Citat:
Ursprungligen postat av
Brogueman
Har man sagt A får man säga B. Det där lät ju riktigt intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
dauit
Det vore uppskattat
Angående GC, som Brogueman skrev, om du berättar A måste du berätta B.
Förslagsvis som ett blogginlägg.
Här är Connoisseur-artikeln (utan bildsidorna):
http://imgur.com/a/hMy3t
Cleverley har flera tveksamheter kring sig genom åren, som när de påstod att deras topp-RTW-linje Anthony Cleverley var handrandsydda, vilket var totalt orimligt av många anledningar, och när det sedan ifrågasattes gav de svävande svar och slutade sedan påstå det. Flera återförsäljare som avbröt samarbete med dem efter det, då de själva stått och ljugit för sina kunder enligt infon de fått från Cleverley.
Sedan nu så verkar det som att de i vissa fall, när kunderna har sämre koll, gör Goodyear-randsydda bespokeskor. Dök upp en bild på Styleforum som många reagerade över, och genom en kund utövade Cleverley påtryckningar för att bilden skulle tas bort och hade en förklaring som inte höll (de påstod var en testsko som skulle slängas sen, problemet var bara att det uppenbarligen var det riktiga ovanlädret då det var gjort av beställt läder och inte av skräpbitar, och dessutom med handsydd apron, inget man kostar på om det ska slängas), som de sedan försökte ändra. Jag blev tom erbjuden pengar för att ta bort bilden (tog bort den ändå då jag inte orkar tjafsa på SF, den hade ändå dykt upp igen).
Så verkar helt enkelt som de blev busted med att köra fabriksgjord bespoke i vissa fall, vilket skulle förklara varför de som enda brittiska bespokehus kunnat hålla kvar lägre priser de senaste åren (alla i England utom G&G använder mer eller mindre samma frilansnåtlare och makers, så priserna för jobben bör vara ungefär samma) samt varför de som jobbat mest för Cleverley fått mindre och mindre jobb från dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omaskeradmask
Hej!
Helt rätt om John Lobb St James, de säljer mer på märket än kvalitén! Jag köper deras mest för märket, går garanterat att hitta lika bra eller bättre för halva priset! Och ett par Loake i kalvskinn är inte mindre slitstarka för typ 2000 spänn!
Har svårt att fota och lägga upp artikeln men den fixas visst hit snart av andra trådskribenter!

Ja tråkigt att de kör firman åt fel håll. Rent krasst ledningsproblem tror jag, tröttare människa än William Lobb har jag aldrig träffat. Och han lever gott på royalty-pengar från Hermés så för hans del spelar det inte så stor roll hur egna firman funkar.