2013-04-09, 14:47
Medlem
IvanDraqos avatar
Några funderingar kring drogromantik och ASS

Var inne på F12, är sällan där. Men hittade en bra tråd där någon samlat länkar till dokumentärer om steroider, från "Bigger, Faster, Stronger" till "Pumping Iron":

https://www.flashback.org/t1869679

Kollade bla på den här (mycket intressant och bra och helt utan pekpinnar):

http://www.youtube.com/watch?v=UwIC8B1HaN8

Det får en onekligen att stanna upp och tänka efter. Av de som brukar ASS är det väldigt få som gör det med siktet inställt på att ställa sig på en scen och tävla. Resten är vanliga gymråttor. Och egentligen, kanske är ASS bara motiverat om man faktiskt ska och är villig att göra en elitsatsning?

Jag är kluven. Jag ska INTE tävla (om inte Havgregransgrat övertalar mig) och ändå står jag och geggar med kanyler och blod. Hur mycket är ren fåfånga, hur mycket är drogromantik?

Jag intalar mig själv att "Jag gör det här för att ta min träning till nästa nivå" och "Det är mitt största intresse och andra röker, snusar eller är ute och festar 2-3 gånger i veckan eller mer. Det gör inte jag. Det här är både min hobby och min enda last" eller "När man passerar 35 år så sjunker en egen produktion. Kvinnor får östrogen, då är det väl rimligt att vi män helt lagligt skulle kunna få testosteron?" osv, osv.

Återigen: Eller är det bara fåfänga och en önskan att ta en genväg till de resultat? Jag skulle ljuga om jag sade att det i alla fall inte spelar en stor roll.

För flera år sedan, hade BODY en artikel om steroider. Som kanske var den första (och sista?) seriösa granskning. Jag vet att de fick enormt mycket skit för den. Men där konstaterade man att steroider verkligen fungerar och visst, egenproduktionen minskar och bollarna krymper. Men återgår till det normala när man har klivit av. Dvs inte den vanliga skrämselpropagandan. Inte heller valde de att köra i filen med roidrage. Men en sak slog de fast som en negativ aspekt. Och det var att efter att ha tränat ett par månader med ASS i kroppen, så blir träningen inte alls lika rolig när man klivit av.

Och DET kan jag skriva under på. Det går inte att jämföra. Med testo i kroppen får man den där 6:e växeln som jag så ofta pratar om. Resultaten kommer snabbare och är mer synliga = tillfredsställer egot och fåfängan och gör en ännu mer motiverad. Dvs ASS har en snabb och hög belöningsfaktor. Vilket triggar en att fortsätta.

Vad jag vill med detta inlägg eller vad jag egentligen tycker om detta, utifrån mig själv? Vet inte, ska smälta och fundera lite mer.

Man ska inte underskatta självreflektion...

//Ivan
Citera
2013-04-09, 15:36
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDraqo
17 set på 32 minuter. Märkligt det där. Jag brukar sätta på tidtagaruret på mobilen. Men sedan tittar jag aldrig på den. Istället använder jag anteckningar för att skriva upp övningar, set och antal reps. Men av någon anledning så snittar jag alltid två minuter per set. Så kör jag 14 set så är jag klar efter 28 minuter, kör jag 20 set så blir det prick 40 minuter.

Hej Ivan

Först och främst, en spännande tråd som jag halkat in på alldeles för sent men den kommer följas.

Ville bara göra dig uppmärksam på att du missat lite i tankeövningen ovan, så din teori haltar lite.
Hängde upp mig på detta just för att jag själv brukar ta tiden på mina set och lagt märke till att för varje övning så går det alltid snabbast första setet, sen tar det längre och längre tid.
Har faktiskt även i smyg börjat ta tiden på andra på gymmet också.

Hoppas det går bra med din träning och att du slipper skador!
Citera
2013-04-09, 16:18
Bannlyst
Väldigt intressant inlägg.

Får man fråga varför du behöver intala dig själv det? När jag läste din text så tyckte jag det framstod som att du försökte förklara dig. Ser du aas som något negativt?

Mvh
Citera
2013-04-09, 20:01
Medlem
Pounds avatar
Funderat som dig oxå. Vad håller man på med. Trycker i sig oljor och orala för vad?
Den perfekta kroppen?

Man vet ju innerst inne att man kommer knappast se sig i spegeln och tänka.
"Så, då var man klar, nu har jag tränat upp kroppen så jag är nöjd"

Ribban höjs hela tiden. Nu har jag visserligen starka planer att kliva upp på scenen igen så därför trycker jag vidare.

Men skulle jag inte ha tävlingsplaner skulle jag nog kura mkt lugnare. Typ hrt och Cruise/blast fadt inte de mängder jag trycker nu.

Mvh pound
Citera
2013-04-09, 20:08
Medlem
stronkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Funderat som dig oxå. Vad håller man på med. Trycker i sig oljor och orala för vad?
Den perfekta kroppen?

Ribban höjs hela tiden. Nu har jag visserligen starka planer att kliva upp på scenen igen så därför trycker jag vidare.

