Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Just så. Det är ju dessa mått som främst är gränssättande för om din fot öht kan komma att passa i den aktuella lästen/storleken. Sen får du komma ihåg att din fot har en massa andra dimensioner som kan fälla avgörandet i passformsfrågan och det är därför alltid lite vanskligt att beställa helt utifrån fotmått. Men i många fall har man inget val än att göra precis som jag beskrivit tidigare och hoppas på det bästa. Ofta kan även personalen hos säljaren hjälpa till och tipsa om storlekar och läster.
Lycka till! Och kom ihåg - det värsta som kan hända är att du får betala en returfrakt.
Tackar för så snabbt svar!
Det kan inte underlätta om man skickar med bilderna på papprena med mer mått då?
Läste för ett tag sen att man bara kan betala via paypal till Meermin, stämmer det fortfarande och är det så hos pediwear också?
En sista sak, när det står "Läst: Hiro / Olfe" så säger det mig ingenting. Jag förstår ju att det är viktigt, inte minst för att ni pratar om läster här väldigt ofta. Jag misstänker att Meermin ( om jag väljer dem ) kommer att göra så gott de kan för att ta fram en sko för min fot som passar, vare sig det är läst X eller Y.
Jag är lite övernojig men det är första gången jag ska beställa skor över nätet, som sagt.
MVH