2013-03-20, 13:16
  #1
Medlem
Ja, varför kommer inte nationalismen med anhängare att kunna uppnå något betydligt? Trots att nationalister uppnår stora framgånger i en hel del Vita länder just nu. Svaret är enkelt, nationalister som inte vill ha sin ras och sitt folk bortblandat och utrotat, dem flesta är fast i samma gamla "antirasism" kultur och dess antivita slavmentalitet.

Ser vi på debatter och "konfrontationer" mellan en nationalist vs. antirasist slutar det 99% av fallen på samma sätt, nationalisten blir översvämmad med "rasist/nazist/fascist" anklagelser i stort sett hela tiden. Medan nationalisten försöker med logik få en antivit psykopat att inse varför och hur raser och etniciteter finns och skiljer sig åt, och om dessa ämnen blir det meterlånga inlägg som pågår i all evighet.

Vad är då skillnaden? Den antivita/antirasisten har ett tydligt och lättförstått meddelande för den stora massan, "avviker du, är du kättare" och det duger mer än väl för massorna att hålla sig i ledet än att försöka förstå William Pierces teori om judiskt inflytande o.s.v. Och det är inte sällan då nationalister uppmuntrar användandet av "rasist" som t.ex. nationell.nu, samtidigt som "fråga rasisterna" tråden på flashback är en av de populäraste trådarna för "nationella". Hur förvirrande är inte det, är man "rasist" eller antirasist då? Inte för att fienden bryr sig, man är ändå bara "nazirasse" för dem.

Men det blottar problemet, nationalister och helt enkelt normala, Vita personer saknar en egen, självsäker kultur och tankesätt. Antingen blir det obegripligt med "wall of text" eller rent reaktionärt försöka använda fiendens vapen "rasism", ett av flera ord och termer som fienden äger och kontrollerar.

Det är därför normala Vita män och kvinnor som bryr sig om sitt folk måste framförallt leva och lära en ny kultur och mentalitet, för att forma framtidens samhälle som värnar om Vita. Ett enkelt tankesätt som pekar ut ALLA hot mot Vita, oavsett om det råkar komma från någon icke-Vit Jude eller Somalier eller en antivit, Vit förrädare som Jan Helin.

Vita och normala personer behöver använda mantrat, peka ut motsägelserna och hyckleriet i systemet och etablera en enkel men effektiv och framförallt eget, Vitvänligt tankesätt i massornas mentalitet. Använd mantrat och utveckla en ny kultur för framtidens Vita samhälle!

Rasism är ett kodord för Vit. MångKULTur ett kodord för Folkmord. Antirasist är ett kodord för antivit.

http://www.whitakeronline.org/blog/the-white-mantra/
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2013-03-20 kl. 13:19.
Citera
2013-03-20, 15:03
  #2
Medlem
Sechss avatar
Detta torde vara uppenbart för många, men det tål att upprepas. Om man använder denna metod så blottar man motståndarnas tankar på ett helt nytt plan. Man tillskriver dem ett väldigt negativt attribut som skär igenom deras åsikter och pekar på det som är ont och motsägelsefullt.

Man har inte mycket att tjäna på att slaviskt upprepa mantrat i originalform utan man bör istället forma det och putsa samt maskera det för olika uppbyggnader av argumenten. En grundläggande sak är att aldrig gå med på att använda deras ord och deras begrepp. Kallar de dig för rasist så utbrister du "så säger du bara för att jag är vit". Du ska inte gå med på terminologin för då kommer övervakarna av debatten att se dig som en del av det onda gänget via tillmälena.

Det handlar om psykologi och är anledningen till att vi har ett perverterat samhällsklimat idag. Det finns ett klockrent exempel på YouTube med en liberal jänkare som propagerar för "frihet" och hela den soppan med argument som alltid missgynnar vita. Vet ni vad han gör i videon när han adresserar de nationella som kommenterat hans uppladdningar med mantrat? Man får höra följande: "How can I be anti-white, I have many white friends, I listen to music made by white people, I eat food made by white people, I'm not anti-white..."

Känns det igen? "Jag har många invandrarkompisar, jag lyssnar på arabisk musik och äter afrikansk mat, jag är inte rasist". Att vända på steken har väl aldrig varit mer passande som uttryck. Han försvarar sig, försöker bevisa att han inte är antivit, att han minsann är god. För det vill ju alla vara. Vem behövde förklara sig i nämnt fall? Inte var de några nationella som ställdes till svars i alla fall.