Men skulle jag inte ha tävlingsplaner skulle jag nog kura mkt lugnare. Typ hrt och Cruise/blast fadt inte de mängder jag trycker nu.

Mvh pound

Instämmer fullständigt, Pound. Detta e det svåraste inom bb, enligt mej. När e det nog? Tänkt mycket på detta den senare tiden.

mvh
Citera
2013-04-10, 11:03
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Hej Ivan

Först och främst, en spännande tråd som jag halkat in på alldeles för sent men den kommer följas.

Ville bara göra dig uppmärksam på att du missat lite i tankeövningen ovan, så din teori haltar lite.
Hängde upp mig på detta just för att jag själv brukar ta tiden på mina set och lagt märke till att för varje övning så går det alltid snabbast första setet, sen tar det längre och längre tid.
Har faktiskt även i smyg börjat ta tiden på andra på gymmet också.

Hoppas det går bra med din träning och att du slipper skador!

Hejsan LV!

Tack för det, roligt att höra!

Du har delvis rätt och jag uttryckte mig lite förenklat. Seten sinsemellan diffar säkert en smula, precis som du säger. De går lite snabbare i början när man är pigg och vice versa. Jag tar instinktivt lite mer vila efter de tunga arbetsseten för tex rygg. Men det jag syftade på, var och är att oavsett så snittar jag alltid på det stora hela 2 minuter per set. Dvs snitt som i genomsnitt och inte exakt tid. Så tar jag den totala tiden och dividerar med antalet set så blir det snudd på alltid 2 minuter.
Citera
2013-04-10, 11:20
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
Väldigt intressant inlägg.

Får man fråga varför du behöver intala dig själv det? När jag läste din text så tyckte jag det framstod som att du försökte förklara dig. Ser du aas som något negativt?

Mvh

Tjenare B.S.F!

Ja, jag ser ASS som något negativt. Om man ska hårdra det. Jag har fortfarande mina tvivel när jag står där och sticker i en nerv. Eller vaknar av att hela sängen är blött. Precis som jag har tvivel över hjärtklappning och ansiktsfärg som Ullmos Turkiska Kräftor.

Vi vänder på det:

- ASS är nyttigt och bra för kroppen
- Det är gratis
- Det är roligt att sticka sig själv med sprutor[list]

Ja men då vore allt toppen. Men nu är det inte så. Vi tillför något till kroppen som inte är naturligt. Det har sina fördelar. Vi kan träna hårdare och oftare och vi ser snabbare resultat. Belöningen är både påtaglig och snabb. Precis som nikotin, alkohol eller kokain.

Men oavsett om man brukar alkohol, tobak, droger eller ohälsosam mat så tror jag alla har sina försvarsmekanismer. "Jag dricker inte mer än några glas vin varje kväll och jag har hört att det faktiskt är nyttigt" eller "Jag har dragit ner på rökandet, nu feströker jag bara" eller "Jag springer varje dag, då borde kebab, pizza och chips ändå vara något som jag kan unna mig".

ASS är inte riskfritt, det är inte gratis och jag tycker det är svinäckligt att sticka. Vore det nyttigt skulle de två andra invändningarna blekna. Men nu är det inte det.

Här inne på F161 är många en viss typ av personlighet. Jag tror många av oss är extremt envisa, bra på att fokusera, ge fingret åt vad andra tycker (vi är alla lite rebeller), gå vår egen väg och sist men inte minst: Vi har någon form av revanschlystnad i oss. Vi ska visa upp resultatet av det som andra inte klarar av eller vågar. Och vi älskar att kriga för oss själva, mot oss själva.

Eller är jag ute och cyklar?

Jag vet i alla fall att allt det där stämmer in på mig till 110 procent.

Till de här egenskaperna adderar vi testo & co. Som snudd på gör oss till supermänniskor i form av muskeluppbyggnad och återhämtning. Samtidigt som trenden är att vi alla flyttar våra gränser, inte bakåt utan framåt. Vad får vi då? Jo, vi får utvecklingen här inne på F161.

När jag började läsa in mig på ASS runt 2008/2009 var grammet något stort, för att inte tala om 2 gram ew. De mer erfarna varnade för tren och halo. Hur ser det ut 2013? Jo, 1 gram varje vecka passeras av många. Flera gram är relativt vanligt. Och många förstagångskurare slänger in tren i nybörjarmixen.

Ser jag till mig själv, så påbörjade jag ren hormonterapi hösten 2010 med 250 mg Galenika EW. Det dröjde inte länge innan jag var uppe på 500 mg. Nu ligger jag på 800 mg.

Testo är förföriskt. Jag har svårt att se att jag helt ska kliva av för all framtid. Det ska vara om hälsan sätter stopp. Tyvärr är jag rätt bra på att fokusera och därmed utestänga och blunda för saker. Planen är att köra klart den här kuren och sedan gå ner på ren hormonterapi (säg 50-150 mg testo ew) men redan nu vet jag att jag kommer gasa till hösten. Och säkert till våren och...

