Citat:
Ursprungligen postat av omedelbumsnu
Om man är normal och inte har med polisen att göra så är nog risken för att bli ertappad med pepparspray väldigt liten. Skulle man behöva använda pepparsprayen mot en GM så skulle jag ställa mig frågande till om denne skulle anmäla en för det eftersom hen själv var på väg att begå ett brott mot en. Och om nu GM är så jävla dum i huvudet så tar jag gärna den smällen. Hellre bötesbelopp/ev grov misshandel än att hunden försvinner och man aldrig kan få tag i den igen... den ovissheten skulle vara jävligt svår att leva med.
Om någon försöker ta min lilla hund (tror inte de går på den stora) så kommer jag göra vad som krävs för att de inte lyckas med det... kommer inte dra mig för nått. Jag är en väldigt fredlig människa annars men där går fan min gräns! Man stjäler inte andras djur!
Appropå saker att ha med sig... pepparspray eller "lagligare" varianten lackspray. Vet inte hur bra de lagliga sprayen är som kan köpas på teknikmagasinet m.m. Vet inte heller hur bra det är med överfallslarm då hundar har väldigt känslig hörsel.
Skulle aldrig få för mig heller att lämna hundarna ensamma utanför en butik... vi lever i ett för sjukt samhälle för det!
Om någon försöker ta min lilla hund (tror inte de går på den stora) så kommer jag göra vad som krävs för att de inte lyckas med det... kommer inte dra mig för nått. Jag är en väldigt fredlig människa annars men där går fan min gräns! Man stjäler inte andras djur!
Appropå saker att ha med sig... pepparspray eller "lagligare" varianten lackspray. Vet inte hur bra de lagliga sprayen är som kan köpas på teknikmagasinet m.m. Vet inte heller hur bra det är med överfallslarm då hundar har väldigt känslig hörsel.
Skulle aldrig få för mig heller att lämna hundarna ensamma utanför en butik... vi lever i ett för sjukt samhälle för det!
Ja jag försöker bara säga hur det fungerar och vad konsekvenserna kan komma att bli, vill du veta mer tycker jag du ska göra en tråd på juridik och fråga och få ett ordentligt svar. Du får väl väga nackdelarna mot fördelarna för att köpa pepparsprej och bära på det. Men jag anser att det är rätt säkert att om du sprejar ner en person med pepparsprej som försöker ta din hund kommer du bli anmäld för det. Det kan även bli en fråga om att du blir illa tvungen att ringa en ambulans eller dylikt för den personen beroende på hur hårt du sprejar ner honom/henne (kan ha astma).
Jämför du brottet mot att stjäla en annan persons egendom mot att den andra personen använder ett vapen man inte har licens för mot en person som försöker ta ens egendom kan räknas som brott mot vapenlagen, övervåld samt grovmisshandel.