Det är därför mantrat i olika utformningar kan bereda vägen för nationalismen, då det är ett koncept som fokuserar på motsättningarna inom hela antirasismen och förändrar synsätt hos oss som inte är kopplade till någon ideologi, utan mer presumtiv moralisk grund. Om du ställer rätt frågor och trycker på rätt knappar under en debatt så kan du i princip alltid få fram att motståndaren inte bryr sig om att vita försvagas och tynar bort. Deras ideal är viktigare och de förstår inte själva hur sjuka de är.

Kombinera dessa avslöjanden med en terminologi som namnger detta destruktiva beteende och du har en framgångssaga.
Citera
2013-03-20, 18:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Detta torde vara uppenbart för många, men det tål att upprepas. Om man använder denna metod så blottar man motståndarnas tankar på ett helt nytt plan. Man tillskriver dem ett väldigt negativt attribut som skär igenom deras åsikter och pekar på det som är ont och motsägelsefullt.

Man har inte mycket att tjäna på att slaviskt upprepa mantrat i originalform utan man bör istället forma det och putsa samt maskera det för olika uppbyggnader av argumenten. En grundläggande sak är att aldrig gå med på att använda deras ord och deras begrepp. Kallar de dig för rasist så utbrister du "så säger du bara för att jag är vit". Du ska inte gå med på terminologin för då kommer övervakarna av debatten att se dig som en del av det onda gänget via tillmälena.

Det handlar om psykologi och är anledningen till att vi har ett perverterat samhällsklimat idag. Det finns ett klockrent exempel på YouTube med en liberal jänkare som propagerar för "frihet" och hela den soppan med argument som alltid missgynnar vita. Vet ni vad han gör i videon när han adresserar de nationella som kommenterat hans uppladdningar med mantrat? Man får höra följande: "How can I be anti-white, I have many white friends, I listen to music made by white people, I eat food made by white people, I'm not anti-white..."

Känns det igen? "Jag har många invandrarkompisar, jag lyssnar på arabisk musik och äter afrikansk mat, jag är inte rasist". Att vända på steken har väl aldrig varit mer passande som uttryck. Han försvarar sig, försöker bevisa att han inte är antivit, att han minsann är god. För det vill ju alla vara. Vem behövde förklara sig i nämnt fall? Inte var de några nationella som ställdes till svars i alla fall.

Det är därför mantrat i olika utformningar kan bereda vägen för nationalismen, då det är ett koncept som fokuserar på motsättningarna inom hela antirasismen och förändrar synsätt hos oss som inte är kopplade till någon ideologi, utan mer presumtiv moralisk grund. Om du ställer rätt frågor och trycker på rätt knappar under en debatt så kan du i princip alltid få fram att motståndaren inte bryr sig om att vita försvagas och tynar bort. Deras ideal är viktigare och de förstår inte själva hur sjuka de är.

Kombinera dessa avslöjanden med en terminologi som namnger detta destruktiva beteende och du har en framgångssaga.

Helt rätt, det handlar om att tvinga fienden till en ny spelplan/slagfält där man själv har moraliskt övertag, detta är A och O i alla debatter. Antirasisterna kan vara nästan hur svinaktiga som helst så länge dem fortfarande gömmer sig bakom "antirasism" och anklagar Vita för "rasism". Det är också därför antivita alltid försöker vända ämnet till en fråga om "rasism" och provocera folk att erkänna sig som detta, på att så sätt ge antivita ett övertag.

Tyvärr är det ju många nationalister eller i allmänhet, normala Vita människor som går på deras lögnlekar och vågar inte slå igenom med något nytt och bryta ny mark. Dem förstärker antirasisternas kontroll genom att papegoja "rasism" (t.ex. nationell.nu), trots att alla undermedvetet i praktiken vet att "rasism" är Vita personer. Därför är det också "ondska/kättare/rasism" att just förespråka ett homogent område för Vita.

Detta är inte bara nya ord och en ny garderob för samma gamla, dammiga system, utan det är ett nytt tankesätt och framtida samhälle. Istället för att fastna i gyttjan av "dubbeltänk" som Orwell kallade det, så slår man till hårt och konstant i deras akilleshäl - vad deras handlingar egentligen leder till. I detta fallet, antivitt folkmord.

