Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Fast asfalt som är våt är våt asfalt, den är ju inte mer eller mindre våt, eftersom den då är antingen torr eller finns det vattenpölar. Att sömmen syns gör knappast skon obrukbar; kollar jag på mina jag har på kontoret syns sömmen på alla och bara för att den syns är det ändå ett bra tag kvar tills att den går upp.
Våt, fuktig, blöt. Alla förstod nog vad vi pratade om trots att jag var stygg nog att använda en annan bemärkelse.
Jag menar absolut inte att skon är obrukbar, jag trodde du skulle förstå att allt jag menade att säga var att det var så pass blött ute att sulan smulades sönder vid tån när jag gick. Detta innebär alltså att det var lite blötare ute än enbart våt asfalt. Asfalt kan vara våt utan att det behöver regna samtidigt. Givetvis gick jag inte och hoppade i pölar, det är underförstått och jag borde inte behöva poängtera det.
Med detta sagt, om vädret fortsätter såhär kommer slitningen inte att sluta vid ritsläppen, då allt detta hände under vägen hem från jobbet, vilket till större del spenderades i tunnelbana.
Nu har jag väldigt tydligt och utförligt motiverat varför jag önskade råd om vad för märke av galoscher är bäst och hoppas att jag har din välsignelse i min jakt på fler recensioner.