2013-03-20, 21:49
Medlem
proteinftws avatar
Tjena!
Har lyckats sätta mig i skiten och har nu en skuld på ca 17k.
7000 av dessa ska in mån/tis och sen har jag en till vecka på mig för resten.

Har ca 4-5k i vit inkomst (bostadsbidrag), vilket kan bli ett problem antar jag. Dock kan jag få ihop pengarna på annat sätt, det som är huvuddilemmat är tidspressen som handlar om dagar / någon vecka.
Svart inkomst kan ligga på några tusingar i månaden.

Därför tänkte jag SMS-lån, lite för att pressa ut tiden så mkt som möjligt. En-två månader är inga problem och i värsta fall hamnar jag hellre hos fogden eller får en betalningsanmärkning än att bli försenad med denna skulden.

Att gå till vänner eller familj är inte heller något alternativ.

Mvh
Citera
2013-03-20, 21:52
Medlem
SMS-lån blir otroligt dyrt för dig, men om du tror att du har råd att betala tillbaka det sen så... Jag hade dock aldrig gjort det men om du sitter i skiten och inte har någon annan utväg så är det väl det eller rån
Citera
2013-03-20, 21:56
Medlem
Zutes avatar
Nja, jag vet inte riktigt du...
Tror du bara skulle sätta dig mer i skiten om du ska hålla på och ta SMS lån. De är inte bra till att börja med, och särskilt inte bra att betala andra lån med.

Då slutar du med att du sitter i samma sadel nästa gång och har skulder av sms lånet, och då kanske du kommer på den utmärkta idén att ta ett till sms lån för att betala av sms lånet, osv osv.

Men jag antar att om du verkligen behöver ta ett lån, så kör hårt.
Annars kan du ju kolla med någon vän/familj om du kan låna pengar?

Men som den ovanför mig sa, bara du är säker på att du har råd till att betala av lånet. Fast även då skulle jag inte direkt rekommendera dig till att ta ett SMS lån...
Citera
2013-03-20, 22:16
Medlem
Matärgotts avatar
Ring företagen och kolla om de kan skjuta upp betalningen mot en mindre avgift. Många göra detta. Funkar inte det så ring dom och fråga vilket inkasso de använder sig av. Kontakta sen det inkassot räkningen gått och be om en avbetalning typ på 6 månader eller nåt. Funkar oftast bra.

- Erfarenheten själv när det kommer till att bolla många SMS-lån. (23st samtidigt).
Citera
2013-03-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Tjena!
Har lyckats sätta mig i skiten och har nu en skuld på ca 17k.
7000 av dessa ska in mån/tis och sen har jag en till vecka på mig för resten.

Har ca 4-5k i vit inkomst (bostadsbidrag), vilket kan bli ett problem antar jag. Dock kan jag få ihop pengarna på annat sätt, det som är huvuddilemmat är tidspressen som handlar om dagar / någon vecka.
Svart inkomst kan ligga på några tusingar i månaden.

Därför tänkte jag SMS-lån, lite för att pressa ut tiden så mkt som möjligt. En-två månader är inga problem och i värsta fall hamnar jag hellre hos fogden eller får en betalningsanmärkning än att bli försenad med denna skulden.

Att gå till vänner eller familj är inte heller något alternativ.

Mvh
För guds skull så ta inga lån! Sälj något eller vad som helst! Har du något som är värt nåt, guld, klockor, TV? Kom på något bara. För väldigt många så slutar SMS-lånhärvor i ännu mer skulder. Har du inte råd denna månaden, så har du inte råd med det nästa månad. Du har dålig inkomst, så ta inga mer lån!
Citera
2013-03-21, 14:23
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Ring företagen och kolla om de kan skjuta upp betalningen mot en mindre avgift. Många göra detta. Funkar inte det så ring dom och fråga vilket inkasso de använder sig av. Kontakta sen det inkassot räkningen gått och be om en avbetalning typ på 6 månader eller nåt. Funkar oftast bra.

- Erfarenheten själv när det kommer till att bolla många SMS-lån. (23st samtidigt).

Tycker det låter på TS som att det inte är en vanlig räkning som ska betalas...
Citera
2013-03-21, 16:22
Medlem
proteinftws avatar
Nej det är tyvärr ingen vanlig skuld som går att delbetala m.m.
Har inget att sälja heller.

Vilka smslån-företag föredrar ni?

Att betala ett smslån med ett annat låter ju verkligen inte särskilt smart det heller om jag ska vara ärlig.

Sitter som sagt i en rätt dålig sits här. Har som sagt också en svart inkomst som bör kunna täcka 10k över 1-3 mån.

Tänkte låna 6000 från vivus på en månad. Hoppas detta funkar nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in