2005-05-20, 13:29
Medlem
Jag tycker ordet "Multivitamindryck" känns som ett förfinat ord av en massa restprodukter som är ihopmixade till en juice, dvs nåt slags överskott från vanlig juiceproduktion, men som av nån anledning inte blir till vanlig apelsinjuice, äppeljuice o.s.v.

Varför är det annars alltid så billigt?
Citera
2005-05-20, 13:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Det är ju i pricip smaksatt, sockrat vatten med tillskott av vitaminer. Genom att kalla den -dryck så kommer de undan alla minimikrav på juiceinnehåll o.d.
Citera
2005-05-20, 13:34
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clemens2
Jag tycker ordet "Multivitamindryck" känns som ett förfinat ord av en massa restprodukter som är ihopmixade till en juice, dvs nåt slags överskott från vanlig juiceproduktion, men som av nån anledning inte blir till vanlig apelsinjuice, äppeljuice o.s.v.

Varför är det annars alltid så billigt?

Är väl bara vatten, socker och färgämnen i den vidriga drycken, kolla bara priset så förstår man att allt inte står rätt till.
Citera
2005-05-20, 20:59
Medlem
Chigarans avatar
Men va fan. Kostar det så lite så är det bara att bälga i sig skiten
Citera
2005-05-20, 21:03
Medlem
FetFulElaks avatar
Vitamin går inte, repeterar går inte att blanda grogg med. För blaskigt...
Citera
2005-05-20, 21:05
Medlem
Megaforces avatar
En liter juice kostar bara en femma så det finns väl ingen anledning att köpa något sämre..
Citera
2005-05-22, 14:26
Bannlyst
Det e ju gott
Citera
2005-05-22, 15:08
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
Det e ju gott

Den är fruktansvärt äcklig och jag vet att de som gör den dricker absolut inte själva heller.
Citera
2005-05-22, 15:30
insomnias avatar
Det var på nyheterna för ett tag sen, det är direkt farligt att dricka mkt av denna hemska dryck som jag avgudade för ett par år sen.

Skall tydligen innehålla mkt ohälsosamma bakterier.
Citera
2005-05-22, 18:57
Bannlyst
Jag tycker det är skitgott. Men hur mycket vitamin är det egentligen? Det låter ju som en "hälsosam" dryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in