När man väl inser vilka idioter man verkligen har att göra med, som repeterar deras dogma om och om igen utan att veta vad dem gör, likt en guldfisk som bara studsar mot akvariumväggen hela tiden. Då kommer folk att börja per automatik skratta och håna dessa "kejsare utan kläder" och det antivita systemet snubblar på sin egen oförmögenhet att "knyta skorna"(de logiska knytarna är lösa) ordentligt så att säga.

Skönt att det finns fler som förstår mantrats kraft, var inte särskilt många rätt nyligen här på FB känns det som.
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2013-03-20 kl. 19:06.
Citera
2013-03-20, 20:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Det handlar om psykologi och är anledningen till att vi har ett perverterat samhällsklimat idag. Det finns ett klockrent exempel på YouTube med en liberal jänkare som propagerar för "frihet" och hela den soppan med argument som alltid missgynnar vita. Vet ni vad han gör i videon när han adresserar de nationella som kommenterat hans uppladdningar med mantrat? Man får höra följande: "How can I be anti-white, I have many white friends, I listen to music made by white people, I eat food made by white people, I'm not anti-white..."

Känns det igen? "Jag har många invandrarkompisar, jag lyssnar på arabisk musik och äter afrikansk mat, jag är inte rasist". Att vända på steken har väl aldrig varit mer passande som uttryck. Han försvarar sig, försöker bevisa att han inte är antivit, att han minsann är god. För det vill ju alla vara. Vem behövde förklara sig i nämnt fall? Inte var de några nationella som ställdes till svars i alla fall.
Exakt. Det är så UNDERBART skönt när man får dem att börja försvara sig, när man tagit deras metoder och kastat tillbaka på dem själva. Inte deras ord, men deras metoder.

Finns många andra godingar man kan använda, uttryck som "otäckt att du...", t.ex:
"Otäckt att du ger uttryck från sådana antivita extremistiska åsikter"

Andra användbara knep är att få dem till kvinnohatare. Eller att det handlar om baaarn:
"Sådana anti-vita tankegångar som du ger uttryck för leder i slutänden till att kvinnor drabbas, det är mycket obehagligt"

Eller: "du ger legitimitet åt...":
"Den där sortens beteende bidrar till att ge legitimitet åt anti-vit extremism"

Det är bara att analysera valfri svenskfientlig antivit extremist och ta deras bästa trick, som är av en sådan karaktär att de också fungerar åt vårt håll. En del exempel som EJ fungerar är: "konspirationsteori" - därför att vi just kämpar mot en konspiratorisk makt (som kontrollerar både media och banker till 99%) - eller "rasist". "Rasist" KAN ibland användas som övergångsord om man vill gå över till mantrat och antivit, men den får ABSOLUT INTE bli slutmålet. Slutmålet MÅSTE vara att lansera och använda ordet antivit. Notera att bästa sättet att introducera ordet antivit är snabbt och i förbifarten, i början av ett uttalande.

Ett annat debattknep är att första gången man deltar i en diskussion INTE försöka vinna den, utan medvetet förlora, men introducera sin terminologi och sitt tankesätt, men också se till att förlusten är mer av ett frivilligt givande av sista ordet till motståndaren. Många blir nämligen rädda när de inte kan argumentera för etablissemangets vansinne - får de "vinna" så har de tid på sig att smälta det du sagt. Först i diskussion två i samma sällskap kör man över dem totalt.

Ett annat viktigt knep är att bemästra provokationer. Vägrar motståndaren att ta en debatt, så får man provocera/utmanövrera honom/henne till debatt. Där är Bob Whitakers "you're there to make a point, not to argue", en strålande metodik. Du går in i en diskussion utan att förvänta dig eller behöva dra den vidare till att bli en debatt, och går iväg. OM det blir en debatt, så kan du ta den om du har lust. Men ännu effektivare är oftast att visa "jag behöver inte vinna en debatt eller försvara min åsikt - den är totalt legitim - det är DU som behöver försvara din åsikt".
Citera
2013-03-20, 21:16
  #5
Medlem
Ahrkantoss avatar
Mantrat är falsk flagg och kontrollerad opposition. Självklart kommer de troende mantramanerna att hävda det inte stämmer. Det bästa man kan göra är att strunta i skojarna. Det är lika meningslöst diskutera med dem på nätet som det är att diskutera med Jehovas vittnen när de knackar på dörren.
Citera
2013-03-20, 23:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Mantrat är falsk flagg och kontrollerad opposition. Självklart kommer de troende mantramanerna att hävda det inte stämmer. Det bästa man kan göra är att strunta i skojarna. Det är lika meningslöst diskutera med dem på nätet som det är att diskutera med Jehovas vittnen när de knackar på dörren.

