2013-04-10, 21:10
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
har putsat skorna för första gången, äre godkänt? pallar inte med omvisitation...

http://i.imgur.com/YmH8uq9.jpg
Bra glans! Känner du dig själv nöjd är det helt klart godkänt.
Citera
2013-04-10, 21:22
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Det låter alldeles lagom. Vad är problemet?
Möjligt att det är uppemot 2 cm utrymme längst fram. Känslan är nog att de är aningen för stora. Kan inte riktigt låta bli att fundera på hur 8,5 sitter...
Citera
2013-04-10, 21:30
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
har putsat skorna för första gången, äre godkänt? pallar inte med omvisitation...

Riktigt tjusigt! Däremot är jag väldigt skeptisk till att bygga upp en sådan glans på de rörliga partierna eftersom putsen spricker i gångvecken men snyggt utav bara attan är det. Vad har du använt dig av och hur bar du dig åt?
Citera
2013-04-10, 21:33
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Glansen är det inget fel på, men det ser ut som att du gjort nybörjarmisstaget att använda mycket polish över hela skon, vilket gör att det finns stor risk att den spricker på de rörliga delarna och att det ser riktigt illa ut. Men du får väl se hur det blir när du använder dem.

Edit: Tvåa..
Citera
2013-04-10, 21:40
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Riktigt tjusigt! Däremot är jag väldigt skeptisk till att bygga upp en sådan glans på de rörliga partierna eftersom putsen spricker i gångvecken men snyggt utav bara attan är det. Vad har du använt dig av och hur bar du dig åt?

tackar! jag tänkte nog inte så långt. Kändes inte helt rätt att bara putsa upp tårna. jag körde bara med mörkbrun skokräm av märket Kiwi från herrstil, och lite vatten. Har även Pate de lux från saphir men tänkte att jag skulle göra ett försök med "budget" krämen. ang. de rörliga partierna, kommer det se ut som skit så fort man börjar gå med dem?
Citera
2013-04-10, 21:42
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Glansen är det inget fel på, men det ser ut som att du gjort nybörjarmisstaget att använda mycket polish över hela skon, vilket gör att det finns stor risk att den spricker på de rörliga delarna och att det ser riktigt illa ut. Men du får väl se hur det blir när du använder dem.

Edit: Tvåa..

svarade lite på frågan där. fan också aja får väll försöka rädda dem när det väl börjar synas. tog inte så mycket polish dock, smörjde in hela skon och sedan gnugga med vatten, fast det kanske är det som klassas som mycket?
Citera
2013-04-10, 21:51
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
tackar! jag tänkte nog inte så långt. Kändes inte helt rätt att bara putsa upp tårna. jag körde bara med mörkbrun skokräm av märket Kiwi från herrstil, och lite vatten. Har även Pate de lux från saphir men tänkte att jag skulle göra ett försök med "budget" krämen. ang. de rörliga partierna, kommer det se ut som skit så fort man börjar gå med dem?
Tyvärr kommer putsen att spricka i gångvecken så fort du böjer på foten. Putsen är nämligen både hårdare och mer ömtålig än en vårdande, fetare pate/kräm/pomade. Om endast smörjer in de rörliga partierna med en sådan kräm och sedan buffar av dem ordentligt får du ändå en något glansig yta som samtidigt är mjuk och smidig. Jag förstår att det känns litet torftigt och "fel" att endast putsa upp tåpartiet (jag tycker gott att även hälpartiet kan utsättas för en liknande behandling) men om du vill försöka bibehålla en skinande yta över hela skon kommer du att få utsätta dem för en genomgående puts efter varje användning som ändå kommer att förstöras efter en kortare promenad.
Citera
2013-04-10, 21:54
Medlem
Grytters avatar
Jag gjorde samma misstag och det har blivit sprickor...går det göra något åt det?
Citera
2013-04-10, 21:58
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Jag gjorde samma misstag och det har blivit sprickor...går det göra något åt det?

Ta bort överflödig kräm/puts med kemiskt ren bensin, kanske?
Citera
2013-04-10, 21:59
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Ta bort överflödig kräm/puts med kemiskt ren bensin, kanske?

Så sprickorna är alltså inte i lädret? (Hehe vad dum man känner sig)
Citera
2013-04-10, 22:26
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Så sprickorna är alltså inte i lädret? (Hehe vad dum man känner sig)
Har du knullputsat skorna på rörliga delar av skon så kan putsen krackelera. Har du däremot inte vårdat dina skor ordentligt kan lädret torka ut och spricka.
Citera
2013-04-10, 23:04
Medlem
Hejsan, tänkte höra med er experter. Ska över till London i helgen och funderar på ett par RM Williams, känns dock som de blivit väldigt vanliga, åtminstone i södra delen av landet. Är RM Williams de bästa Chelsea bootsen för de pengarna?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in