Citat:
Ursprungligen postat av Linda93
Du kan se om några hundstölder i inlägget jag skrev ovanför. Det är därför jag börjar bli lite nojig, känner mig lite "easy target".
Hur är det med pepparspray då? Vet att det finns ett lagligt men känns lite som att om det är lagligt så fungerar det inte speciellt bra? :P
Ja läste artiklarna nu. Tror att risken är ganska liten att just din hund blir stulen om man tänker på hur många hundägare det finns utspridda över sverige. Men är förjävligt att man ska behöva skydda sin hund för att den kan bli stulen, fan vilka puckon det finns.
Vet faktiskt inte hurvida laglig pepparspray fungerar eller inte. Vet heller inte vart man skulle hitta riktig pepparspray, det kanske går att beställa från utländska hemsidor. Jag vet att några polare höll på att sålde en massa pepparspray, batonger, el-pistoler och dylikt för en fem sex år sedan när det var populärt. Vet dock inte var dom köpte in partierna ifrån.
Du kanske får skaffa en större hund som kan skydda dig och den lilla
Edit: Kan lägga till att jag själv fått pepparspray i ögonen, och det är fruktansvärt effektivt. Kunde inte annat än att stöna och stånka i en kvart, faaan vad det sved och brände.