• 1
  • 2
2013-03-23, 12:34
Medlem
E3s avatar
Åkte taxi igår från Stureplan till Fredhäll, kostade fucking 458 kr!!!! Brukar ligga runt 160-200 på kvällen annars.

Seriöst åk aldrig med det taxibolaget.

Vill varna folk samt höra om någon annan har erfarenhet från detta ockerbolag?
Citera
2013-03-23, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E3
Åkte taxi igår från Stureplan till Fredhäll, kostade fucking 458 kr!!!! Brukar ligga runt 160-200 på kvällen annars.

Seriöst åk aldrig med det taxibolaget.

Vill varna folk samt höra om någon annan har erfarenhet från detta ockerbolag?
Man ska kolla priset som står på bakre sidofönstret innan man sätter sig i taxin.
Det är verkligen varierande priser där.
Citera
2013-03-23, 12:38
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Styrelseledamot är tydligen en Almeraby, Ahmad(38 år) enligt 121.nu
Styrelsesuppleant är Alqubanchi, Huda Ali Abdulhadi (32 år). http://www.121.nu/onetoone/foretag/taxi-08-ab
Jag tror att det säger sig självt.

Kontaktnumret till företaget är även kopplat till ett annat tramsbolag:
"Taxi Quality Stockholm" där innehavare är Rasol, Yaser Sabih
Men enligt Ratsit har han inga bolagsengagemang. Vad är detta?
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-03-23 kl. 12:52.
Citera
2013-03-23, 12:43
Medlem
E3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Styrelseledamot är tydligen en Almeraby, Ahmad(38 år) enligt 121.nu
Styrelsesuppleant är Alqubanchi, Huda Ali Abdulhadi (32 år). http://www.121.nu/onetoone/foretag/taxi-08-ab

Jag tror att det säger sig självt.

Såg det också, brukar vara sådana namn på oseriösa företag. Finns det någonstans man kan klaga på sånt här.

Taxibolag måste väl få tillstånd från någonstans?
Citera
2013-03-23, 12:49
Medlem
Napis avatar
Skyll dig själv om du åker med något annat än 020, kurir eller stockholm.
Tar man något annat kör man fast pris eller tar nästa bil.
Citera
2013-03-23, 12:49
Bannlyst
Bolaget ska syssla med person och gods transport samt allmän investering inom beg.bil-branschen och förenlig verksamhet. Bolaget ska driva beställningscentral för taxi och limousintrafik och bud.
Samt erbjuda andra taxiföretag elektronisk efterbehandling av
körningar (krediter, kontokortköp, fakturering) från
taxametersystem, datasamlingcentral för respektive
taxametersystem och därmed förenlig verksamhet.

Brunnbyvägen 9-11
120 44 Årsta
Citera
2013-03-23, 12:52
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E3
Såg det också, brukar vara sådana namn på oseriösa företag. Finns det någonstans man kan klaga på sånt här.

Taxibolag måste väl få tillstånd från någonstans?

TAxiföretagen får sätta vilka priser de vill så länge det finns skyltat på bilen.
Dessa företag går runt på att lura turister och fyllon. Många av dessa försöker efterlikna de stora bolagen så fyllon och ovana ska ta fel, tex Stockholm Taxi istället för Taxi Stockholm som är seriöst.
Har även sett Taxi Storholm som ser väldigt likt riktiga bilarna.
Citera
2013-03-23, 12:53
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerdufvan
Brunnbyvägen 9-11
120 44 Årsta

Jag har kollat streetview men jag ser bara en arab, ett hotell och en mataffär. Var håller de hus?
Citera
2013-03-23, 17:30
Medlem
E3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Skyll dig själv om du åker med något annat än 020, kurir eller stockholm.
Tar man något annat kör man fast pris eller tar nästa bil.

Det är väl ändå bra och varna andra eller? Ja i fortsättningen blir det bara dom bolagen.
Citera
2013-03-23, 17:47
Medlem
ImOnLines avatar
Jag frågade Taxi Stockholm om detta, se svaret nedan:

Hej,

Tack för ditt mail.

Vi känner till att det finns en uppsjö friåkare som påminner till stor del om vårat taxibolag.
Varumärket Taxi Stockholm går inte att varumärkesskydda då det är för allmänt för det. Varumärket "Taxi Stockholm 150000"
är dock varumärkesskyddat. Om övriga taxibolag påminner för mycket om vårat kan även det vara varumärkesintrång.

I övrigt kan inte vi göra så mycket åt rådande situation då det ligger utöver vår makt. Lagar och regler tillåter en fri taximarknad
med fri prissättning, utformning och företagsnamn till stor del. Det ligger på en högre politisk nivå.

Med vänlig hälsning
Linda

TAXI STOCKHOLM 150000 AB
Kundcenter
Box 6576 (Luntmakargatan 64) 113 83 Stockholm
Tel vx 08-728 26 00, Tel dir 08-728 27 00
E-post kund@taxistockholm.se
Besök oss på www.taxistockholm.se

Boka taxi via vår app, sms eller online
Please consider the environment before printing this e-mail

-----Ursprungligt meddelande-----
Från:
Skickat: den 19 februari 2013 19:56
Till: Kundcenter
Ämne: Förtroendefråga Taxi Stockholm

Hej,

Jag är kund till Taxi Stockholm. Väljer er främst när jag ska åka taxi för jag litar på ert varumärke.

Nu har jag två gånger varit när på att kliva in i taxibilar som är snarlika era. De heter något som liknar "Taxi Stockholm" när man läser det som står på framdörren, de har samma grafiska typsnitt på dekalerna med det gröna lövet osv....ja ni vet hur era bilar brukar se ut.

Som tur är har jag upptäckt detta i tid och inte klivit in i dessa bilar vid de här tillfällena.

Borde inte detta va varumärkesintrång....vilseledande marknadsföring eller något i den stilen? Jag ser det som ett bedrägeriförsök, att medvetet lura kunden som vill åka taxi att ge sken av att bilen tillhör Taxi Stockholm.

Min fråga till er är nu. Vad gör ni åt detta? Är ni ens medvetna om att ni blir kopierade av oseriösa/tvivelaktiga åkare?

Mitt önskemål till er, agera kraftfullt emot de här friåkarna med stöd av alla lagar och paragrafer som kan hittas.

Jag är less på alla ohederliga taxiåkare.

Mvh
Citera
2013-04-05, 01:26
Medlem
1.1s avatar
Ni som blir lurade av friåkare och en massa annat, ser ni inte på nyheterna eller läser ni inte dagstidningar/kvällstidningar på nätet?

Hur kan det ha undgått er att det råder fri taximarknad och friprissättning? Ni får faktiskt skylla er själva att ni blir lurade när ni är så förbannat korkade och allmänt ointresserade att ta del av nyheter.

Om ni ska klaga så ska ni klaga hos politikerna. Det är politikerna som inte gör någonting åt problemet. Skyll inte på seriösa bolag och be dem sätta dit friåkarna för det är inte deras problem.
Senast redigerad av 1.1 2013-04-05 kl. 01:32.
Citera
2013-04-05, 06:23
Bannlyst
Brukar aldrig åka taxi, men när jag väl ser dessa friåkare så brukar ju deras bilar vara med lyxigare än vad seriösa taxibilar e.
Argumentet om att folket får skylla sig själva köper inte jag, då det framkommer i tråden att somliga bilar liknar dom seriösa bolagen. Sen om man har varit ute och krökat så är det ju inte lätt att ha koll på vilka bilar som e seriösa eller inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in