2013-04-24, 20:34
  #793
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Finns det någon som äger ett par connaughts i chestnut som kan lägga upp några bilder i kombination med chinos/jeans?

Tack på förhand!
Har en ganska dålig bild på ett par med bomullsbyxor från Incotex. De kan nog kallas chinos med lite vilja.

http://www.imageshack.com/photo/my-images/849/imagewmgl.jpg/
Citera
2013-04-24, 21:28
  #794
Medlem
hellbringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Har en ganska dålig bild på ett par med bomullsbyxor från Incotex. De kan nog kallas chinos med lite vilja.

http://www.imageshack.com/photo/my-images/849/imagewmgl.jpg/

Tack för bilden!

Jag är lite rädd över att den kommer se för gubbig ut för mig (är runt 20), eller så är det något jag fått i bakhuvudet.

Finns connaught i en mörkare brun nyans? Skulle svarta sådana bli för mycket (formellt) med chinos?
Citera
2013-04-24, 21:34
  #795
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Tack för bilden!

Jag är lite rädd över att den kommer se för gubbig ut för mig (är runt 20), eller så är det något jag fått i bakhuvudet.

Finns connaught i en mörkare brun nyans? Skulle svarta sådana bli för mycket (formellt) med chinos?
Du kan alltid modifiera dem med kräm.

Om det är någon tröst så går många jämnåriga nu runt i oxford cap toes av skräpkvalitet. Det är till och med modernt. Och de där typerna går knappast i mollskinn eller ullbyxor.

Om det är ytterligare en tröst fick jag för bara någon vecka sedan dambesök efter en utekväll, mycket tack vare mina skor.
Citera
2013-04-24, 21:49
  #796
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Tack för bilden!

Jag är lite rädd över att den kommer se för gubbig ut för mig (är runt 20), eller så är det något jag fått i bakhuvudet.

Finns connaught i en mörkare brun nyans? Skulle svarta sådana bli för mycket (formellt) med chinos?

Snack. För det första ska du ha kläder du trivs i och för det andra kommer inte skorna göra att du ser "gubbig" ut. Har du klassiska välsittande kläder i ett lite modernare snitt och trivs i det kommer det bli hur bra som helst. Skorna kommer att vara pricken över i:et
Citera
2013-04-24, 21:49
  #797
Medlem
Antonio.s avatar
Ett problem som uppstått en antal ggr för mig, är att gummidelen av hälen(som väl finns på alla CJ:s modeller exempelvis) börjar lossna lossna. Detta har skett relativt snabbt, kanske 3-4 månader efter att skorna börjat användas i det senaste fallet(Skulle uppskatta att det här rör sig om max 2-3 användningar i veckan grovt räknat)

Min fråga är först ifall detta beror på min gångstil, eller om det helt enkelt är något man får räkna med. Utöver detta undrar jag vad det kan tänkas att kosta att åtgärda, i det skede att "gummidelen" precis börjat lossna, hela klacken lär man väl knappast behöva byta ut?
Citera
2013-04-24, 22:08
  #798
Medlem
Dr.Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Dagens ögonblicksbild: C&J Finsbury, på ett underlag som många säkert känner igen...
Schyssta, kul att det börja dyka upp fler och fler vardagsbilder här i tråden! Slänger med en dagens jag med bara för att bilderna är tagna på samma ställe som din (till 99.9% säkerhet): C&J Westbourne

Byxorna är egentligen mörkblå.
Citera
2013-04-24, 22:12
  #799
Medlem
hellbringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Du kan alltid modifiera dem med kräm.

Om det är någon tröst så går många jämnåriga nu runt i oxford cap toes av skräpkvalitet. Det är till och med modernt. Och de där typerna går knappast i mollskinn eller ullbyxor.

Om det är ytterligare en tröst fick jag för bara någon vecka sedan dambesök efter en utekväll, mycket tack vare mina skor.

Det där var tillräckligt med tröst för att övertyga mig! Tack Gurkan!

Kommer nog inte använda de i skolan (gymnasium) då jag ej sett en enda kotte (elev) bära lite mer "vettiga" skor. Nej, här är det billig, vita sneakers som gäller! Helst ska de inte kosta mer än 300:- på Stadium (fyfan vad jag hatar de där vita Niké/Adidas/Puma sneakersen). Lärarna är inte fläckfria heller, vår IT-tekniker går runt med ett par svarta, gamla, (extremt) slitna derbys varje dag.

Tänkte köpa skorna genom Pediwear och spara en tusing, får nog ta mig till en butik och prova dem och sedan ljuga om att jag ogillade dem så jag kan ta mig därifrån. Skäms verkligen att göra så för att sedan beställa genom nätet.
Citera
2013-04-24, 23:10
  #800
Medlem
Quattroportes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Däremot var skorna en utmärkt orderkvalificerare och ett bra samtalsämne de första fem minuterna eller så.

Haha, var det damen som kommenterade skorna och du som hakade på eller var skorna en icebreaker från din sida?
Citera
2013-04-24, 23:24
  #801
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quattroporte
Haha, var det damen som kommenterade skorna och du som hakade på eller var skorna en icebreaker från din sida?
Vi vet ju alla vad ett par välputsade skor kan användas till.

Apropå det där med norvegese, Meermin slängde just upp ett ganska intressant exempel på sin twitter: https://twitter.com/MeerminMallorca/status/327170038731776000/photo/1

Inget för svaga hjärtan.
Citera
2013-04-25, 00:50
  #802
Medlem
Evocations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Finns det någon som äger ett par connaughts i chestnut som kan lägga upp några bilder i kombination med chinos/jeans?

Tack på förhand!

Köpte mina första C&J nyligen. Målet var att hitta en oxford som gick att ha till både jeans/chinos och kostym. Valet föll på Edgware, som jag tycker är roligare och snyggare till jeans än vad en connaught är. De är även mörkare, något som jag såg att du frågade efter.

Har tyvärr inga bra bilder in action, men har en med kass kvalitet som jag tog när jag provade skorna hemma.

http://tinypic.com/r/2n1vxpj/4

Länk till skorna
http://www.crockettandjones.com/Product/Edgware-Darkbrown
Citera
2013-04-25, 01:37
  #803
Medlem
hellbringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evocation
Köpte mina första C&J nyligen. Målet var att hitta en oxford som gick att ha till både jeans/chinos och kostym. Valet föll på Edgware, som jag tycker är roligare och snyggare till jeans än vad en connaught är. De är även mörkare, något som jag såg att du frågade efter.

Har tyvärr inga bra bilder in action, men har en med kass kvalitet som jag tog när jag provade skorna hemma.

http://tinypic.com/r/2n1vxpj/4

Länk till skorna
http://www.crockettandjones.com/Product/Edgware-Darkbrown

Riktigt snygga skor! Vill helst ha en utan brougemönster nu i början, men i framtiden är det högst aktuellt! Om Connaught fanns i den färgen skulle det vara helt perfekt, men tyvärr verkar det inte som att den finns.

EDIT: Gick in på Pediwear och såg att Connaughten inte fanns i lager. Vad ligger leveranstiden på rent generellt när man beställer från dem utan att de har produkten hemma?
__________________
Senast redigerad av hellbringer 2013-04-25 kl. 02:30.
Citera
2013-04-25, 06:58
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Kommer nog inte använda de i skolan (gymnasium) då jag ej sett en enda kotte (elev) bära lite mer "vettiga" skor.
Jaha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in