2013-03-23, 17:28
Medlem
Hej,

Min dator har börjat leva sitt egna lilla liv, till en början lät den jävligt mycket, för att sedan försätta sig i något slags vänteläge där man hör fläktarna gå, men skärmen blir svart. Den reagerar givetvis inte på tangentbordstryckningar och liknande.

Googlade ämnet och fick fram att detta är vanligt om datorn har mycket damm, vilket den hade. Så jag knatade ner och köpte lite tryckluft för att blåsa bort det dammet som var.

Nu är den vad jag kan se ren från damm, kan ha missat något ställe. Har blåst ur kylaren, fläkten där bak etc. Något vanligt ställe att missa? Är det fel på någon hårdvara?

Tack
Citera
2013-03-23, 17:36
Medlem
onionzs avatar
Låter som överhettning, det lär räcka med att du kör runt lite med tryckluften i datorn. Och eftersom du redan har gjort det så tror jag att problemet är så gott som löst!
Citera
2013-03-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onionz
Låter som överhettning, det lär räcka med att du kör runt lite med tryckluften i datorn. Och eftersom du redan har gjort det så tror jag att problemet är så gott som löst!

Är det riskabelt att "go crazy" med tryckluften? Dvs spreja minsta lilla kvadrat millimeter?
Löste sig inte med det jag sprayade nu
Citera
2013-03-23, 17:41
Medlem
onionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heintz
Är det riskabelt att "go crazy" med tryckluften? Dvs spreja minsta lilla kvadrat millimeter?
Löste sig inte med det jag sprayade nu

Hmm... Tror inte det i alla fall, så länge det endast är luften som ''nuddar'' komponenterna.

Jag har tidigare gått extremt crazy med cykelpump i min dator och inte har den dött av det!
Citera
2013-03-24, 02:02
Medlem
PeterNosters avatar
Har du lossat plastfronten och kollat efter damm där. På min sugs luften in där och där fanns en rejäl dammråtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in