Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Baktalar kvinnor anser jag inte mig göra. Konstigt att du tolkar det så. Hur man vet att man får nåt tillbaka? Man känner personen/kvinnan/mannen/hen och har varit i svåra lägen med personen innan.
Räddar du alla män från misshandel? Två killar misshandlar den andre, du kastar dig in och slår halvt ihjäl dig för denna motsatta man? Inte? Det låter ju bara sjukt.
Jag ser inte kön, bara personer som vill mig väl och dom som inte vill det.
Varför skulle eventuellt sex göra saken någorlunda? Ska man rädda dom kvinnor som ger en sex och inget annat?
Jag tycker det är lite skitsnack om kvinnor i tråden absolut, som att dom inte skulle pissa på dig om du brann osv. Det har ju inte direkt framkommit att du känner och har varit i svåra situationer med personen innan tidigare i tråden, men om man känner personen så är det väl större chans att man hjälper, och även större chans att man får något i gengälld?
Jag ser sällan män bli misshandlade, men jag har stoppat 1 rån. Och de misshandlar jag bevittnat har oftast blivit avbrutna rätt snabbt av någon annan i sällskapet.
Jag tycker absolut att man ska hjälpa folk som hamnar i underläge, om det är 2 pers som slår 1 kille och jag hjälper honom, så är det ju 2 mot 2. varför ska man backa för en sån sak?
Men om du är ute och ser någon få stryk/bli våldtagen, hur kan du veta om den personen vill dig väl eller inte om du inte ger dom en chans?
Jag tycker alla människor som är i underläge förtjänar en hjälpande hand, men nu skrev ju du en fråga om man skulle hjälpa en kvinna, och sen klagar du på att man inte skriver om män...