2015-02-15, 02:44
Medlem
ShogunAssasins avatar
Trådstart sammanfogad.

/Moderator
Citera
2015-02-15, 21:18
Medlem
Bartender1s avatar
Gillar burgundy färg så jävla mycket, men äger bara bruna skor just nu.

Är det någon vidare idé att applicera konjak saphir skokräm för att få det mot en lite rödbruna färg?

Kommer köpa mig ett par burgundy skor i framtiden också. Ett par CJ westbourne.
Citera
2015-02-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Gillar burgundy färg så jävla mycket, men äger bara bruna skor just nu.

Är det någon vidare idé att applicera konjak saphir skokräm för att få det mot en lite rödbruna färg?

Kommer köpa mig ett par burgundy skor i framtiden också. Ett par CJ westbourne.
Saphir MdO Cognac är den näst ljusaste kulören i MdO-serien och absolut inte röd på det sättet som du önskar, vill du ha rött är det hermès, burgundy eller mahogany som gäller. Det är dock inga målarfärger vi talar om så effekten kommer vara ganska mild hur du än gör.

Här kan du se kulörerna: Shoegazing forum.
Citera
2015-02-15, 21:49
Medlem
Sapphiruss avatar
Om det är mörkbruna fungerar Burgundy bra, speciellt eftersom Saphirs mörkbruna nästan är svart. Det funkar alltså bra att ersätta Havana med Burgundy.
Citera
2015-02-15, 22:06
Medlem
Bartender1s avatar
Tack för svaret Zarkov och sapphirus.

Självklart var det mot burgundy jag ville ha färgen. Skall köpa ett par Carmina dress shoe dark brown imorgon. Begagnade, och tänkte försöka få dom mot burgundy färgen med lite svart vax på tårna. Men vi får se när jag har fått skorna först, kanske är riktigt nöjd med den bruna färgen.
Citera
2015-02-15, 23:05
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Tack för svaret Zarkov och sapphirus.

Självklart var det mot burgundy jag ville ha färgen. Skall köpa ett par Carmina dress shoe dark brown imorgon. Begagnade, och tänkte försöka få dom mot burgundy färgen med lite svart vax på tårna. Men vi får se när jag har fått skorna först, kanske är riktigt nöjd med den bruna färgen.
Det här begriper jag inte. Hade du tänkt att få ett par mörkbruna skor att dra mot det vinröda genom att applicera svart skokräm på tån?
Det du kan göra är att strippa skorna med kemiskt ren bensin, sedan lägga på en kräm med röd ton, t.ex. Crème 1925 i burgundy, eller en först en starkare röd färg (t.ex. Hermès red) och mörkbrun kräm ovanpå det, för ett rödbrunt skimmer.
Citera
2015-02-15, 23:08
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Det här begriper jag inte. Hade du tänkt att få ett par mörkbruna skor att dra mot det vinröda genom att applicera svart skokräm på tån?
Det du kan göra är att strippa skorna med kemiskt ren bensin, sedan lägga på en kräm med röd ton, t.ex. Crème 1925 i burgundy, eller en först en starkare röd färg (t.ex. Hermès red) och mörkbrun kräm ovanpå det, för ett rödbrunt skimmer.

Märkte att jag missade ett komma tecken, menade "ska försöka få det mot burgundy färgen, med lite svart vax på tårna." Alltså att jag applicerar burgundy skokräm, samt lägger på svart vax eftersom det är otroligt snyggt med burnish effekt.
Citera
2015-02-15, 23:40
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Märkte att jag missade ett komma tecken, menade "ska försöka få det mot burgundy färgen, med lite svart vax på tårna." Alltså att jag applicerar burgundy skokräm, samt lägger på svart vax eftersom det är otroligt snyggt med burnish effekt.

tvätta skon med galltvål, lägg på mahogny eller hermés red såsom Shogun föreslår. Lägg på krämen innan du lägger på renovateuren. Ta en klick svart på tån. Burgundy-färgen kommer du inte särskilt långt med.

Jag stripppade toe capen på min AS Moore med kemisk ren bensin och la på svart kräm, blev skitsnyggt.
Citera
2015-02-16, 08:10
Medlem
Vilken färg från Saphir kör jag på dessa skor?

Tänkte lägga en beställning på Pediwear, just nu består kundkorgen av Renovateur, samt 1925 och Pate i mellanbrun. I skolådan finns enbart två stora borstar och en putsduk än så länge.
Citera
2015-02-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dustof
Vilken färg från Saphir kör jag på dessa skor?

Tänkte lägga en beställning på Pediwear, just nu består kundkorgen av Renovateur, samt 1925 och Pate i mellanbrun. I skolådan finns enbart två stora borstar och en putsduk än så länge.
De där är rätt mycket mörkare än vad de ser ut på bilden, jag använder mahogny och Havana till mina. Mahogny är lite rödare och Havana är lite mörkare än skorna. Någon av dessa och mellanbrun (som är lite ljusare än skorna) är en bra kombo. Skulle jag bara valt en hade jag tagit mahogny.
Citera
2015-02-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
De där är rätt mycket mörkare än vad de ser ut på bilden, jag använder mahogny och Havana till mina. Mahogny är lite rödare och Havana är lite mörkare än skorna. Någon av dessa och mellanbrun (som är lite ljusare än skorna) är en bra kombo. Skulle jag bara valt en hade jag tagit mahogny.

Tack för svar, då blir det en kombo av mellanbrun och Mahogny.
Citera
2015-02-16, 10:22
Medlem
Pörrs avatar
Flyttat inlägg om skoblock hit: (FB) Tråden om skoblock (utbruten tråd /Mod)

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in