2005-05-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
http://judicial-inc.biz/Holocaust_deer.htm
Och nu vill jag inte se någon som tvivlar på Alfreds story om the deer from hell, era jävla elakingar ...Vi måste sluta tvivla och börja tro. Vad skulle Alfred Tibor ha för anledning att ljuga? Är han överhuvud kapabel att ljuga, han är ju en heligförklarad "överlevare"?

Här är lite mer stollecitat från den här siten:

Citat:
Kristallnacht:
When government officials were away, Jewish-paid thugs went on a rampage in Berlin and some border towns.
Nazis were blamed, and world opinion favored Jews

Vidare på påstår man att därför "halvjuden" Churchill vad jude så räknar man sänkningen av Lusitania som ett "judiskt terrordåd".

Det var den värsta dynga du nånsin tipsat om. Är du så störd av hat att du inte ens läser vad det är du tipsar till
Citera
2005-05-25, 20:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Kremer har avhandlats i Auschwitztråden, har jag för mig, i någon tråd i vart fall: det blev kanske inte mycket till diskussion, brukar ju inte bli det när de gaskammartroende ser att deras förmodanden inte håller och utförligt och övertygande dekonstruerats - Faurisson har skrivit klarläggande och kritiskt textanalyserande om detta fall, som är rätt typiskt för den "mentala tvångssituation" de misstänkta fann sig vara i om de sökte upprättelse efter avtjänade straff:

http://www.vho.org/aaargh/fran/archFaur/1980-1985/RF8011xx1.html

Cohn-Bendits (jude och "vänster" ) text om Kremers dagboksanteckningar har jag inte sett förut:

http://www.vho.org/aaargh/fran/erv/jgcb/jgcb81xxxx.html

Citat:
"---Citat:
3.Okt. 1942.
Heute lebendfrisches Material von menschlicher Leber und Milz sowie vom Pankreas fixiert, dazu in absolutem Alkohol fixierte Läuse von Fleckfieberkranken. In Auschwitz liegen ganze Strassenzüge an Typhus darnieder. Habe mir deshalb heute früh die erste Serumspritze gegen Abdominaltyphus verabfolgen lassen. Obersturmführer Schwarz an Fleckfieber erkrankt! ---"

Men här talar Kremer sanning, och agerar sannolikt som den redlige läkare han var. Det är nog bara de Alfred Tibor-troende som inte har fattat vilket problem den ofta dödliga sjukdomen tyfus var i Östeuropa, och givetvis särskilt i ghetton och läger.

Grafs ord om Kremer som "vittne till massmord":

http://www.vho.org/D/atuadh/II24.html
Citera
2005-05-25, 21:08
Medlem
quarks avatar
Gaby Cohn-Bendit (Danny's brorsa) driver med Faurissons sätt att sönderanalysera texter:
Citat:
Ursprungligen postat av AAARGH
Les bizarreries de style et de grammaire sont ā mettre au compte de l'auteur.

Fransk humor
Citera
2005-05-25, 21:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Gaby Cohn-Bendit (Danny's brorsa) driver med Faurissons sätt att sönderanalysera texter:

Fransk humor

Här är det nästan som om Butz vänder sig till kvarkar :

http://www.ihr.org/jhr/v03/v03p341_Butz.html

Citat:
"---Despite the points that Faurisson scored, there were puzzles outstanding in connection with the diary. When Faurisson's litigations arose in 1979 the diary became a point of contention. No longer subject to Le Monde's space constraints, Faurisson drew up his superb analysis of the Kremer diary, for use in court, and this analysis constitutes the principal component of Mémoire en Défense (in legal context, "mémoire" is close in meaning to our "brief"). After many pages of analysis of the diary (which says nothing of gassings) Faurisson shows that the horrors Kremer was referring to were indeed essentially those produced by the typhus epidemic, and that if there had been gassings then Kremer would have explicitly written so in the diary, as Kremer was sufficiently sure of privacy to commit several anti-Nazi remarks to his diary (that Kremer testified in support of the propagandists' interpretation of his own diary, before a postwar German court committed a priori to that interpretation, scarcely requires explanation here).

Faurisson turns in his usual concise but thorough performance in this book and the only comment I might make on it, that may seem negative, is that the matters treated are nearly the ultimate in esoterica and are likely to interest only active investigators in this historical area (apart from those of Faurisson's enemies who sniff all over his writings looking for things that might be somehow used against him).---"
Citera
2005-05-25, 21:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Är du så störd av hat---

Nu projicerar du dina egna problem på andra igen, stackars gubbe.

