gäller våldsbrott, alla kan göra ett dumt misstag, därefter utvisning direkt, våldtäkt alltid utvisning eftersom våldtäktsmän praktiskt taget alltid är vaneförbrytare
3.absolut, ingen vill ha dem här, inte invandrarna själva, inte de infödda svenskarna, alla förlorar på att dessa idioter förstör, hade det varit möjligt så utvisa gärna också de svenskfödda våldtäktsmännen på samma båt

varför?det är inte ekonomiskt försvarbart att en så liten region som skandinavien ska tvingas ta hand om så pass många kriminella, det har inget med ras eller religion att göra, jag hade reagerat likadant om kriminella danskar eller norrmän hade myglat sig hit, utvisa vaneförbrytarna och våldtäktsmän och lägg de resurserna på att invandrare som sköter sig ska komma tillrätta och känna sig välkomna istället, ungefär 99,9% av de invandrare som sköter sig tycker likadant
Citera
2013-03-25, 08:18
  #46
Medlem
kapgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Varför skall man få en chans när det gäller våldsbrott för? Våldsbrott är extra allvarlig form av brott.

Det skall vara nolltolerans emot all form av brottslighet om man kommer hit som invandrare från MENA / Somalia. Kan man inte följa lagen, så har man ingenting i Sverige att göra.

jag menar mest om en i övrigt laglydig invandrare blir arg och slår nån på käften exempelvis, men personen visar inte upp några vaneförbrytartendenser och personen uppriktigt ångrar sig så kan man göra undantag
Citera
2013-03-25, 08:26
  #47
Medlem
Sverige2025s avatar
Det spela väl ingen . Kan man inte behärska sitt humör , så skall man absolut inte har rätt att stanna i Sverige. Går man så långt att man slå någon på käften utan att bli angripen själv, då skall personens slå järn direkt och kickas ut ifrån riket.

Citat:
Ursprungligen postat av kapgar
jag menar mest om en i övrigt laglydig invandrare blir arg och slår nån på käften exempelvis, men personen visar inte upp några vaneförbrytartendenser och personen uppriktigt ångrar sig så kan man göra undantag
Citera
2013-03-25, 08:43
  #48
Medlem
kapgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Det spela väl ingen . Kan man inte behärska sitt humör , så skall man absolut inte har rätt att stanna i Sverige. Går man så långt att man slå någon på käften utan att bli angripen själv, då skall personens slå järn direkt och kickas ut ifrån riket.

jag menar inte att man ska ha särskilda undantag för invandrare, men det kan ju hända en svensk också, menar inte helt oprovocerat om man bara går fram o slår till nån, menar om man hamnar i slagsmål tillexempel, det kan ju hända vem som helst,svensk som invandrare, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in