Falsk och kontrollerad hur exakt? Självklart kommer det ifrågasättas om inget annat än luft backar påståendet.

Du låter ju nästan litet sårad, stör mantrat din debatthobby eller något?

Och den som tror att dess funktion är misslyckad kan ju fråga sig hur de som spammat "rasist" dag in och ut fått så mycket makt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Salami_tactics
Citera
2013-03-21, 00:25
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Mantrat är falsk flagg och kontrollerad opposition. Självklart kommer de troende mantramanerna att hävda det inte stämmer. Det bästa man kan göra är att strunta i skojarna. Det är lika meningslöst diskutera med dem på nätet som det är att diskutera med Jehovas vittnen när de knackar på dörren.
Instämmer, kontrollerad opposition som går ut på att spela inom deras regler. Sektbeteendet där man ska indoktrinera sig själv till att kalla folk för anti-vita (på samma sätt mentalt svaga indoktrinerade människor eller kulturmarxister använder det) så fort dom kallar en rasist, tills dom lär sig att dom är onda anti-vita. Hela poängen med det där är för det första att man måste vara i socialt överläge, för att kunna bestämma vad folk ska tycka är rätt eller fel, och frysa ut de som inte tycker så, det är en social grej som handlar om gruppdynamik där folk reagerar efter vad auktoriteten/de som är högst i samhället tycker, och de som säger emot det tas därför inte på allvar även om dom har logiskt rätt. Ska man ändra på vad folk tycker måste man först vara en stor auktoritet. Därför går det INTE att ändra folks åsikter med mantran även om dom stämmer, eftersom folket bara följer de som äger deras värld, oavsett vad dom säger. Tror man på allvar att man ska kunna få folk att ändra åsikt genom att säga en sak tillräckligt många gånger, bör man fundera på om man är socialt handikappad.

Finns dock vissa poänger i den grejen bland vissa videor som gjorts, dvs. att göra folk medvetna om sina egna motsägelser, men den där mantraskiten är åt helvete sektbeteende, som leder till att dom bara står stilla.
__________________
Senast redigerad av Mesomorph- 2013-03-21 kl. 00:36.
Citera
2013-03-21, 00:46
  #8
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Falsk och kontrollerad hur exakt? Självklart kommer det ifrågasättas om inget annat än luft backar påståendet.

Du låter ju nästan litet sårad, stör mantrat din debatthobby eller något?

Och den som tror att dess funktion är misslyckad kan ju fråga sig hur de som spammat "rasist" dag in och ut fått så mycket makt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Salami_tactics

Detta är endast för läsarnas skull.

Du är ett mantrahjon. Jag vet hur man förvandlar idioter till mantrahjon. Problemet är inte om mantramanin fungerar eller inte. Uppenbart fungerar den för annars skulle inte du och många andra spendera så mycket tid åt att sprida mantran. Allting är inte vad det ser ut att vara däremot.

Mantramanin kommer inte att rädda vårt folk. Mantramanin kommer att förvandla övertygade och aktiva nationalister till mantraspammande mongon. Det är också precis det som den gör. Sedan börjar ni mantraspammande mongon förklara för andra nationalister varför allting annat än att vara ett mantraspammande mongo är betydelselöst. Och på den vägen sprider det sig.

Samtidigt tror ni mantraspammande mongon att ni minsann använder er av moderna och effektiva metoder. Och det är visserligen sant. Men problemet är att ni använder det på fel sätt. Mantramanin är den psykologiska krigföringens motsvarighet till när några djungelrebeller hittar en "kvarglömd" låda granater. Problemet är bara att granaterna är inställda på att explodera i handen på rebellerna. Samma sak med mantramanin. Den är inte riktad mot våra motståndare. Den är riktad mot de egna leden.