Och som vanligt är du långt från topic, undrar om du inte håller ett inofficiellt FB-rekord i den grenen snart, alltså att missa vad ämnen i trådar är? Att du fullt och fast tror på Alfred Tibor och hans berättelse om SS-hjorten som attackerade för att döda 60 år efter "Auschwitz befrielse" (och Östeuropas förslavande under den folkmordiska ideologi du hyllar) känns dock betryggande på något sätt...Jag föreställer mig att du kommer att kunna bli som Tibor om du bara ger dina vanföreställningar lite tid att mogna. Och vem kan neka till att Alfred Tibor är en kul gammal stöt?
Citera
2005-05-25, 21:51
Medlem
Citat:
Jag föreställer mig att du kommer att kunna bli som Tibor om du bara ger dina vanföreställningar lite tid att mogna. Och vem kan neka till att Alfred Tibor är en kul gammal stöt?

Det är högst relevant att peka på stollteorierna bakom denna sida som du med ett smalj passar vidare. Var det samma lustigkurre som hittade på historien om att kristallnatten utfördes av judarna själva?
Citera
2005-05-25, 21:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag noterar att du fortfarande bestrider att Höss torterats och uppenbarligen betraktar hans vittnesmål som korrekt. Har du någon god förklaring till hur det kunde bli så tokigt med de fyra miljonerna mestadels påhittade offer då, på grundval av denna Höss "bekännelse"? Eller är det så beviljat att vi har en farbror barbro bland oss som fortfarande tror på de fyra miljonerna!?
Nu har jag väl varken bestridit eller medgett att Höss skulle ha torterats? Men om du med torterats menar att han skulle ha åsamkats sådant fysiskt eller psykiskt lidande att han falskeligen skulle ha erkänt sitt massmord på miljontals judar, så nej, det har jag inte sett något övetygande bevis för. Du har ju hänvisat till uppgifter i hans memoarer där han beskriver hårdhänt behandling av sina fångvaktare men dessa momoarer är värö snarast det främta tecknnet på att man inte har torterat fram falska erkännanden? Varför skulle man först tortera fram ett felaktigt erkännande och sedan låta offret skriva memoarer?

Citat:
Noterar att du tänker i termer av "kollektivskuld", det gör inte jag.
Du missförstår; jag vill inte placera en människas lidande över eller under en annans, jude eller icke-judisk tysk. Det jag däremot vänder mig mot är att du jämställer händelserna 'systematisk fördrivning och deportering av Europas judar med dödlig utgång' (genom svält och sjukdom enligt dig, huvudsakligen genom mord enligt de flesta andra) med 'fördrivning av tyska civila efter krigslutet'. De händlesrna kan inte jämföras främst därför att den senare inte på något sätt var ett mål i sig vilket Hitlertyskland förföljelse av judar var.
Citat:
Judar deporterades därför att de ansågs utgöra en säkerhetsrisk, en fientlig makt, potentiellt subversiva element, ibland även för att de var identifierade "aktiva motståndsmän" eller kriminella.
Här tycker jag du är ute på riktigt djupt vatten. Menar du på fullt allvar att judiska familjer med kvinnor och barn, totalt miljoner människor, deporterades från sina hem i central- och östeuropa för att de var säkerhetsrisker? Jag vill helst inte tro det. Det är precis den här typen av urskuldrande av nazisternas brott som jag tycker man bör vara mycket försiktig med om man vill bli trodd som en sanningssökare i frågan om gaskammarnas existens och därtill hörande frågor.
Citera
2005-05-25, 21:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Har du läst Taubers vittnesmål och kritiken av vad han säger, har du några åsikter om det eller något annat som rör topic?
Jag missade din kommentar här i mitt tidigare svar; jag har läst den version av Tabers ögonvittnesskildring som refereras av Van Pelt (se mitt inlägg #93 eller http://www.hdot.org/ieindex.html. Om du har en annan bra länk till Taubers vittnesmål så får du gärna länka.
Citera
2005-05-25, 22:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nu har jag väl varken bestridit eller medgett att Höss skulle ha torterats? Men om du med torterats menar att han skulle ha åsamkats sådant fysiskt eller psykiskt lidande att han falskeligen skulle ha erkänt sitt massmord på miljontals judar, så nej, det har jag inte sett något övetygande bevis för. Du har ju hänvisat till uppgifter i hans memoarer där han beskriver hårdhänt behandling av sina fångvaktare men dessa momoarer är värö snarast det främta tecknnet på att man inte har torterat fram falska erkännanden? Varför skulle man först tortera fram ett felaktigt erkännande och sedan låta offret skriva memoarer?

