2013-03-21, 16:30
Medlem
Smirnoffboys avatar
Ska sälja min moped på Blocket nämligen. Men ville kolla med er om det är för tidigt än? Kanske ska vänta till april? Ser massor med mopeder på Blocket som ska säljas. Det är en PGO T-Rex 30, årsmodell 2010, alla papper finns på den. Riktigt välvårdad. Vad tror ni för pris? Svårt att säga när ni inte har sett bild på den.
Citera
2013-03-21, 16:31
Medlem
lillaliljas avatar
Ska sälja en DT imorgon så för tidigt verkar det ju inte vara. Flera intresserade på den också.
Citera
2013-03-21, 16:35
Medlem
Smirnoffboys avatar
Okej det var ju en lättnad att höra, måste tvätta den först, är grymt smutsig, det fixar sig
Citera
2013-03-21, 16:35
Medlem
Lägg upp den och håll den levande bara, kostar väl inte så mycket
Citera
2013-03-21, 16:40
Medlem
Smirnoffboys avatar
Bra idé
Citera
2013-03-21, 17:19
Medlem
Beror lite vilken komun du bor i, men det kan vara värt att vänta tills snön har smällt bort först.
Citera
2013-03-21, 17:26
Medlem
Jan2013s avatar
Går inte att vara mer rätt. Kolla födelsestatistik om du inte tror mig.
Citera
2013-03-21, 18:35
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan2013
Går inte att vara mer rätt. Kolla födelsestatistik om du inte tror mig.

Har läst ditt inlägg om och om igen och jag begriper inte vad fan det är du säger. Har du ens postat i rätt tråd?

OnT: Jag tror det beror på vad för moped det är man ska sälja. En modern bruksmoppe gör man nog bäst i att sälja tidigt på våren när solen börjar titta fram, men en gammal kultmoppe (tänk Dakota, MT5, DT50MX m.fl) kan man nog få sålt nästan när som helst på året då många köper för att få tag på nya reservdelar eller renoveringsobjekt. Ett renoveringsobjekt kan man sälja när som helst, finns många som gillar att renovera gammalt skräp på vintern, lite av en hobby.
Det är också ganska vanligt att man blir en "reservdelssamlare" när man kör ett gammalt tvåhjuligt fordon, och då spelar det liksom ingen jättestor roll när man hittar delar, man köper det ändå om man kan, och/eller om man behöver/kan behöva delar.
Citera
2013-03-21, 18:59
Medlem
Jan2013s avatar
Läs några gånger till
Nej då. Jag har problemet att jag tänker snabbare och i längre banor än jag förmår uttrycka mig. Då blir det korthugget och skarvande tyvärr och särskilt nu när frågeställningen var så tröttsamt given.
Jag syftade på att det är i just detta nu många börjar fylla år och mopeder köps ofta av föräldrarna till 15-årsdagen.

https://www.flashback.org/t459640
Senast redigerad av Jan2013 2013-03-21 kl. 19:02.
Citera
2013-03-22, 22:08
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Kör inte med den bara

En gammal klasskamrat skulle sälja sin fiddy för 6,7k. Köparen kom och betala och han som sålde den skulle ner och köpa lite mat snabbt på ica cirka 3km bort och krockade på vägen hem.. Blev 6,7k - en fiddy på det!

Edit: När jag brukar sälja saker så brukar jag starta saken varje dag tills köparen kommer så att den inte är segstartad eller dylikt, blir så pinsamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in