2013-03-21, 11:13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nice med någon som förstått frågan fullt ut. Visst är det så, det är lusigt att se reaktionerna på folk när man avsäger sig patriarkatet. Det känns naturligt för mig, jag ser inte kön, bara människor som vill mig väl och människor som skiter i mig.
Vad du inte ser är medmänniskor om de inte fyller dina egoistiska behov.

De flesta är inte så begränsade i sin syn på andra och omvärlden som du.

Edit:
För övrigt behöver du inte låtsas som om du hade samma tanke som milofo målade upp åt dig. Nöj dig med att tacka för att han har förmågan att formulera något vettigt ur det du klämmer ur dig bara.
Det blir mest trovärdigt så.
Senast redigerad av micro113 2013-03-21 kl. 11:16.
Citera
2013-03-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotope
Om du har bra relationer till kvinnor så måste jag fråga varför du sitter och baktalar dom här?
Samt, hur kan du veta att du inte skulle få nåt tillbaka? Hade du räddat någon från våldtäkt så hade du med största sannorlikhet fått sjukt mkt tacksamhet. Räcker inte det? Eller räddar du bara dom som kan rädda dig från våldtäkt? det låter ju bara sjukt...

Baktalar kvinnor anser jag inte mig göra. Konstigt att du tolkar det så. Hur man vet att man får nåt tillbaka? Man känner personen/kvinnan/mannen/hen och har varit i svåra lägen med personen innan.

Räddar du alla män från misshandel? Två killar misshandlar den andre, du kastar dig in och slår halvt ihjäl dig för denna motsatta man? Inte? Det låter ju bara sjukt.

Jag ser inte kön, bara personer som vill mig väl och dom som inte vill det.

Varför skulle eventuellt sex göra saken någorlunda? Ska man rädda dom kvinnor som ger en sex och inget annat?
Citera
2013-03-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Du har räddad många män från misshandel märker jag.
Citera
2013-03-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Edit:
För övrigt behöver du inte låtsas som om du hade samma tanke som milofo målade upp åt dig. Nöj dig med att tacka för att han har förmågan att formulera något vettigt ur det du klämmer ur dig bara.
Det blir mest trovärdigt så.

Nu får du förklara dig? Jag menar just det han skrev, han är den enda som förstått problematiken utan att agera som en könsrollsrobott.
Citera
2013-03-21, 11:26
Medlem
Citat:
För att göra det mer äkta för dig, om massa män misshandlade en våltdäktsman skulle du offra ditt liv för att rädda denne?

Jag tycker inte att någon ska offra sitt liv för att rädda en kvinna som blir våldtagen, bara att man ska göra vad man kan för att hjälpa henne. Jag skulle göra vad jag kan för att få stopp på misshandeln av våldtäktsmannen också.
Citera
2013-03-21, 11:28
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Baktalar kvinnor anser jag inte mig göra. Konstigt att du tolkar det så. Hur man vet att man får nåt tillbaka? Man känner personen/kvinnan/mannen/hen och har varit i svåra lägen med personen innan.

Räddar du alla män från misshandel? Två killar misshandlar den andre, du kastar dig in och slår halvt ihjäl dig för denna motsatta man? Inte? Det låter ju bara sjukt.

Jag ser inte kön, bara personer som vill mig väl och dom som inte vill det.

Varför skulle eventuellt sex göra saken någorlunda? Ska man rädda dom kvinnor som ger en sex och inget annat?

Jag tycker det är lite skitsnack om kvinnor i tråden absolut, som att dom inte skulle pissa på dig om du brann osv. Det har ju inte direkt framkommit att du känner och har varit i svåra situationer med personen innan tidigare i tråden, men om man känner personen så är det väl större chans att man hjälper, och även större chans att man får något i gengälld?

Jag ser sällan män bli misshandlade, men jag har stoppat 1 rån. Och de misshandlar jag bevittnat har oftast blivit avbrutna rätt snabbt av någon annan i sällskapet.

Jag tycker absolut att man ska hjälpa folk som hamnar i underläge, om det är 2 pers som slår 1 kille och jag hjälper honom, så är det ju 2 mot 2. varför ska man backa för en sån sak?

Men om du är ute och ser någon få stryk/bli våldtagen, hur kan du veta om den personen vill dig väl eller inte om du inte ger dom en chans?

Jag tycker alla människor som är i underläge förtjänar en hjälpande hand, men nu skrev ju du en fråga om man skulle hjälpa en kvinna, och sen klagar du på att man inte skriver om män...
Senast redigerad av Biotope 2013-03-21 kl. 11:47.
Citera
2013-03-21, 11:33
Medlem
Haha vilken kuf du är TS själv hade jag frågat förövaren- eller borde jag säga rättskiparen, jämnställditen, vigilanten om jag kan låna ett hål så att jag själv kan gå med i denna akt av rättvisa. De måste lära sig den hårda vägen att jämnställdhet inte är gratis!
Citera
2013-03-21, 11:50
Bannlyst
Självklart. Jag skulle gripa in och ge våldtäktsmannen en fet snyting, sedan sparka av honom och krossa pungen! Kvinnor är de vackraste som finns, man ska visa de respekt och lojalitet. Oavsett nationalitet förtjänar ingen kvinna att bli misshandlad, inte ens en japansk, amerikansk, albansk eller saudiarabisk kvinna förtjänar det.

Om man inte skulle göra detta är man en elak och ohumanistisk jävel enligt mig. Man ber inte om att bli våldtagen/misshandlad/påhoppad, inte ens om man har kort kjol ber man om det.
De enda som förtjänar att bli misshandlade och våldtagna är våldtäktsmän och de som orsakar andra elände. Skulle tex. inte se något fel i att Anna Maria Corazza Bildt skulle bli brutalt misshandlad och våldtagen.
Senast redigerad av Applejacks 2013-03-21 kl. 11:54.
Citera
2013-03-21, 11:57
Medlem
Axel-Foleys avatar
Självklart skulle jag försöka avbryta förövarens handling. Först och främst avbryta, sedan försöka få honom att springa.

Förstår inte hur man tänker om man väljer att INTE ingripa. Skulle du, TS, vilja att någon går förbi dig när du ligger och blir sparkad på av en, för dig, helt okänd man?
Citera
2013-03-21, 12:01
Medlem
CockneyRejects avatar
Skulle ringa polisen och sedan ge mig in i fighten, spelar ingen roll om det är en person eller 10 pers. Skulle det vara 10 pers skulle jag letat fram en stor pinne och köra "leeeeeerooooy jeeeenkins"
Citera
2013-03-21, 12:02
Medlem
TheLightstones avatar
Risken är väl att när man väl ingriper, om GM är invandrare, att man blir dömd för hatbrott och stämplad som rasist/nazist i media.
Citera
2013-03-21, 12:06
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Självklart skulle jag göra det, samma sak om någon stackare blir misshandlad/rånad. Ser man ett pågående brott ska man slå gärningsmannen/-männen så hårt att de hamnar i koma för resten av sina sorgliga liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in