Höss torterades av britterna, eller rättare sagt av den brittisk-judiske Bernard Clarke, som ledde förhöret med Auschwitzkommendanten. Höss nämnde en del om tortyrmetoderna när han satt i polskt fängelse och väntade på avrättning. De polska kommunisterna hade kanske inte så mycket att invända mot att anglo-amerikanerna pekades ut som hårdhänta, det kalla kriget pågick redan, och Höss nämnde förstås inget negativt om sina polska "värdar".

Endera fattar du mycket trögt, eller också är du oerhört slarvig i din läsning av andras inlägg inklusive relevanta citat: jag upprepar för vilken gång i ordningen att Clarke på 80-talet själv skröt om tortyren i Butlers bok Legions of Death. Din obstinata vägran att ta in den informationen tolkar jag givetvis som att du anser att tortyr i fallet Höss var berättigat, "för den goda sakens skull", och att hans vilt fabulerande bekännelse, fastän den är grundligt motbevisad av senare forskning, för dig är trovärdig och korrekt.
Du tror alltså fortfarande på fyra miljoner dödade i Auschwitz?

Citat:
Du missförstår; jag vill inte placera en människas lidande över eller under en annans, jude eller icke-judisk tysk. Det jag däremot vänder mig mot är att du jämställer händelserna 'systematisk fördrivning och deportering av Europas judar med dödlig utgång' (genom svält och sjukdom enligt dig, huvudsakligen genom mord enligt de flesta andra) med 'fördrivning av tyska civila efter krigslutet'. De händlesrna kan inte jämföras främst därför att den senare inte på något sätt var ett mål i sig vilket Hitlertyskland förföljelse av judar var.

Stupida sofismer.

Citat:
Här tycker jag du är ute på riktigt djupt vatten. Menar du på fullt allvar att judiska familjer med kvinnor och barn, totalt miljoner människor, deporterades från sina hem i central- och östeuropa för att de var säkerhetsrisker? Jag vill helst inte tro det. Det är precis den här typen av urskuldrande av nazisternas brott som jag tycker man bör vara mycket försiktig med om man vill bli trodd som en sanningssökare i frågan om gaskammarnas existens och därtill hörande frågor.

Amerikanerna uppfattade tydligen alla japaner och japanskättade på Förenta Staternas mark som säkerhetsrisker efter nationens inträde i kriget, därför internerades de i läger. Jag anser att Tyskland hade större anledning att betrakta bolsjeviksympatiserande eller tyskfientliga judar på sitt territorium som säkerhetsrisker. Det är förvisso beklagansvärt, båda dessa fall av "frihetsberövande" och etniska konfrontationer. Men det tycks mig som om du sitter och orerar i en helt ahistorisk velourvärld, och ägnar dig åt ett rätt tomt och falskt selektivempatiskt moraliserande utan täckning i verkligheten - dock är din publik här inte lättlurade barn, Barbro.
Citera
2005-05-25, 22:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är högst relevant att peka på stollteorierna bakom denna sida som du med ett smalj passar vidare. Var det samma lustigkurre som hittade på historien om att kristallnatten utfördes av judarna själva?

Du och Alfred, Emil ...Samma andas mytomaniska gamla barn, genomkokta mungbönor ur samma sunda gryta?

http://www.nbc4i.com/news/4129236/detail.html

Ovanstående länk innehåller 13 bilder på hur hjorten anföll och skadade Alfred Tibor, som dock kämpade med övermänskliga krafter och betvingade sin motståndare. Bilderna utgör givetvis ovedersägliga bevis för att Tibor talar sanning om det djävulska djuret som inte ville att den gamle baconsmygfrossaren skulle få uppleva 60-årsjubileet av Auschwitzmyten ...Att bilderna inte innehåller någon bild på hjorten är absolut inget att fästa sig vid. Vi måste börja tro!

http://www.alfredtibor.com/v2/

http://www.thedenverchannel.com/news/4129774/detail.html

http://www.libertyforum.org/showflat.php?Number=293600180
Citera
2005-05-25, 23:03
Medlem
quarks avatar
Det verkar som att revisionisterna accepterar Dr. Kremers dagbok som autentisk.
Här en sida av hans dagbok i facsimile, med transkription och översättning till engelska:
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/19420901-kremer/

Då var han alltså ögonvittne.