...ja, ni hör.

Ps. Och som grädde på moset ska jag precis sätta ett stick i höger lår. Snacka om ironi med tanke på det jag precis skrivit.
Senast redigerad av IvanDraqo 2013-04-10 kl. 11:24.
Citera
2013-04-10, 11:25
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Den perfekta kroppen?

Mvh pound

Exakt, du satte fingret på mina tankar. Men du ska upp på en scen igen. Då tycker jag att du spelar i en helt annan liga än oss vanliga gymråttor.
Citera
2013-04-10, 19:42
Medlem
IvanDraqos avatar
Bad breath?

Jag har kollat på ytterligare ett par dokumentärer. I en av dem nämns dålig andedräkt som en bieffekt. Aldrig hört talas om. Någon här inne som märkt av det?
Citera
2013-04-10, 19:49
Medlem
stronkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDraqo
Tjenare B.S.F!

Ja, jag ser ASS som något negativt. Om man ska hårdra det. Jag har fortfarande mina tvivel när jag står där och sticker i en nerv. Eller vaknar av att hela sängen är blött. Precis som jag har tvivel över hjärtklappning och ansiktsfärg som Ullmos Turkiska Kräftor.

Vi vänder på det:

- ASS är nyttigt och bra för kroppen
- Det är gratis
- Det är roligt att sticka sig själv med sprutor[list]

Ja men då vore allt toppen. Men nu är det inte så. Vi tillför något till kroppen som inte är naturligt. Det har sina fördelar. Vi kan träna hårdare och oftare och vi ser snabbare resultat. Belöningen är både påtaglig och snabb. Precis som nikotin, alkohol eller kokain.

Men oavsett om man brukar alkohol, tobak, droger eller ohälsosam mat så tror jag alla har sina försvarsmekanismer. "Jag dricker inte mer än några glas vin varje kväll och jag har hört att det faktiskt är nyttigt" eller "Jag har dragit ner på rökandet, nu feströker jag bara" eller "Jag springer varje dag, då borde kebab, pizza och chips ändå vara något som jag kan unna mig".

ASS är inte riskfritt, det är inte gratis och jag tycker det är svinäckligt att sticka. Vore det nyttigt skulle de två andra invändningarna blekna. Men nu är det inte det.

Här inne på F161 är många en viss typ av personlighet. Jag tror många av oss är extremt envisa, bra på att fokusera, ge fingret åt vad andra tycker (vi är alla lite rebeller), gå vår egen väg och sist men inte minst: Vi har någon form av revanschlystnad i oss. Vi ska visa upp resultatet av det som andra inte klarar av eller vågar. Och vi älskar att kriga för oss själva, mot oss själva.

Eller är jag ute och cyklar?

Jag vet i alla fall att allt det där stämmer in på mig till 110 procent.

Till de här egenskaperna adderar vi testo & co. Som snudd på gör oss till supermänniskor i form av muskeluppbyggnad och återhämtning. Samtidigt som trenden är att vi alla flyttar våra gränser, inte bakåt utan framåt. Vad får vi då? Jo, vi får utvecklingen här inne på F161.

När jag började läsa in mig på ASS runt 2008/2009 var grammet något stort, för att inte tala om 2 gram ew. De mer erfarna varnade för tren och halo. Hur ser det ut 2013? Jo, 1 gram varje vecka passeras av många. Flera gram är relativt vanligt. Och många förstagångskurare slänger in tren i nybörjarmixen.

Ser jag till mig själv, så påbörjade jag ren hormonterapi hösten 2010 med 250 mg Galenika EW. Det dröjde inte länge innan jag var uppe på 500 mg. Nu ligger jag på 800 mg.

Testo är förföriskt. Jag har svårt att se att jag helt ska kliva av för all framtid. Det ska vara om hälsan sätter stopp. Tyvärr är jag rätt bra på att fokusera och därmed utestänga och blunda för saker. Planen är att köra klart den här kuren och sedan gå ner på ren hormonterapi (säg 50-150 mg testo ew) men redan nu vet jag att jag kommer gasa till hösten. Och säkert till våren och...

...ja, ni hör.

Ps. Och som grädde på moset ska jag precis sätta ett stick i höger lår. Snacka om ironi med tanke på det jag precis skrivit.

Riktigt bra skrivet, ivan. Jag håller med dej fullständigt. Hoppas bara att det slutar bra för oss här inne så att allt detta har "verkligen" vart bra

mvh!
Citera
2013-04-10, 19:57
Medlem
Bigzys avatar
Tjenare ivan!

Galet bra inlägg dom senaste här måste jag säga, Funderat nu ett tag på vad jag skall säga och tycka, Men du har fått med många bra synpunkter och funderingar som tål att tänkas på.
Citera
2013-04-10, 22:18
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stronkk
Riktigt bra skrivet, ivan. Jag håller med dej fullständigt. Hoppas bara att det slutar bra för oss här inne så att allt detta har "verkligen" vart bra

mvh!

Tack för det stronkk!

Ja, låt oss hålla tummarna för "verkligen"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in