R3kyl, Sechs och Truth1337 är alla mantrahjon. Och troligtvis känner de också varandra. Ser ut som att de använder sig av en av deras klassiker, nämligen taktiken att låtsasdebattera eller diskutera med varandra. För den oinsatte läsaren som endast läser tråden utan att tänka på vilka som diskuterar så ser det ut som en helt vanlig diskussion. Problemet är att det endast är ett riggat skådespel.

Undra vem som startat den här tråden:
http://www.whitakeronline.org/blog/topic/strategy-to-recruit-from-nationalists-and-scare-journalists/


Citat:
Ursprungligen postat av Mediakrig
As not many of you do not know, the NATO agreement contains two parts, where one is very well know, while the other is far less known.

The one everybody knows about, that NATO is an anti-totalitarian mutual defense pact. What is less known, is that NATO members also have a duty to fight totalitarian movements within their own borders. This is not classified information, and it is openly taught at war academies in NATO countries, but it is just not talked or written about.
Nazism and Communism was defined as totalitarian from day one, so they were targeted for infiltration and destruction, and each time they rise above minuscule public support, they get targeted once again. This part IS classified, but it is well known among the press and among the nationalists.
Nobody connects the two open secrets though, so the neo-nazis seems to think that ZOG is real, and the press just don’t write about it, or writes about Gladio being a right wing CIA secret services conspiracy outside political control.
To take the nationalists or neo-Nazis first. These people know they are infiltrated, and that they might be set up for crimes. They also experience harassment from secret services and that the media never reports their side of the story. Most of the people that join them are young idealists, because the neo-Nazis looks like the only ones that seem to do something, in order to stop the genocide of our people that the see with their own eyes.
What these idealists don’t know, is that what they do is hopeless, because they are defined as totalitarian, and that the government is bound to keep them down, even if they agree with most of what they say.
This is the major reason I joined BUGS, because there is no way BUGS are going to be classified as totalitarian, so for the first time in my life, I saw something that might work. Because BUGS is not an institution or organization, nor do we have a hierarchy, it is impossible to claim that we in reality are hidden totalitarian neo-Nazis.
If we can only get this information across to the nationalists and neo-nazis, we might get many members to drop the Hitler worship, and join our battle to save White people, by doing something that work, and most importantly, will not be shut down if it grows.
I have tried to get nationalists hooked on the mantra, by posting it and explaining why it works, but I have not yet tried to explain to them why neo-Nazism is hopeless in the west. I’ll do it though, unless somebody gives me any arguments for why I should not.


The journalists and the media.
Something that is not well known about journalists, but not a secret, is that some of them are soldiers in a potential conflict, where they if mobilized, become workers for the information ministry.

In a conflict it is important that the information on what the population should do, comes from faces the public knows, so some journalists are picked out or apply to a war-college course, where they become privileged to classified information on NATO and how their country is meant to work in a crisis.

These courses are naturally high status for journalists, and although the public don’t know who these journalists are, their colleges know. The result is that both groups of journalists gets to understand that there is stuff that they are not supposed to know about, and if they know, they are not supposed to talk about it. Even the ones that are picked out, understands that some are picked out further, and that these gets access to even higher classification levels.

I don’t know anything on how the system really works, and I don’t think it is important. What is important, is that the system is on a need to know basis, so no matter how high a journalist are, they know that they will never get the whole picture. It is also important that they are taught, just like the officers, about NATO’s anti-totalitarian mission home and abroad.

As long as this system exists, the ones that are declared as totalitarian will never be given a fair representation in the press, and this is where I think we can scare some journalists, by creating an impression that BUGS is a highly classified NATO project along the lines of Gladio, that is fighting the totalitarian tendencies in the press and political parties.

After all, what can be more totalitarian than exterminating the white populations in NATO countries, by blending them out of existence by importing non-whites, and forcing them to integrate and assimilate?

So even IF the mantra is not a part of some secret anti-totalitarian project, the more intelligent of the journalists might very well think one exists, and decide that it would be unwise for their own career to oppose us, if they are given hints that they are supporting totalitarianism if they ban or write unfavorable against us.

