2013-03-22, 14:50
Medlem
Hej!

Min telefon vägrar starta. Sätter jag den på laddning så startar den och det står 'Anslut till iTunes.", men när jag tar ut sladden för att flytta den till datorn så dör telefonen helt och när jag väl kopplar in den i datorn så vägrar telefonen att starta igen, utan äpplet lyser upp var fjärde sekund typ.

Råkade spilla ytterst lite goon på telefonen under gårdagen, men telefonen fungerade utan problem i några timmar innan detta plötsligt uppstod.

Någon som haft ett liknande problem eller har det helt enkelt blivit något fel på batteriet?
Går det att lösa?

Take care/ Elin
Citera
2013-03-22, 15:16
Medlem
Glimes avatar
Finns alltid risk att den fått vätska i sig, det krävs ytterst lite. Kör det gamla knepet med en skål ris o ner med telefonen i den i ett par dygn för att bli av med vätan.
Citera
2013-03-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glime
Finns alltid risk att den fått vätska i sig, det krävs ytterst lite. Kör det gamla knepet med en skål ris o ner med telefonen i den i ett par dygn för att bli av med vätan.

Måste jag skruva upp alla delar eller räcker det med att lägga ner hela telefonen i ris?
Citera
2013-03-22, 17:24
Medlem
Eufomodes avatar
Hade samma men min jag köpte från cdon. Men fick den utbytt. Är nog batteriet. Ni borde nog föra den på service. Men vet inte om ni får den på garanti då den fått vätska i sej.

Men jag har för mej att dom inte öppnar den för att kolla. Så prova.

Med vänliga hälsningar: Eufomode.

Ps. I service raportten stod det: Telefonen dör när man tar den ur laddaren. Fick felmeddelande. Enheten utbytt.

Och den var skickad till sverge på service och vad jag vet så finns den bara en firma i sverge som servar apple. Tror den hette Lan Master eller något likande och borde finnas åtminstone i göteborg + någon annan ort så om ni har tur så blir eran servad på samma firma.

Om inte annat så kan ni sätta den på laddning i en ipod dockningststion men inte av annat märke än apple så får den ett främmande dataprogram i sej och då kommer det automatiskt felmeddelande när dom tittar på den när den är på service och då hammnar dom och byta ut den.

Och felmeddelande som kommer är en kod men dom tar inte reda på vad koden betyder då detta är olönsamt och resurs och tidskrävande utan dom byter ut den rutinmässigt.
Senast redigerad av Eufomode 2013-03-22 kl. 18:04.
Citera
2013-03-22, 18:46
Medlem
Eufomodes avatar
Dockningstationen bör vara av annat märke än apple. Ursäkta.

Citera
2013-03-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eufomode
Om inte annat så kan ni sätta den på laddning i en ipod dockningststion men inte av annat märke än apple så får den ett främmande dataprogram i sej och då kommer det automatiskt felmeddelande när dom tittar på den när den är på service och då hammnar dom och byta ut den.

Och felmeddelande som kommer är en kod men dom tar inte reda på vad koden betyder då detta är olönsamt och resurs och tidskrävande utan dom byter ut den rutinmässigt.
Ursäkta, men om du inte har någon koll så skriv inte över huvud taget.
Citera
2013-03-23, 15:21
Medlem
Eufomodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Ursäkta, men om du inte har någon koll så skriv inte över huvud taget.

Vad menar ni med detta? Jag hade samma symptom på min och fick den utbytt så antagligen så stämmer det.

Dockningstationen bör vara av annat märken än apple och detta hade jag också från början tänckt berätta. Men det blev felskrivet och det var försent att ändra så jag hammnade och korrigera.

Men det betyder inte att jag är osäker på saken. Lycka till.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in