2013-03-23, 20:06
Medlem
Gixxxs avatar
Som rubiken lyder min dator låser sig.

Det kan hända när som helst och tycks inte vara kopplat till något särskilt program eller spel. Bilden fryser fast, jag kan inte röra muspekaren och tangentbordet svarar inte.

Ljudet fortsätter dock att funka och jag kan fortfarande prata med samt höra min vänner på TS.

Det rör sig alltså inte om någon CTD eller BSoD. CTRL+ALT+DEL eller ALT+TAB fungerar inte heller. Kan ha datorn på någon timme innan den låser sig.
EDIT: Låsningen slutar med att jag måste stänga av datorn manuellt.

Någon som har en susning om vad det är som spökar?

Kan posta hårdvara och dylikt om det är av intresse för problemet.

Tacksam för all hjälp!
Senast redigerad av Gixxx 2013-03-23 kl. 20:22.
Citera
2013-03-23, 20:13
Medlem
Slutar det med att du måste starta om datorn?
Citera
2013-03-23, 20:20
Medlem
Gixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Slutar det med att du måste starta om datorn?

Stämmer bra! Får stänga av den manuellt och starta upp den. Saknar reset på min burk av någon anledning.
Har testat att ha den på någon minut för att se om låsningen släpper. Det gör den inte, men ljudet funkar fortfarande.
Senast redigerad av Gixxx 2013-03-23 kl. 20:23.
Citera
2013-03-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gixxx
Stämmer bra! Får stänga av den manuellt och starta upp den. Saknar reset på min burk av någon anledning.
Har testat att ha den på någon minut för att se om låsningen släpper. Det gör den inte, men ljudet funkar fortfarande.
Jag hade precis samma problem som du, det visade sig vara kylpastan runt processorn som jag var tvungen att byta, men det behöver inte vara det.

Kan med vara RAM.
Citera
2013-03-23, 20:43
Medlem
Gixxxs avatar
Tack!

Det verkar som sagt vara ett hårdvarufel.
Citera
2013-03-23, 20:44
Medlem
Precis, lämna in den så kan dom nog fixa den
Citera
2015-05-22, 20:41
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Bumpar den här tråden med en egen fråga.

Min dator (laptop) låser sig hela tiden när jag går in på vissa sidor på nätet. Sidor, som tar något längre tid att ladda upp, t. ex. Imgur, Tinypic, studera.nu, twitter, etc, gör alltid att datorn låser sig. Jag kan inte röra musen, inte använda tangentbordet. Är tvungen att stänga av datorn genom att hålla in knappen några sekunder och starta om igen.

Detta gäller endast sidor som tar lite längre tid att ladda upp, dock inte flashback, hotmail, swedbank och antagning.se. Vad beror det på? Det är mycket irriterande, eftersom jag inte kan gå in på vissa sidor alls utan att datorn låser sig helt. Använder Chrome som webbläsare.

Någon som vet vad det beror på och hur det kan åtgärdas?
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2015-05-22 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in