Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Mina hundar äter bara hemlagad mat då hundmaten här inte är den bästa. Jag ger inte mina hundar mat jag själv inte skulle äta.
Får han i sig all näring han behöver då? Och jag antar att du inte hunden sån mat den inte tål, som lök osv? Alltså, det kan inte istället vara så att hunden har fått i sig något som den inte tål och är sjuk?
Citat:
Han är bra polare med grannhunden och de brukar leka tillsammans några timmar om dagen, men idag ville inte min hund ens gå ut.
Min hund har haft såna här perioder ibland, att den inte vill leka med andra hundar eller ens gå ut ibland, det har dock gått över.
Citat:
Nej, har en massa olika ben utplacerade men just nu verkar de ointressanta.
Om dom alltid är tillgängliga så kanske dom inte är intressanta nog? Låt han längta efter benet.
Citat:
Det har aldrig gått 'fel' hos veterinären han har dock fått sprutor (vaccin) och när han steriliserades. Detta gillades inte.
Där kan vi ha ett av problemen, sprutorna. Eller att det har gått våldsamt till när veterinären skulle klippa klorna, typ tvinga ner hunden på britsen?
Citat:
Jag kan inte klippa klor eller trimma honom själv, jag är för rädd. Likväl att jag själv är rädd för sjukhus. Det är mycket möjligt att detta smittar av sig.
Också ett problem du måste jobba på. Du måste visa hunden att det inte är någon fara med såna saker.
Citat:
Han har dock ätit middag nu vilket är bra. Men han är väldigt kontaktsökande och vill ligga mellan mina ben.
Detta är ju helt normalt med mindre hundar (knähundar).
Om detta var i förrgår så kan det mkt väl gå över om ett par dagar. Hunden glömmer och går vidare, bara du inte påminner den eller visar att något är fel. Hundar lever tack och lov alltid i nuet.