Citat:
Ursprungligen postat av
MrRedondo
Hur står sig Yanko jämfört med t.ex Loake, eller är det mer värt att gå på Carminas modeller istället? Vad säger ni inbitna. Vilka är mest "bang for the buck"?
http://www.shoegazing.se/2014/10/05/recension-yanko-rawley-cuero/
Citat:
Sammanfattning
Yanko gör riktigt bra skor till ett attraktivt pris, där man helt enkelt får väldigt mycket för pengarna. Att det i Sverige än så länge finns ett rätt litet utbud av modeller hos Skolyx, vägs upp av att de har en bra och billig MTO-tjänst.
Folk vill alltid att man ska jämföra mellan olika tillverkare, vilket är svårt då det finns så många olika parametrar att ta hänsyn till. Om jag ändå ska göra det lite förenklat så brukar jag säga att jag tycker att Carmina och Crockett & Jones Benchgrade är på ungefär samma nivå kvalitetsmässigt (lite olika styrkor och svagheter, grovt generaliserat har C&J lite simplare konstruktionsmässigt men kanske lite högre nivå på ovanlädret), och faktiskt är det så att jag har svårt att, i alla fall nu så här efter ganska kort användning av recensionsexen, säga att det är någon större skillnad mellan Yanko och de två nämnda tillverkarna. Särskilt nu när Skolyx har den prissättning de har, så skulle jag ranka Yanko som något av det mest prisvärda som finns på marknaden just nu.
Och det här skrev Jesper i höstas, långt innan Loake höjde sina priser. Med kronans försvagning är det inte heller speciellt stor besparing att köpa dem från England, Pediwear tar £209 GBP (2700 kr) för ett par Aldwych, de svenska näthandlarna ligger väl runt 2900 kr.