Är Kremer det första ögonvittnet vi är överens om?

Kremer har också vittnat vid senare rättegångar. Här hans vittnesmål i Krakow 1947:
Citat:
Particularly unpleasant was the gassing of the emaciated women from the women's camp, who were generally known as 'Muslims'. I remember I once took part in the gassing of one of these groups of women. I cannot say how big the group was. When I got close to the bunker [I saw] them sitting on the ground. They were still clothed. As they were wearing worn-out camp clothing they were not left in the undressing hut but made to undress in the open air. I concluded from the behaviour of these women that they had no doubt what fate awaited them, as they begged and pleaded to the SS men to spare them their lives. However, they were herded into the gas chambers and gassed. As an anatomist I have seen a lot of terrible things: I had had a lot of experience with dead bodies, and yet what I saw that day was like nothing I had ever seen before. Still completely shocked by what I had seen I wrote in my diary on 5 September 1942: 'The most dreadful of horrors. Hauptscharführer Thilo was right when he said to me today that this is the anus mundi', the anal orifice of the world. I used this image because I could not imagine anything more disgusting and horrific.
Här handlar det alltså inte om gasningen av en transport, men om gasning av registrerade fångar. De hade utsvultits, deras arbetskraft hade utnyttjats värre än slavars, värre än dragdjurens. De hade selekterats i lägret, och de visste vad som väntade dem.
Citera
2005-05-25, 23:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Det verkar som att revisionisterna accepterar Dr. Kremers dagbok som autentisk.
Här en sida av hans dagbok i facsimile, med transkription och översättning till engelska:
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/19420901-kremer/

Då var han alltså ögonvittne.

Är Kremer det första ögonvittnet vi är överens om?

Kremer har också vittnat vid senare rättegångar. Här hans vittnesmål i Krakow 1947: Här handlar det alltså inte om gasningen av en transport, men om gasning av registrerade fångar. De hade utsvultits, deras arbetskraft hade utnyttjats värre än slavars, värre än dragdjurens. De hade selekterats i lägret, och de visste vad som väntade dem.

Kremer talar ju inte i sin dagbok om någon gasning, eventuellt om en arkebusering av några dödsdömda. Vad han sedan sade under en skåderättegång är inte särskilt intressant, han stod då under tvånget att acceptera myten eller få ett mycket hårt straff (eller kanske överraskande avlida i fängelset?)

http://www.ihr.org/jhr/v19/v19n3p40_Faurisson.html

Citat:
"---The Diary of physician Johann Paul Kremer must be cited correctly. It will thus be seen that, if he speaks of the horrors of Auschwitz, it is in allusion to the horrors of the typhus epidemic of September-October 1942. On October 3 he wrote: "At Auschwitz, whole streets have been annihilated by typhus." He himself would contract what is called "the Auschwitz disease." Germans died of it. The sorting of the sick and the well was the "selection," or one of the forms of "special action," carried out by physicians. This sorting was done either inside the buildings or outdoors. Never did Kremer write that Auschwitz was a Vernichtungslager, that is, in the terminology invented by the Allies after the war, an "extermination camp" (by which is to be understood: a camp equipped with a "gas chamber"). In reality, he wrote: "It is not for nothing that Auschwitz is called the annihilation camp (das Lager der Vernichtung)." In the etymological sense of the word, typhus annihilates those whom it strikes. Another serious translation error: under the date of September 2, 1942, Kremer's manuscript reads: "At three a.m. today I was, for the first time, present at a special action outdoors." Historians and judges traditionally suppress the word "outdoors" (draussen) to have Kremer appear to say that the action in question took place in a "gas chamber." Finally, the horrid scenes before the "last Bunker" (that is, in the yard of Bunker 11) are executions of the condemned, executions that the physician was obliged to attend. Among the condemned there were three women who had arrived in a convoy from Holland: they were shot. (note 7)---"

Generellt finns det som sagt gott om trovärdiga vittnen från nazistiska koncentrationsläger: så länge de talar om vad som verkligen hände utan att överdriva eländet, tristessen och brutaliteten. Men vittnen till "gaskammare"? Nej, varken fångar eller SS-män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in