2013-07-30, 13:27
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Du behöver väl inte ursäkta valet av sko. Passar stilen i övrigt kan det vara minst lika snyggt som ett par fina oxfords.

Jag skulle ju inte tacka nej till dessa

http://1.bp.blogspot.com/-rWVJzfbHrTA/T8QIbAlLqmI/AAAAAAAAE5E/YCOW5ze2fQY/s640/tumblr_m3w3bvSvqb1qad1efo1_1280.jpg
Jag ursäktar mig inte, sådana skor är superskönt om man har lite problem med fossingen. Bara ett tips.

Fantastiska skodon du snokat fram för övrigt. Något sådant skulle inte vara helt fel
Citera
2013-07-30, 15:59
Medlem
Har någon av herrarna någon erfarenhet av Meermins coniston?

Det är dags att tänka på höst/vinter boot och Meermins kan vara ett alternativ..

http://www.meermin.es/ficha_articulo.php?id=4080

Tack
Citera
2013-07-30, 16:52
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas

Det är dags att tänka på höst/vinter boot och Meermins kan vara ett alternativ..

Tack

Det är en helt ny modell så jag tror inte någon har erfarenhet av den. Jag tycker att den ser riktigt bra ut som vinterkänga med storm welt och grain-läder, känns inte som att det kan bli fel till det priset
Citera
2013-07-30, 18:04
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Tack

Känns som ett alldeles utmärkt budgetalternativ till Coniston, tillsammans med Barker Lambourne. Har ett par oxfords i Meermins country calf och det känns hyfsat robust. Sen är det billiga skor, så bara man inte tror att man får ett par Conistons för halva priset, för så är det naturligtvis inte.
Citera
2013-07-30, 21:58
Medlem
dyprs avatar
Jag är bland de minst erfarna i den här tråden, bara en liten heads up innan ni bestämmer er för att fortsätta läsa vidare

Jag har velat köpa mig ett par riktiga skor sen ett tag tillbaka. Det jag är lite nojig över är att jag inte kan något om läster eller vad man ska tänka på. Ni, i den här tråden, har styrt mig åt rätt håll i alla fall och då menar jag vilka märken och prisklasser som passar min plånbok.

Har aldrig beställt skor över internet förut så jag vet inte vad som kan vara bra att skriva med om man mailar t.ex. till Meermin eller Pediwear. Jag har ritat av mina fötter, som hoodog skrev här i alla fall men skall bara 2 mått tas, alltså där foten är som längst och som bredast?

Stort tack på förhand.

MVH
Citera
2013-07-30, 22:01
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
God kväll konnässörer.

Någon som mot förmodan har erfarenhet av Grenson? Och då i synnerhet linjen Footmaster som likt Masterpiece och Rose lär vara utgången sedan en tid tillbaka. (Med reservation för vissa samarbeten likt det med Paul stuart. Masterpiece i detta fallet). I de få trådar på SF som jag har läst så verkar den samstämmiga bilden vara att märket har blivit mer fashionforward vilket har resulterat i sämre kvalité. Varför jag främst är intresserad av referenser angående Footmaster är för att jag har sett att vissa återförsäljare fortfarande säljer linjen. Om det är till åren gånget lager eller om det är nyproduktion vill jag dock låta vara osagt.
Senast redigerad av WhiteCollarCrime 2013-07-30 kl. 22:08.
Citera
2013-07-30, 22:47
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dypr
Jag har ritat av mina fötter, som hoodog skrev här i alla fall men skall bara 2 mått tas, alltså där foten är som längst och som bredast?

Just så. Det är ju dessa mått som främst är gränssättande för om din fot öht kan komma att passa i den aktuella lästen/storleken. Sen får du komma ihåg att din fot har en massa andra dimensioner som kan fälla avgörandet i passformsfrågan och det är därför alltid lite vanskligt att beställa helt utifrån fotmått. Men i många fall har man inget val än att göra precis som jag beskrivit tidigare och hoppas på det bästa. Ofta kan även personalen hos säljaren hjälpa till och tipsa om storlekar och läster.

Lycka till! Och kom ihåg - det värsta som kan hända är att du får betala en returfrakt.
Citera
2013-07-31, 13:27
Medlem
Citat:

Tack

Jag såg den i Madrid, och tyckte den såg lite klumpig ut. Men den verkade gedigen.
Citera
2013-07-31, 15:16
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Har ältat det här förr, men Santoni tenderar att vara lite stora i storlekarna va? Är det vansinnigt att ta 43 (UK9) istället för min vanliga storlek 44 (UK10) i en loafer? Hade tagit 43 1/2 (UK9 1/2) om den inte varit slutsåld. (Visst kan jag beställa och returnera, men då ryker många sköna hundralappar i fraktkostnader.)
Citera
2013-07-31, 22:39
Medlem
dyprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Just så. Det är ju dessa mått som främst är gränssättande för om din fot öht kan komma att passa i den aktuella lästen/storleken. Sen får du komma ihåg att din fot har en massa andra dimensioner som kan fälla avgörandet i passformsfrågan och det är därför alltid lite vanskligt att beställa helt utifrån fotmått. Men i många fall har man inget val än att göra precis som jag beskrivit tidigare och hoppas på det bästa. Ofta kan även personalen hos säljaren hjälpa till och tipsa om storlekar och läster.

Lycka till! Och kom ihåg - det värsta som kan hända är att du får betala en returfrakt.

Tackar för så snabbt svar!

Det kan inte underlätta om man skickar med bilderna på papprena med mer mått då?

Läste för ett tag sen att man bara kan betala via paypal till Meermin, stämmer det fortfarande och är det så hos pediwear också?

En sista sak, när det står "Läst: Hiro / Olfe" så säger det mig ingenting. Jag förstår ju att det är viktigt, inte minst för att ni pratar om läster här väldigt ofta. Jag misstänker att Meermin ( om jag väljer dem ) kommer att göra så gott de kan för att ta fram en sko för min fot som passar, vare sig det är läst X eller Y.

Jag är lite övernojig men det är första gången jag ska beställa skor över nätet, som sagt.

MVH
Senast redigerad av dypr 2013-07-31 kl. 22:45. Anledning: stavfel
Citera
2013-07-31, 22:44
Medlem
HerrSvetts avatar
Uppdatering gällande sommarskor:

Jag har funnit - till modellen - den perfekta brunvita skon.

Frågan är bara hur kvaliten kan tänkas vara på dessa. De verkar lite tveksamma inte sant? De hävdar handtillverkning i Italien men jag får ändå lite "made in China"-vibbar.

http://www.paulfredrick.com/Catalog/PFProductDetails.aspx?Category=CLShoes&ProductId=F PH112D&Color=&Size=&src=products&rl=bn&ptimer=t
Citera
2013-07-31, 22:49
Medlem
Darksphinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvett
Uppdatering gällande sommarskor:

Jag har funnit - till modellen - den perfekta brunvita skon.

Frågan är bara hur kvaliten kan tänkas vara på dessa. De verkar lite tveksamma inte sant? De hävdar handtillverkning i Italien men jag får ändå lite "made in China"-vibbar.

http://www.paulfredrick.com/Catalog/PFProductDetails.aspx?Category=CLShoes&ProductId=F PH112D&Color=&Size=&src=products&rl=bn&ptimer=t

Grymma! Jag har dock själv en faiblesse för 20-talsskor, varför jag avsäger mig all objektivitet. Personligen får jag fler "made in China"-vibbar av hemsidan än själva skorna, som ser ut att vara ett någorlunda hantverk. De ligger ju dock inte mer än strax över tusenlappen, så man kan anta att du får vad du betalar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in