2013-04-10, 22:20
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Tjenare ivan!

Galet bra inlägg dom senaste här måste jag säga, Funderat nu ett tag på vad jag skall säga och tycka, Men du har fått med många bra synpunkter och funderingar som tål att tänkas på.

Tjenare Bigzy!

Tack, uppskattar dina rader. Verkligen. Också jag funderar vidare. Kan lugnt rekommendera flera av dokumentärerna som ligger på YouTube. Räcker med att söka på "steroids" så kommer en radda dokumentärer och klipp upp.

//Ivan
Citera
2013-04-10, 22:34
Medlem
IvanDraqos avatar
Två B:n avklarade: Ben och biceps

Biceps är prio för mig. Jag har långa armar. Och jag har löjligt svårt att få kontakt med biceps. Jag har provat ungefär alla övningar, knep och tips som finns. Nu har jag beslutat sätta fokus på dem.

I dag blev det tillsammans med ben. Jag vet, jag vet. Nu tänker du "Är han helt mongoloid, lägger han en priomuskel inte bara sist utan också tillsammans med just ben?!".

Förklaringen är att jag bara kan rehabträna mina ben. Jag är förvisad till tre övningar:

Lårcurl
Benspark
Benpress, högrepp
Sittande vadpress

That's it. Så jag försöker göra det bästa av det. Blev 10x10 i pyramid på samtliga utom benpressen. Där körde jag 4x20. Ska öka på seten i den sistnämnda. Men tar det steg för steg för att inte dra på mig en skada pga iver.

Sen var det biceps. Provade ett gammalt tips från Stillgrowing anno 2010. Han hade samma problem som jag, dvs kontakten med biceps. Men hade och har +50 armar (eller om det var 55). Hans lösning: Olika varianter av koncentrationscurl. Så nu har jag kört ett flertal kabelövningar samt avslutat med scottcurl med EZ-stång. Hur bra jag lyckades den här gången lär morgondagen och fredagens träningsvärk utvisa. Hoppas att jag för en gångs skull får värk i själva biceps och inte som vanligt; i armbågsleden och framsida axel.

Tycker mig ana att testot har börjat kicka in så smått. Inget dramatiskt men jag börjar tro att jag snart kan lägga in den 6:e växeln. Svettningarna och förhöjt blodtryck har jag redan men det är svårt att veta vad som beror på decan och vad som är en konsekvens av testot. Sannolikt en mix men där decan ännu är lite mer tongivande. Av naturliga skäl. Jag klev på deca tidigare även om det inte var någon jättedos (250 mg ew).

Så, nu ska dra i mig en Kesella och lite fun light, läsa några andra rapporter och skriva en kommentar eller två. Sedan blir det sängläge med en steroiddokumentär eller två i mobilen.

//Ivan
Citera
2013-04-10, 22:54
Medlem
BodyGods avatar
Jag har också långa armar med dålig kontakt i biccarna.

Något som jag har börjat med och som verkar fungera riktigt bra - är att köra preacher curl med hantlar, TUNGA hantlar och inte gå hela vägen ner. Lite lite lägre än 90 grader bara.

Sedan kan man köra full rom på någon högreppad övning efteråt.
Citera
2013-04-10, 23:04
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Jag har också långa armar med dålig kontakt i biccarna.

Något som jag har börjat med och som verkar fungera riktigt bra - är att köra preacher curl med hantlar, TUNGA hantlar och inte gå hela vägen ner. Lite lite lägre än 90 grader bara.

Sedan kan man köra full rom på någon högreppad övning efteråt.

Tackar för tips!

Och glömde skriva ut: Scottcurlen körde jag just rejält tungt och med kort rörelsebana i muskelns starkaste verkningsläge. När PF (som i Power Factor) kom för länge sedan, så var det just övningen för biceps. Fick löjliga styrkeökningar av den träningsfilosofin. Fortfarande brukar jag kasta in den i perioder.
Citera
2013-04-11, 08:19
Medlem
IvanDraqos avatar
11 april klockan 08.18:

Mitt fåfänga jag, mitt jag som älskar att träna och pressa mig själv, säger ja till testo.
Mitt förnuftiga jag som inser att mycket av mitt bruk bottnar i fåfänga säger Nej

50/50
Citera
2013-04-11, 13:29
Bannlyst
Väldigt bra inlägg måste jag säga, du verkar vara förnuftig.

Mvh
Citera
2013-04-11, 19:19
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDraqo
11 april klockan 08.18:

Mitt fåfänga jag, mitt jag som älskar att träna och pressa mig själv, säger ja till testo.
Mitt förnuftiga jag som inser att mycket av mitt bruk bottnar i fåfänga säger Nej

50/50

Håller med,brottas själv med samvetet ibland och undrar vad fan man håller på med.
Fast sen övertalas jag av målet att köra färdigt det jag startat och tröstar mig själv med att jag skall ligga på lågdos största delen av året.Vet att det inte är sant heller för när man vilat upp sig en månad vill man inget hellre än att trycka igång igen och man får hålla sig i skinnet för att inte blasta på för tidigt.Nej det är bara att inse att så länge man tränar är man fast och förmodligen ännu längre på lågdos.Jag tror det kommer att lukta rejält med olja när man kremeras.
Citera
2013-04-11, 21:10
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
Håller med,brottas själv med samvetet ibland och undrar vad fan man håller på med.
Fast sen övertalas jag av målet att köra färdigt det jag startat och tröstar mig själv med att jag skall ligga på lågdos största delen av året.Vet att det inte är sant heller för när man vilat upp sig en månad vill man inget hellre än att trycka igång igen och man får hålla sig i skinnet för att inte blasta på för tidigt.Nej det är bara att inse att så länge man tränar är man fast och förmodligen ännu längre på lågdos.Jag tror det kommer att lukta rejält med olja när man kremeras.

Citera
2013-04-12, 08:14
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
Väldigt bra inlägg måste jag säga, du verkar vara förnuftig.

Mvh

Tack. Ibland har man sina stunder, ibland.
Citera
2013-04-12, 08:17
Medlem
IvanDraqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat

Som sagt: förföriskt. Men i ditt fall så har du ett högt uppsatt träningsmål: Tävling.

Lukta olja? Många här inne skulle nog spraka som tomtebloss. Eller implodera som
Dödsstjärnan gör i slutet av Star Wars. BOFF!
Citera
2013-04-12, 08:48
Medlem
IvanDraqos avatar
198

Hur kommer det sig Flashback har bestämt sig för att spika antalet inlägg jag gjort till 198?
Noterade det precis.
Citera
2013-04-12, 08:49
Medlem
IvanDraqos avatar
Kollade på Pumping Iron i går. Vilka jäkla pecs Arnold hade!
Satan i gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in