2007-03-17, 03:12
Bannlyst
Rätt Forum?

Satt och nickade till, kommer inte på rätt sök just nu.

Vi diskuterade när det föds mest barn, stämmer det att ett resultat av konception under semester och julen är fullt på BB 9 månader och 13 dagar efter?
Citera
2007-03-17, 03:18
Medlem
Schwenkes avatar
Har alltid hört att det föds mest barn i mars (Sommarbarn).
Själv är jag ett "marsbarn" .
Citera
2007-03-17, 03:23
Medlem
I början av april föds massa barn, de blir gjorda i fyllan. man kan lätt lägga ihop ett och annat när aprilbarn oftast är förstfödda och har skilda föräldrar.
Citera
2007-03-17, 03:26
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag har i alla fall hört att det görs flest barn runt missommarhelgen och att det därför föds flest barn i mars månad. Var någon barnmorska som påstått det i alla fall.
Citera
2007-03-17, 03:28
Medlem
Tuesdays avatar
Under semestern i juli gör Svensson många barn.

edit: flest barn föds iallafall den 6 april enligt SCB.
Citera
2007-03-17, 04:02
Medlem
Not_mes avatar
Jag läste för ett bra tag sen att det föddes ofta många fler barn än normal 9 månader efter större strömavbrott, som exempelvis efter Gudrun och efter det där stora avbrottet i nordöstra USA för ett par år sen!

Låter väl ganska rimligt, inget bra på tv, då gör man barn istället! :P
Citera
2007-03-17, 11:44
Medlem
shows avatar
Jag har hört om September-Oktober-November, och en av anledningarna är Alla hjärtans dag.
Citera
2007-03-17, 11:48
Medlem
666Hates avatar
9 månader efter större/längre strömavbrott brukar det bli en sk "babyboom"...
Citera
2007-03-17, 12:39
Medlem
brobbans avatar
Ot men ändå inte, när TV4 visade några slags erotiska serier när de startade kanalen så gick barnafödandet upp markant. Likadant gjorde de i Frankrike när de hade alldeles för låga födelsetal, då började man visa erotik på de allmänna kanalerna och vips så var problemet löst
Citera
2007-03-17, 13:21
Medlem
snapphonas avatar
Flest barn föds på våren, dvs i mars, april och maj. Detta lär b la bero på att män producerar mer och "bättre" spermier när det är varmt, därför blir fler barn gjorda i juni, juli och augusti än någon annan tid på året.

Teorier om strömavbrott, semester mm är nog mest spekulationer
Ofta behövs det ju mer än enstaka samlag för att det ska bli kottar, inte sällan får man hålla på en längre tid
Citera
2007-03-17, 16:10
Medlem
Bloodstones avatar
När görs mest barn

När det går för mannen oskyddat i kvinnan.
Citera
2007-03-17, 17:05
Medlem
Alladins avatar
Skall försöka vara seriös även om trådnamnet inbjuder till lite leende... men jag stämmer nog upp i kören som gissar att de tillverkas mest barn under midsommarhelgen och under Juli-månad då de flesta har semester.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in