Don’t get me wrong here, I am not against NATO’s anti-totalitarian mission, or that it was wrong to destroy communist support with dirty means in western countries, what really pisses me off, is that there are no Gladio project targeting the totalitarian media-regime we are living with today. It really should exist, as the present totalitarian multiCult is even worse than the communists they fought during the cold war.

So what I suggest we can do, is that when we are banned from newspapers for posting the mantra, we send them a mail explaining that we are fighting genocide, and that the ones that oppose us in the media might become scapegoats, when the oppressive system falls, just like communism did.

You then post the mantra, and after that you explain that it is not a threat, as only conspiracy nutters think that NATO members are under some obligation to fight totalitarianism in their own countries, and that it is only the real crazy ones that think covert psychological warfare had anything to do with exposing the internal contradictions that brought down communism.

I don’t think it will work, but it might get journalists to talk about the genocide of white people, totalitarianism and censorship, and it might help in them not thinking about us as Nazis that they need to suppress.

Citat:
Ursprungligen postat av Mediakrig
I will try to explain to the “neo-nazis” why their fight is futile then. I’ll let you know how it went.

Kollar man igenom er inläggshistorik också så kommer man att se ett mönster. Nämligen hur ni gång på gång demoraliserar nationalister och försöker att värva dessa till er nätsekt. Och vad är denna trådstart om inte ett klassiskt exempel på hur ni ska förklara för nationalister hur värdelös deras kamp är?



Förresten om någon är intresserad av journalisternas "hemliga" utbildning finns den säkert att finna här: https://www.msb.se
Citera
2013-03-21, 00:49
  #9
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Instämmer, kontrollerad opposition som går ut på att spela inom deras regler. Sektbeteendet där man ska indoktrinera sig själv till att kalla folk för anti-vita (på samma sätt mentalt svaga indoktrinerade människor eller kulturmarxister använder det) så fort dom kallar en rasist, tills dom lär sig att dom är onda anti-vita. Hela poängen med det där är för det första att man måste vara i socialt överläge, för att kunna bestämma vad folk ska tycka är rätt eller fel, och frysa ut de som inte tycker så, det är en social grej som handlar om gruppdynamik där folk reagerar efter vad auktoriteten/de som är högst i samhället tycker, och de som säger emot det tas därför inte på allvar även om dom har logiskt rätt. Ska man ändra på vad folk tycker måste man först vara en stor auktoritet. Därför går det INTE att ändra folks åsikter med mantran även om dom stämmer, eftersom folket bara följer de som äger deras värld, oavsett vad dom säger. Tror man på allvar att man ska kunna få folk att ändra åsikt genom att säga en sak tillräckligt många gånger, bör man fundera på om man är socialt handikappad.

Finns dock vissa poänger i den grejen bland vissa videor som gjorts, dvs. att göra folk medvetna om sina egna motsägelser, men den där mantraskiten är åt helvete sektbeteende, som leder till att dom bara står stilla.

Visst är det så! Trevligt att fler genomskådat dessa knasbollar.
Citera
2013-03-21, 01:05
  #10
Moderator
MrFishboys avatar
Själv är jag av den uppfattningen att allt som fungerar är värt att använda...

Den här debatten känns som en fortsättning på den gamla debatten om gatukamp kontra intellektuell kamp..

Om vissa behöver ett enkelt mantra som funkar för dem, kör på det, finns det andra som behöver en djupare mer intellektuell prägel, kör på det. Det vi alla är behov av är resultat, vi behöver skapa en bestående förändring oavsett om det sker genom slagord/slogans eller ett vidare resonemang. Skulle vara skönt om "det stora slaget i ankdammen" kunde få ett slut, så att tid, energi och resurser kunde läggas där de behövs.
Citera
2013-03-21, 01:25
  #11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Själv är jag av den uppfattningen att allt som fungerar är värt att använda...

Den här debatten känns som en fortsättning på den gamla debatten om gatukamp kontra intellektuell kamp..

