2013-03-21, 17:41
Medlem
Vad skulle du göra om du hittade något hälsofarligt i din matförpackning? Detta har hänt mig och jag kontaktade kundtjänst och jag vet inte hur jag kommer bli kompenserad för det. Borde jag gå till tidningarna och pressa dem på pengar eller blir man hyggligt kompenserad i sådana här fall?
Citera
2013-03-21, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intrasslad
Vad skulle du göra om du hittade något hälsofarligt i din matförpackning? Detta har hänt mig och jag kontaktade kundtjänst och jag vet inte hur jag kommer bli kompenserad för det. Borde jag gå till tidningarna och pressa dem på pengar eller blir man hyggligt kompenserad i sådana här fall?

Köpte nån grötmix (torr) en gång och fick larver i, belönades med en ny förpackning
Citera
2013-03-21, 18:04
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:

Njae, det beror ju på vad det är och hur äckligt det är. Jag har flera gånger fått kompensationer för fel på innehåll -i form av värdecheckar. Fast det handlar bara om pengar som räcker till 1-3 nya förpackingar eller annan mat från samma leverantör.
Citera
2013-03-21, 18:09
Medlem
Madman77s avatar
Nä, vanligtvis får man bara ett presentkort som knappt överskrider inköpsbeloppet. Och att gå till pressen skulle troligtvis inte heller ge något. Förutom att du framstår som WT.

Enda trösten är att företaget möjligtvis drar in produkten för den batchen och andra människor slipper få hälsofarlig mat.
Citera
2013-03-21, 18:18
Medlem
Med tanke på att det jag hittade kunde ha lett till ett dödsfall så vill jag ju att jag blir korrekt kompenserad.
Citera
2013-03-21, 18:35
Medlem
Madman77s avatar
Citat:
Med tanke på att det jag hittade kunde ha lett till ett dödsfall så vill jag ju att jag blir korrekt kompenserad.

Vad är det du hittat!? Blir nyfiken

Du ska helt klart anmäla detta snarast till företaget. Så att risken att någon annan drabbas minskar.
Citera
2013-03-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
Vad är det du hittat!? Blir nyfiken

Du ska helt klart anmäla detta snarast till företaget. Så att risken att någon annan drabbas minskar.

Jag hitta något som kunde ha fastnat i halsen.
Citera
2013-03-22, 13:26
Medlem
brevlunds avatar
Sätt föremålet i halsen och ring 112 och kraxa. Då hamnar du i ett bättre förhandlingsläge.
Citera
2013-03-24, 23:57
Medlem
NoReplys avatar
Hittade ett litet kryp i min Lindt-choklad en dag.
Fick skicka choklad, kryp, förpackning och kvitto på inköpet till Lindt Sverige och efter ett par veckor kom ett paket med 1,5kg choklad i olika former hem till mig som "kompensation för den obehagliga överraskningen".

Det satt ju inte helt fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in