• 1
  • 2
2013-03-20, 21:43
Medlem
6its avatar
Ända jag gör är pluggar och tränar. Har folk som jag umgås med ibland men skulle inte kunna kalla det vänner. De verkar inte bry sig ett skit. Ingen ringer mig, oftast är det jag som tar initiativet om man ska ses osv. Känns som det kvittar för dom.

Om jag klarar utbildningen och får jobb vad händer då? ska jag jobba o leva ensam tills jag dör? vad är meningen med det?
Jag är en kille föresten, där försvann intresset för denna tråd eller hur?
Att få en tjej jag tycker om verkar vara ganska omöjligt. Inte för att jag är ful. Jag är bara en dålig människa som folk inte gillar, bra tjejer väljer aldrig en sån som mig, inte en chans.

Dricker sällan alkohol och tar aldrig droger numera. Kommit fram till att det blir bäst så men mår ändå jätte dåligt.
Funderar på att begå självmord men känns ju dumt på nått sätt också så vet inte. Vad ska jag göra för att må bättre? inga läkemedel eller droger för jag pallar inte sånt. Orkar inte vända mig till psykiatrin igen för dom skrattar bara åt mig, helt ärligt, de skrattar åt mig och sen sparkar de ut mig.

Känner mig sjukt ensam :/

Vet inte varför jag skriver här men skitsamma.
Citera
2013-03-20, 21:53
Medlem
parantesens avatar
Tyvärr har jag inget konkret tips som jag kan ge dig, det enda jag kan är att säga att jag vet hur det känns, du är inte ensam om att känna så här. Men dag står hon framför dig, det vet jag; för det hände mig.
Citera
2013-03-20, 21:56
Medlem
ColaKexs avatar
Pröva på nätdejting så kanske du träffar en brutta som passar just dig. Ge inte upp! Livet är fullt av möjligheter
Citera
2013-03-20, 22:00
Medlem
ClMoughs avatar
Jag känner igen mig i din situation. Jag var där länge. Om du känner för att bara snacka så känn full frihet att PMa!
Citera
2013-03-20, 22:01
Medlem
xposures avatar
Du pluggar och tränar, du är då åtminstone motiverad!
Vad pluggar du?
Ska du plugga vidare kanske du kan flytta till en ny stad t ex?

Ett nytt jobb innebär nya kollegor som kan utvecklas till vänner!
Våga vara social!
Citera
2013-03-20, 22:08
Medlem
Rorbassons avatar
Om du super till och tar en verklig fylla så ändrar sej din Situation, men akta dej för alla eventuella följder, bäst så kör du en vurpa hemma först helt för dej själv.
Då får du ett hum om hur du funkar.
Skriv inget i Internet när du är full som jag gör, det kan du göra när du har tränat på det första.
Citera
2013-03-20, 22:18
Medlem
stopbitchings avatar
Börja lira datorspel
Citera
2013-03-20, 22:19
Medlem
6its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Du pluggar och tränar, du är då åtminstone motiverad!
Vad pluggar du?
Ska du plugga vidare kanske du kan flytta till en ny stad t ex?

Ett nytt jobb innebär nya kollegor som kan utvecklas till vänner!
Våga vara social!

Jag är socialt handikappad så brukar gå as dåligt :/ Men får ju ingen hjälp med mitt så kallade problem som jag tycker att jag har så går ju åt helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Pröva på nätdejting så kanske du träffar en brutta som passar just dig. Ge inte upp! Livet är fullt av möjligheter

Provat nätdejting, har inte gått så bra hittills
Citera
2013-03-20, 22:20
Medlem
sjpatriks avatar
Negativa tankar om sig själv sitter i ens eget huvud och speglar inte verkligheten. Det är tråkigt att höra att du endast har ytliga vänner men så är det för de flesta. Mitt råd till dig är att du börjar jobba med dig själv och din självkänsla/självförtroende. Försök även träffa nytt folk och skit i människor som inte har intresse av att umgås med dig.

Användning av affirmationer är ett kognitivt verktyg som hjälper en på vägen till ett bättre självförtroende men framförallt en bättre självbild (ha själv erfarenhet av hjälpmetoden). Metoden kan användas i både tal och skrift.

Ett exempel hur du kan gå tillväga:

För en dagbok där du skriftligt beskriver dina positiva egenskaper i 10 ord. Detta gör du innan du går och lägger dig i ca 3 veckor, därefter (när du känner dig redo) kan du använda av muntliga övningar så som att stå vid spegeln och beskriv dig själv och dina positiva egenskaper i ord.

Denna övning kanske låter larvig men prova får du se

http://sv.wikipedia.org/wiki/Affirmation
Senast redigerad av sjpatrik 2013-03-20 kl. 22:34.
Citera
2013-03-20, 22:36
Medlem
Ja, det är inte lätta grejer det där. Något som däremot är relativt enkelt är ju att ta kontakt med studenthälsan vid det lärosäte du studerar och förklara hur du känner. De har tystnadsplikt. Kan ju vara ett sätt att ta dina bekymmer vidare, funkar det inte har du ju iaf testat.
Citera
2013-03-22, 23:08
Medlem
6its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowStrangler
Ja, det är inte lätta grejer det där. Något som däremot är relativt enkelt är ju att ta kontakt med studenthälsan vid det lärosäte du studerar och förklara hur du känner. De har tystnadsplikt. Kan ju vara ett sätt att ta dina bekymmer vidare, funkar det inte har du ju iaf testat.

Nu har jag tagit kontakt med studenthälsan. Vad ska jag säga där då? hej jag är dum i huvet och mår dåligt? och vad ska dom göra åt det?
Citera
2013-03-22, 23:19
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
Nu har jag tagit kontakt med studenthälsan. Vad ska jag säga där då? hej jag är dum i huvet och mår dåligt? och vad ska dom göra åt det?

Ditt problem verkar ju vara att du just känner dig ensam så att bara ha någon att prata med kanske kan få dig att må bättre. För det är det som kommer ske, ni kommer sitta och prata.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in