Om vissa behöver ett enkelt mantra som funkar för dem, kör på det, finns det andra som behöver en djupare mer intellektuell prägel, kör på det. Det vi alla är behov av är resultat, vi behöver skapa en bestående förändring oavsett om det sker genom slagord/slogans eller ett vidare resonemang. Skulle vara skönt om "det stora slaget i ankdammen" kunde få ett slut, så att tid, energi och resurser kunde läggas där de behövs.
Problemet är att det dom sysslar med går ut på att förstöra kärnan i det vi håller på med, och ersätta med nån hjärndöd låtsasnationalism, som går ut på att det är vår mänskliga rättighet att få existera som folk enligt FN, och all djupare ideologi, samt strävan efter att vårt folk åter ska få makten (från juden) ses som neo-nazi nonsens. Mantrajonen är som samhällets övriga indoktrinerade konsumenter, enda skillnaden är att dom är indoktrinerade till att vita ska få existera, samtidigt som dom fortsätter följa de högsta auktoriteterna,(FN i exemplet som är dagens motsvarighet till kyrkan och gud), för enligt dom handlar det bara om att vara så mycket som möjligt av det som anses normalt i den värld vi lever i. Kanske finns det judiska intressen att skapa mer homogenitet och ordning (framtida fungerande samhälle) iallafall skapa det senare i framtiden, när vita folk är ännu mer splittrade, rasblandade och lydiga än idag. Blir en förutsättning för ett fungerande samhälle att de som tillhör vår ras idag som inte kommer vara så ljusa i framtiden, får leva åtskilt från de som är av mörkare ras, om dom ska kunna ha någonting att parasitera på överhuvudtaget.
__________________
Senast redigerad av Mesomorph- 2013-03-21 kl. 01:49.
Citera
2013-03-21, 01:40
  #12
Medlem
Sechss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Instämmer, kontrollerad opposition som går ut på att spela inom deras regler. Sektbeteendet där man ska indoktrinera sig själv till att kalla folk för anti-vita (på samma sätt mentalt svaga indoktrinerade människor eller kulturmarxister använder det) så fort dom kallar en rasist, tills dom lär sig att dom är onda anti-vita. Hela poängen med det där är för det första att man måste vara i socialt överläge, för att kunna bestämma vad folk ska tycka är rätt eller fel, och frysa ut de som inte tycker så, det är en social grej som handlar om gruppdynamik där folk reagerar efter vad auktoriteten/de som är högst i samhället tycker, och de som säger emot det tas därför inte på allvar även om dom har logiskt rätt. Ska man ändra på vad folk tycker måste man först vara en stor auktoritet. Därför går det INTE att ändra folks åsikter med mantran även om dom stämmer, eftersom folket bara följer de som äger deras värld, oavsett vad dom säger. Tror man på allvar att man ska kunna få folk att ändra åsikt genom att säga en sak tillräckligt många gånger, bör man fundera på om man är socialt handikappad.

Finns dock vissa poänger i den grejen bland vissa videor som gjorts, dvs. att göra folk medvetna om sina egna motsägelser, men den där mantraskiten är åt helvete sektbeteende, som leder till att dom bara står stilla.
Jag tror inte riktigt att du ger en klar bild över det hela. Det stämmer väl självklart att ett system med en till synes orubblig hållning kan vara svårt att ändra på. Formuleringarna som ligger till grund för antivit har inte samma premisser som de som ligger till grund för rasist. Det handlar om att ge vita civilisationer ett värde och sedan påpeka att antirasismen och all övrig hets i periferin alltid motsätter sig vit homogenitet, direkt eller indirekt.

Det är lite som en gällande lag att självhat är normalt i väst. Det har ju inte alltid varit så, annars hade vi inte varit där vi är idag. Men man ska komma ihåg att detta inte är cementerat, det är snickesnack att folk enbart lyssnar på auktoriteten.

Menar du regeringen eller medieapparaten med "högst i samhället"? Tycker du att de är förtroendeingivande i allmänhet? Sett regeringens mytsida om invandring? Nivån är så låg att man baxnar.

Alla ideologier började någonstans. Kommunismen föddes väl med ett fåtal anhängare precis som alla nya ideologier. Om de nu även hade vissa ord som de skapade som en offensiv, typ rasist, så faller ju pusselbitarna på plats. Det är så folk fungerar helt enkelt, själva terminologin drev in ideologin. De behövde inte vinna en debatt, de hade orden. Politiken och samhällsförändringen är väl långt ifrån enhälligt rationell och baserad på logiska tankar. Det är väl snarare alltid tvärtom.

Du verkar argumentera mot något vars framgångsexempel redan är bevisat i dagens samhälle. Fast nu är udden annorlunda riktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in