Läkarna är ett gäng pappskallar. Jag har själv gått på venlafaxin och inte nog med att utsättningssymptomen som kan plötsligt dyka upp efter mer 9 än månaders användande eller vid nedtrappning är ett rent helvete, men de gör också en förbaskat trött.
Jag lider även utav ett neurologiskt funktionshinder som gör att jag får det svårt med sömnen. Med venlafaxine förvärrades allt. Jag har flera kontakter på nätet som har rapporterat samma sak. De sover sämre, de sover längre utan att känna sig piggare och de blir tröttare.
När jag frågade läkaren om dessa biverkningar fick jag svaret; "det är din depression, det är att du lide rav bla bla bla", efter att jag slutade med effexor (flera månaders helvete och jag har fortfarande problem med biverkningar efter ca 5 års avslut) blev jag både piggare och mådde bättre. Jag gick ned i vikt samt hör och häpna, min depression lättade! Vem kunde tänka sig att dålig sömn kan göra en människa deprimerad
Iaf tog jag upp detta med en neurolog och han suckade med att säga; "Joo, det är klart och det är en normal biverkning med vissa typer av antidepressiva. Sen berättade han något om serotonin som inte konverteras tillräckligt vilket gör att man sover mer eller något sånt, jag minns inte riktigt vad det var. Men ändå!
Summa kardemumma byt piller!