Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Bra! Det bättre än att sitta bitter på Flashback och pissa i folks flingor för att ingen annan verkar fatta grejen. Börja producera bättre floskler, är de bra nog så kommer naturligtvis mantragänget att snappa upp dem. Själv är jag rätt dålig på säljsnack så jag överlämnar gärna den biten till forumets mer tränade pennor.
Vad jag försöker säga är att teori är en sak men det krävs nån form av praktik för att bekräfta teoriernas giltighet och denna praktik lyser med sin frånvaro iom att "mantramongona" äger kommentarsfälten idag. De kommer inte att förkasta SD för att slippa stämpeln "idiot", snarare blir det tvärtom. Jag ser redan idag hur ett och annat "nassesvin" slinker igenom bland kommentarerna på Avpixlat och Fria Tider när just det klientelet borde vara de som är mest mottagliga för vårt budskap.
Sportbladet är annars en kul referens. Mitt lag hade 43.000 besökare på sin premiärmatch, hur många tog del av SvP's budskap i Jönköping? Det om något borde säga en del om hur allmänheten prioriterar?
Vad jag försöker säga är att teori är en sak men det krävs nån form av praktik för att bekräfta teoriernas giltighet och denna praktik lyser med sin frånvaro iom att "mantramongona" äger kommentarsfälten idag. De kommer inte att förkasta SD för att slippa stämpeln "idiot", snarare blir det tvärtom. Jag ser redan idag hur ett och annat "nassesvin" slinker igenom bland kommentarerna på Avpixlat och Fria Tider när just det klientelet borde vara de som är mest mottagliga för vårt budskap.
Sportbladet är annars en kul referens. Mitt lag hade 43.000 besökare på sin premiärmatch, hur många tog del av SvP's budskap i Jönköping? Det om något borde säga en del om hur allmänheten prioriterar?
Visst är det så. Mantramongona är ungefär som SD för riktiga nationalister. Ingadera tål att synas vid sömmarna, och båda kan uppfattas som meningslösa sidospår/säkerhetsventiler, men det man får göra är ju att man själv organisera sig och erbjuda ett bättre alternativ. Fast klaga och kritisera ska man ju naturligtvis också ha rätt attgöra, men det gäller ju att man inte fastnar där utan att man kanaliserar energin till någonting konstruktivt. SvP tycker jag sköter den avvägningen på ett mycket bra sätt, även om SD för tillfället verkligen ber om det med sitt sjuka beteende.
Men allt är absolut inte doom and gloom, vi ser lovande tecken ute i Europa och i Sverige. Det börjar spricka upp så smått, och vi vet att politikerföraktet hos svenskarna är rekordstort och att fler och fler söker sig till alternativa medier (och forum).
En intressant fråga man kan ställa sig själv: hade det egentligen varit bättre om SD faktiskt visat sig göra någon skillnadd sedan inträdet, och invandringen istället, säg, halverats? Det hade ju kunnat invagga stora delar av väljarkåren i en falsk säkerhet och i villfarelsen att "nu jävlar tas faktistkt krafttag mot den misslyckade invandringspolitiken, nu kommer vi äntligen ha resurser över för att kunna bryta segregationen".
Säg att nivåerna skulle sänkas till 35 000 efter ytterligare framgångar 2014, och att det ytterligare sänktes till 20 000 2018, för att stanna däromkring under 2022. Den demografiska effekten under dessa 12 år hade ju fortfarande varit katastrofala för Sverige, med dessa nya invällare + framförallt nuvarande nativiteten, och det hade skickat den felaktiga signalen att det nuvarande politiska systemet ändå har någon slags legitimitet och att den faktiskt i någon mån rättar sig efter folkviljan. Så på det sättet kan de senaste årens toppnoteringar och den otvetydiga antidemokratiska markeringen från regeringen (påhejad av resten av riksdagen) verkligen fungera till våran fördel, och som kan fungera som en radikaliserande katalysator då det väl smäller till på riktigt. SDs nolltolerans-fjanterier och allmänt principlösa beteende hjälper också till. Det är bara positivt att de visar sina sanna färger.
Så när väl tiden kommer, och det krisar till ordentligt även för det slumrande svenska folket, så kommer inte sammanfattningen av de senaste 40 årens demografiska attack ses på med blida ögon. Det kommer inte finnas några som helst förmildrande omständigheter att peka på, och med det kommer skygglappen falla av för väldigt många, som äntlingen kommer att greppa vad det handlat om från första början. På det viset kommer det inpräntade stigmat kring repatriering också lätt gå att blåsa bort.
Det rasslade till ordentligt för Gyllene gryning som på bara två år i Grekland gick från periferin till att nu ha över 15% i de senaste valundersökningarna. Och de växer större för var dag. Ingenting är omöjligt.
__________________
Senast redigerad av elmanoo 2013-05-12 kl. 22:46.
Senast redigerad av elmanoo 2013-05-12 kl. 22:46.
'